Remarketing w sklepie internetowym sposobem na pozyskanie klienta

Czym jest remarketing?

Na stronie naszego sklepu internetowego pojawia się spora grupa internautów - potencjalnych klientów, o których chcemy jak najlepiej zadbać. Większość z nich opuszcza nasz sklep już po przejrzeniu pierwszej strony, a inni rezygnują z jej oferty po zapoznaniu się z kolejnymi  podstronami. Tak naprawdę tylko część z nich zostaje naszymi klientami. Co zrobić, by pozostali internauci wrócili i dokonali zakupów? W tym celu należy uruchomić remarketing.

To narzędzie, które umożliwia nam pozyskiwanie klientów. W tym celu przeprowadza się serię zabiegów marketingowych, które mają skłonić użytkownika do powrotu na stronę sklepu i dokonania zakupów. Zabiegi te polegają na  wyświetlaniu banerów reklamowych, które pojawiają się na odwiedzanych przez konkretnego użytkownika stronach internetowych.

Na rynku online pojawiło się wiele firm SEO, które zapewniają nam usługi retargetingowe. W tym celu podpisują umowy z wydawcami, którzy posiadają powierzchnię reklamową. Wtedy możliwe jest emitowanie reklamy na stronach, które należą do ich sieci. Podjęcie takich zdecydowanych działań reklamowych jest ważne, ponieważ internauci wchodzący na Twoją stronę w pewnym stopniu byli zainteresowani ofertą - warto więc dołożyć starań, by  pozyskać takich niezdecydowanych klientów.

Jakie zalety posiada remarketing?

Po pierwsze, ich cena jest naprawdę atrakcyjna, ponieważ sumy, jakie przeznacza się na taką kampanię,  są zbliżone do tych generowanych przez organizację kampanii AdWords.

Po drugie, obsługa takich kampanii jest bardzo prosta.

Po trzecie, zyskujemy świetną widoczność reklamy.

Po czwarte, mamy możliwość kierowania reklam do nowych grup odbiorców.

Po piąte, następuje wzrost konwersji, wyższy niż ten, który można zaobserwować po przeprowadzeniu regularnych kampanii AdWords.

Po szóste, jest możliwość przeprowadzenia cross-sellingu, który rozkłada się w czasie. Przeprowadza się takie działania do klientów, którzy zrobili już w naszym sklepie online zakupy, a mogą zainteresować ich jeszcze inne produkty.

Remarketing i jego rodzaje 

  • Remarketing prosty - skupia się na ponownym sprowadzeniu internautów na stronę sklepu internetowego. Nie są tutaj brane pod uwagę wcześniejsze zachowania na stronie. Nie ma znaczenia, jak długo użytkownik przebywał na stronie i jakie działania podejmował. Remarketing prosty umożliwia samodzielne zdefiniowanie kampanii i przynosi lepsze efekty niż kampania AdWords. Ponadto nie wymaga od sklepu zaawansowanych prac deweloperskich, więc stanowi świetne rozwiązanie dla mniejszych firm. 

  • Remarketing zaawansowany - ma na celu wnikliwe badanie zachowań użytkowników, którzy przebywają w sklepie internetowym. Następnie odbywa się określenie ich indywidualnych profili, kolejności emisji reklam spersonalizowanych. Każda reklama jest dzięki temu dopasowana do profilu wybranego użytkownika. Otrzymuje on reklamę produktów z kategorii i zakresu cenowego, które wcześniej przeglądał.  

Podczas ustalania profilu użytkownika brane są pod uwagę takie informacje, jak wartość koszyka, czas spędzony na stronach, liczba oglądanych produktów, dzień tygodnia, pora dnia, kontekstowość produktu, czas ostatniej wizyty, zachowanie na stronie, liczba reklam retargetingowych zauważonych przez użytkownika, liczba wyemitowanych reklam, czas, który upłynął  od ostatniej emisji reklamy retargetingowej. 

Remarketing zaawansowany - jak działa?

W pierwszej kolejności system zbiera wszelkie dane o zachowaniu użytkownika w sklepie online. Następnie buduje zaawansowane profile użytkowników i ustala poziom ich jakości. Użytkownik po opuszczeniu strony przegląda inne witryny i dzięki temu jest definiowany poprzez ciasteczka. To pozwala na połączenie profilu użytkownika z produktami w naszym sklepie i przygotowanie dla niego spersonalizowanych reklam. Jeśli kliknie w nią, automatycznie przechodzi na stronę naszego sklepu internetowego. Taki marketing stanowi świetne rozwiązanie dla właścicieli średnich i dużych sklepów online.

Remarketing a sposoby na zwiększenie skuteczności

Konieczne jest otagowanie użytkowników na okres maksymalny. Warto również otagować wszelkie kategorie w sklepie internetowym. Przyczyni się to do promocji targetowej dla osób, które są zainteresowane produktami, pochodzącymi z danej kategorii. Nakłońmy do zakupów klientów niezdecydowanych poprzez zapewnienie im reklamy z kodem rabatowym lub produktem gratisowym. Ułatwiajmy klientom dokonanie zakupu, nawet jeśli nie są tego świadomi.

Możemy zaskarbić sobie przychylność klientów poprzez promocje i nowości. Jeśli w naszym sklepie pojawiają się internauci, często przeglądający kategorie promocje, skierujmy do nich taką kampanię. Warto pamiętać, by tagować także tematyczne serwisy zewnętrzne, na przykład serwisy informacyjne, fora internetowe. Dobrze, by pojawił się na nich nasz kod remarketingowy. Otaguj  też strefę wiedzy, poprzez budowanie skutecznego zaplecza SEO. Można to zrobić za pomocą YouTube’a, umieszczając na nim swój kod remarketingowy. Pamiętaj też o podziękowaniach -  dziękuj klientom za zakupy i zapraszaj ponownie. Zachętą może okazać się dodatkowy kod rabatowy. Zdobywaj też klientów z polecenia i buduj bazę newsletterową.

Jak widać, istnieje wiele sposobów na prowadzenie kampanii remarketingowej. Wystarczy tylko posiadać odpowiedni przekaz i narzędzia, które właściwie skonfigurowane, mogą przynieść wiele korzyści.

Najbardziej skuteczny remarketing jest w stanie zapewnić nam AdWords, dlatego większość sklepów online stara się go dobrze wykorzystać. Dzięki niemu mamy możliwość zarządzania przekazem reklamowym, który kieruje się do użytkowników naszej strony lub sklepu internetowego. Mamy też możliwość przeprowadzenia konfiguracji kampanii remarketingowej w Google AdWords.