Remarketing - co to takiego i jak można to wykorzystać?

Remarketing kiedyś

Aby lepiej wytłumaczyć, czym jest remarketing, posłużymy się przykładem z dawnych czasów. Wyobraź sobie, że poszukujesz tawerny. Chodzisz po wszystkich otwartych w mieście przybytkach, starając się wybrać ten, który kusi najlepszymi warunkami. Obszedłeś już kilka miejsc, ale żadne nie przypadło ci do gustu. Wtem zauważasz, że dogonił cię właściciel jednej z odwiedzonych tawern. Podchodzi do ciebie i zaczyna namawiać, byś zmienił zdanie i wrócił do jego zajazdu. Znużony wielogodzinnym chodzeniem zapewne skorzystasz z jego oferty.

Remarketing dziś

A teraz przenieśmy się do czasów współczesnych. Każdego dnia miliony internautów wchodzą na strony rozmaitych sklepów, szukając określonego towaru bądź po prostu, by tylko popatrzeć na ofertę. Spora część z nich wrzuca rzeczy do wirtualnego koszyka, a później w ostatniej chwili wycofuje się z transakcji. Celem remarketingu jest namówienie tych ludzi, by wrócili do sklepu i zdecydowali się na zakup. Przy pomocy tzw. ciasteczek (cookies), które zbierają informacje na temat osób odwiedzających daną witrynę, można w łatwy sposób przypomnieć internautom o sobie.

Weźmy na przykład laptopy. Użytkownik ogląda komputery w e-sklepie, następnie zamyka przeglądarkę i zajmuje się czymś innym. Później wchodzi w Google, a tam pojawia się reklama wcześniej odwiedzanego sklepu, prezentująca najatrakcyjniejsze modele. Czary? Nie, remarketing. Ciasteczka umożliwiają stworzenie spersonalizowanego przekazu, dzięki któremu internauta może wrócić i skorzystać z oferty. “Szyty na miarę” komunikat perswazyjny nie jest automatycznie pomijany przez wzrok internauty. Co ciekawe, pojawianie się reklam odwiedzonego sklepu (Google AdWords) wywołuje u internauty przeświadczenie, że to potężna marka, którą stać na wszechobecne reklamy, a to wzmacnia zaufanie do niej.

E-mail remarketing

Innym sposobem na odnajdywanie “zbłąkanych owieczek” jest email remarketing, nakierowany na zarejestrowanych na danej witrynie użytkowników, którzy po przejrzeniu oferty nic nie kupili albo porzucili wypełniony koszyk bez potwierdzenia zakupu. Do nich automat wysyła maila, w którym zawarty jest komunikat zachęcający do powrotu. Email remarketing posiada dwie kluczowe zalety - szybkość oraz personalizację. Przekaz remarketingowy może być wysłany natychmiast po tym, jak użytkownik opuści stronę bez finalizacji transakcji. Ponadto taki mail, dzięki danym zebranym w bazie sklepu, może być precyzyjnie skrojony dla konkretnej osoby - przywita po imieniu i przedstawi mu produkty, które ją rzeczywiście interesują.

Remarketing to cenne narzędzie dla e-przedsiębiorców, które pozwala na wyciśnięcie z internetu ostatnich soków. Umożliwia korzystanie z tego, co jest przyszłością działań reklamowych, czyli personalizacji przekazu i oferty. To dobry sposób na budowanie zaufania i przywiązania do marki.