Serwisy tematyczne w sklepie internetowym

Każdy przedsiębiorca powinien stale poszerzać zakres działalności swojej firmy. Dobry właściciel sklepu internetowego korzysta z wielu kanałów, które umożliwiają mu dotarcie do jak największej liczby klientów oraz stara się jak najlepiej budować wizerunek swojej marki. Jest wiele sposobów, aby stać się silnie ugruntowaną firmą i pokonać bardzo dużą konkurencję na rynku. Ważne jest, aby pokazać, że jest się ekspertem w swojej branży, że nasz e-sklep opiera się na naszej pasji i zainteresowaniach. To z pewnością przekona większą liczbę klientów do naszej oferty i pozwoli im jej zaufać  - dobrym środkiem do celu są serwisy tematyczne na stronie sklepu internetowego. 

To sprytne posunięcie marketingowe jest doskonałym bodźcem, który zachęci szersze grono klientów do zapoznania się z Twoją ofertą. E-sklepom często towarzyszą blogi firmowe, strony internetowe z poradami, dotyczącymi wykorzystania produktów ze sklepu internetowego oraz serwisy tematyczne z ciekawymi artykułami i tekstami, związanymi z prowadzoną branżą. Jest to sposób na budowanie swojego wizerunku, rozbudowę reklamy oraz pokazania swojej osoby, jako eksperta w swojej dziedzinie.

Ciężka praca przynosi efekty

Wydaje Ci się, że prowadzenie sklepu online jest bardzo pracochłonne i wymaga od Ciebie dużego zaangażowania? A co powiesz na założenie strony internetowej, która będzie towarzyszyć rozwojowi Twojej firmy? Jest wiele firm, które łączą te dwa działania i doskonale sobie z tym radzą, pomimo że czasami obowiązków jest bardzo dużo. Decydując się na serwisy tematyczne dla swojego sklepu, musisz się liczyć z tym, że zabiorą Ci one dużo wolnego czasu. Efekty jednak mogą być zaskakujące. Daj się przekonać, że warto jest walczyć o swoją pozycję na rynku.

  • Handlowiec, który sprzedaje określone produkty, powinien mieć na ich temat gruntowną wiedzę. To zwiększa jego wiarygodność i wzbudza zaufanie wśród klientów. Zamiast więc koncentrować się na stałym obniżaniu cen, postaw na wizerunek eksperta. Twoje serwisy tematyczne powinny zawierać nowości, dotyczące branży Twojego sklepu lub ciekawe zastosowanie produktów z Twojej oferty.

  • Twój serwis tematyczny będzie również doskonałą reklamą dla Twojego e-sklepu. Umieszczając na niej również linki i reklamy, które będą odsyłać czytelnika na stronę Twojego sklepu, zaoszczędzisz pieniądze, które wcześniej traciłeś na reklamę na innych stronach i portalach. Twoja strona może stać się wizytówką Twojej firmy i tym samym umocnić Twoją pozycję na rynku.

  • Poprzez wspólne zainteresowania możesz pozyskać wielu partnerów. Jest to niezwykle ważne w branży internetowej, ponieważ umożliwia wzajemne wsparcie i tym samym daje możliwość pokonania konkurencji. Im silniejsza firma, tym większe możliwości.

Serwisy tematyczne jako zaplecze SEO

Serwisy tematyczne umożliwiają nam również budowanie własnego zaplecza SEO. Temu należy jednak poświęcić więcej uwagi i bliżej się temu przyjrzeć. Tak samo, jak może nam to pomóc w budowaniu silnej pozycji firmy, tak samo może nam to bardzo zaszkodzić. Zanim zaczniemy pracę nad pozycjami sklepu, powinniśmy zasięgnąć informacji od osoby doświadczonej, która udzieli nam kilku cennych wskazówek.

Infrastruktura powinna być odseparowana od sklepu internetowego tzn. powinna korzystać z serwerów o innym numerze IP. Oczywiście - strona musi być powiązana tematycznie z naszą działalnością sprzedażową. Forma prowadzenia serwisu tematycznego czy bloga jest dowolna i zależy w głównej mierze od branży naszego sklepu oraz od ilości wolnego czasu. Jeżeli chodzi o reklamowanie naszych usług to dokonujemy tego poprzez umieszczanie w odpowiednich miejscach na naszej stronie banerów reklamowych, sprzedając tym samym swoje produkty i usługi. Musimy jednak pamiętać, aby serwisy tematyczne były optymalizowane w dobrze zaplanowany i przemyślany sposób. Dzięki temu nasza firma nic nie straci a może zyskać.

