Sezonowość sprzedaży a pozycjonowanie stron internetowych

Sezonowe wahania sprzedaży to problem nie tylko sklepów stacjonarnych. Spadek sprzedaży zeszytów w okresie wakacyjnym (do połowy sierpnia), czy wzrost zainteresowania snowboardami pod koniec grudnia - nikogo to nie dziwi. Jest także wiele innych niedogodności, które sprawiają, że sprzedawcy zaczynają się przenosić do internetu. Niestety - sezonowość sprzedaży jest nie do uniknięcia nawet w sieci. Co zrobić, aby uniknąć pułapki i jak zaplanować takie działanie jak pozycjonowanie stron internetowych w związku ze zmianami wynikającymi z sezonowości sprzedaży?

Potęga analiz pod pozycjonowanie stron internetowych

Przede wszystkim - czy w SEO, czy w marketingu - podstawą jest dobre rozeznanie i przygotowanie analiz z interesujących nas okresów. Dzięki temu będziemy wiedzieć, gdzie skoncentrować największą ilość działań oraz co możemy dzięki temu skorzystać. Włączając wykresy ruchu na stronie, warto zwrócić uwagę na  wszystko, co się powtarza lub odbiega od normy. Dzięki temu poznamy tendencje - kiedy ruch jest wzmożony, a kiedy znikomy. Najłatwiej będzie nam zauważyć zmiany, jeżeli mamy możliwość porównania z poprzednim okresem - zeszłym rokiem, poprzednim sezonem letnim. Jeżeli próbujemy wydobyć tendencje w mniejszej skali - ważne, aby porównywać według dni tygodnia, czyli poniedziałek-niedziela, do kolejnego poniedziałku i niedzieli - bez względy na to, czy akurat wtedy wypadał pierwszy, czy czwarty dzień miesiąca.

Pozycjonowanie stron internetowych oczami zwykłego klienta

Każda firma posiada swój sztandarowy produkt. Dla jednych są to ekologiczne rowery, dla innych najlepsze wakacje nad Adriatykiem. Najczęściej wszyscy konkurują tymi samymi frazami, później następuje sztuczne pozycjonowanie stron internetowych produktów przy użyciu najróżniejszych praktyk, aby na samym końcu zapłacić za reklamę. Czasami jednak warto zastanowić się, gdzie jest nisza w sprzedaży pozornie popularnego produktu. Może być wiele wyszukiwań dotyczących zmywarek, ale na przykład 15% potencjalnych klientów posiada małe mieszkania lub domki letniskowe. Pozycjonując stronę internetową na frazę “zmywarka do kawalerki”, odróżnimy się od konkurencji i znacznie zwiększamy szansę, że ktoś z tej niewielkiej grupy trafi dokładnie do nas.