Optymalizacja treści w content marketingu

Content marketing coraz częściej wykorzystywany jest w promocji stron internetowych w sieci, zaś w połączeniu z optymalizacją sieci daje niesamowite rezultaty w docieraniu do potencjalnych odbiorców.

Pomimo że kampanie contentmarketingowe i pozycjonowanie nie mają ze sobą wiele wspólnego, mogą zostać wykorzystane do lepszego promowania stron internetowych w wynikach wyszukiwań w najbardziej popularnych wyszukiwarkach, a co za tym idzie, generować ruch użytkowników. Jest to wykonalne nawet pod względem wykorzystania różnych metod promocji i rodzajów treści.

Jakiego rodzaju treści można promować

Podstawą content marketingu są unikalne treści, które są dystrybuowane pomiędzy różnymi kanałami w Internecie. Taki rodzaj kontentu pozwala przede wszystkim na stworzenie odpowiedniej jakościowo interakcji z użytkownikami, co zazwyczaj przekłada się na poprawę wizerunku firmy oraz powoduje zwiększenie zysku. Do najczęściej wykorzystywanych rodzajów treści w content marketingu należą: ikonografiki, artykuły eksperckie, filmy, podcasty, webinary i e-booki. Warto pamiętać, że wymienione wyżej rodzaje nie mają takiego samego wpływu na wyniki wyszukiwania, warto jednak zadbać o ich optymalizację, chociażby po to, aby poprawić na stronie ruch z naturalnego wyszukiwania.

Optymalizacja treści według SEO

W wyszukiwarkach najwyżej indeksowane są artykuły i to one również otrzymują najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Warto zastanowić się, w jaki sposób podnieść ich atrakcyjność dla wyszukiwarek internetowych.

W procesie pisania artykułu dobrze jest zadbać o to, aby były one dostosowane pod względem SEO. Pierwszym kluczowym elementem jest dopilnowanie, aby wykazywały się one wysoką jakością. Oznacza to, że tekst powinien być unikalny, ale jednocześnie napisany w taki sposób, aby był zrozumiały i użyteczny dla użytkowników.

Dodatkowo odpowiednie przygotowane artykuły powinny zawierać inne ważne elementy. Tytuł artykułu powinien zostać zawarty w kodzie strony TITLE. W tym miejscu trzeba pamiętać, aby nazwa tekstu miała nie więcej niż 70 znaków i składała się z zaplanowanych słów kluczowych. W przypadku tych haseł trzeba wziąć pod uwagę to, że im wcześniej umieści się  w tytule  słowo kluczowe, tym bardziej istotne wyda się ono dla robota Google.

Dobrze jest też zadbać o opis tekstu. Powinien on znajdować się w kodzie strony META DESCRIPTION. Jego długość to zazwyczaj 100 do 160 znaków (łącznie ze  spacjami). O tym, jak ważne jest zamieszczenie skrótu artykułu, świadczy fakt, że jest on wyświetlany razem z linkiem prowadzącym do strony w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że taka informacja może zainteresować użytkowników i skłonić ich do odwiedzenia witryny.

Nagłówki w kodzie strony H to kolejny element. Za ich pomocą można udostępnić robotowi Google najważniejsze treści artykułu. Oznacza to więc, że powinny one zawierać słowa kluczowe.

Warto również zastanowić się nad częstotliwością występowania słów kluczowych i ich wyróżnieniem. O ile nie ma wymagań odnośnie tego, jak często powinny się one znajdować w tekście, trzeba pamiętać o tym, żeby te najważniejsze słowa kluczowe (także odmienione) lub ich synonimy umieścić.ptymalizacja treści wizualnych

Pomimo że nadal najszybciej i najczęściej wyszukiwanymi elementami content marketingu są artykuły, coraz częściej na listach wyszukiwań naturalnych pojawiają się grafiki i filmy video.

Jeżeli chodzi o działania marketingowe, nastawione na ten typ wyszukiwania, najczęściej wykorzystywanymi treściami są ikonografiki - atrakcyjne dla odbiorców połączenie treści lub danych statystycznych z grafiką. Dobrze jest zatem zadbać o to, aby treści graficzne zamieszczone na naszej stronie były wyświetlane w wynikach wyszukiwania równie często, jak artykuły.

Aby w odpowiedni sposób zoptymalizować obrazki, należy wziąć pod uwagę kilka niezwykle istotnych czynników. Po pierwsze ich nazwa. Powinna ona odzwierciedlać to, o czym grafika opowiada. Dobrze jest w nazwie zamieścić słowa kluczowe oraz usunąć niepotrzebne liczby czy znaki. Wyrazy należy oddzielić myślnikami.

Uwagę należy poświecić również atrybutowi ALT grafiki, czyli jej alternatywnemu opisowi. Jest on charakterystyką tego, co przedstawia obrazek. Powinien być zwarty i treściwy, nie powinien też zawierać zbyt dużej ilości słów kluczowych.

W przypadku optymalizacji plików wideo trzeba zwrócić uwagę na trzy znaczniki: tytuł, opis i tagi. Jeżeli chodzi o tytuł, zaleca się, aby w jak najlepszy sposób opisywał prezentowaną treść i zawierał słowa kluczowe. Podobnie jest w przypadku opisu - o ile jego długość nie ma w tym przypadku istotnego znaczenia, o tyle trzeba pamiętać, żeby ten krótki tekst zawierał najbardziej znaczące hasła, dzięki którym będzie można wyszukać go w sieci.

Tagi to nic innego jak słowa kluczowe. Powinny być starannie wyselekcjonowane, aby nie zawierały określeń zbyt ogólnych, a raczej stanowiły listę  od 5 do 7 najbardziej wartościowych sformułowań.

Optymalizacja treści i co dalej?

Odpowiednio przystosowana treść to jedna z części procesu, jakim jest optymalizacja SEO. W tym momencie warto skupić się na zdobywaniu odpowiedniej pozycji w wynikach naturalnego wyszukiwania. Aby to zrobić, potrzebujemy jak najwięcej linków zewnętrznych, a więc takich, które będą prowadzić użytkowników do reklamowanych stron. Należy zaznaczyć, że najbardziej pożądanymi są te, które pochodzą z wartościowych źródeł, co oznacza, że w tym przypadku liczy się jakość, a nie ilość. Przykładami takich linków są branżowe fora internetowe, na których można wpleść linki odsyłające do własnej strony w trakcie konwersacji, komentarze – tutaj można dzielić się swoją opinią na temat publikacji innych blogerów, linki w mediach społecznościowych – pozwalają na zdobycie wielu linków naturalnych.

Dzięki zastosowaniu elementów SEO w kampanii z zakresu content marketingu, można otrzymać zadowalające rezultaty działalności. Co najważniejsze, takie działania pozwalają na uzyskanie długofalowych efektów.