Porównywarki cen wspierane przez serwisy tematyczne

Znane porównywarki cen również decydują się na poszerzenie swojej działalności i wspieranie swojej marki. Właściciele e-sklepów mogą z tego czerpać ogromne korzyści. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Jeżeli nie skorzystaliśmy jeszcze z porównywarek cen to najwyższa pora to zmienić, zważywszy na to, że mają one swoje strony, które dostarczają również korzyści sklepom, jakie korzystają z ich usług. Tym samym nie musisz sam zakładać serwisu tematycznie powiązanego z Twoim sklepem internetowym, ponieważ ktoś już to zrobił za Ciebie. Pamiętajmy jednak, że działając w pojedynkę, możemy w tym przypadku osiągnąć więcej. Strony tematyczne porównywarek cen koncentrują się na produktach wielu firm, więc Twoja jest jedną z wielu. Nie jest to jednak powód do tego, żeby rezygnować z szansy dodatkowej reklamy. Im będzie Cię więcej w sieci, im większą ilością kanałów będziesz docierał do klienta, tym łatwiej osiągniesz wyższą pozycję na rynku.

Serwisy tematyczne - zacznij od pomysłu

Jeżeli już zdecydujemy się na serwisy tematyczne, które będą wspierały nasz e-sklep to następną kwestią, jaką powinniśmy dokładnie przemyśleć i ustalić, jest dokładny plan funkcjonowania naszej strony oraz jego główna idea. To, że tematycznie musi być on powiązany z branżą naszych sprzedawanych artykułów to już wiemy, ale nadal nie mamy pomysłu, który pozwoliłby jednocześnie wyróżnić nas w sieci. Czasami nie trzeba szukać daleko, wystarczy bazować na prostych pomysłach, a skupić się na bogatej i ciekawej treści. Oto kilka przykładów, które być może Cię zainspirują:

  • Serwis tematyczny dla sklepu z podłogami drewnianymi - może on opierać się na przykładowych aranżacjach i wizualizacjach wnętrz. Pomoże to Twojemu klientowi dokonać wyboru podłogi, dopasowując ją do wnętrza swojego mieszkania. Innym pomysłem może być strona z poradami, jak dbać o różnego rodzaju podłogi, jak utrzymać je w dobrym stanie przez długie lata.

  • Serwis tematyczny dla biura podróży - tutaj możliwości jest nieskończenie wiele. Możemy postawić na zaprezentowanie na stronie ciekawych miejsc, do których organizujemy wycieczki oraz wzbogacić portal o porady, dotyczące kultury w danym kraju. Jeżeli chcemy dostarczyć naszym potencjalnym klientom praktycznej wiedzy, nasza strona może bazować na przydatnych zwrotach w obcym języku, jakie przydadzą się im podczas podróży.

  • Serwis tematyczny dla sklepu z kosmetykami - portal dotyczący pielęgnacji oraz dbania o zdrowy wygląd, przykłady makijaży dostosowanych do typu urody i koloru włosów.

  • Serwis tematyczny dla sklepu z podręcznikami szkolnymi - serwis może opierać się na dostarczaniu dodatkowych materiałów z różnych przedmiotów dla nauczycieli i uczniów. Możesz pójść o krok dalej i zaangażować w to swoich dotychczasowych klientów, którzy będą mogli na Twojej stronie zamieszczać swoje pomysły. Współpraca sprzedawcy z klientem na pewno postawi Cię w bardzo dobrym świetle.

Możliwości jest naprawę wiele. Wystarczy zastanowić się, co mam do powiedzenia na temat branży, którą się zajmuję, a potem działać. Serwisy tematyczne dla naszego e-sklepu nie mogą nam zaszkodzić, więc nie ma ryzyka, że przez takie działanie coś stracimy. Jest to przede wszystkim forma pokazania swojej osoby i firmy, jako przyjaznej klientowi oraz stawiającej na profesjonalizm. Pozwoli Ci to na poszerzenie grona Twoich konsumentów i jednocześnie będziesz mógł sam doskonalić się w swojej dziedzinie.