Snapchat a polskie marki

Snapchat w 2015 roku zyskał w Polsce na popularności. Korzysta z niego coraz więcej osób, a największe profile mają ponad 100 tysięcy widzów. Chociaż prym wiodą gwiazdy, blogerzy czy youtuberzy, polskie marki coraz lepiej radzą sobie w promocji na tym komunikatorze. O co w tym wszystkim chodzi? Snapchat służy do przesyłania 10-sekundowych zdjęć i filmików. Można je przesłać bezpośrednio do znajomych, wówczas znikają po obejrzeniu i nie można ich zobaczyć ponownie, lub wysłać na „My story”, które pełni funkcję tablicy, na której snapy można oglądać wielokrotnie, jednak tylko przez 24 godziny. Jak marki wykorzystują tę aplikację? Czy obecność na Snapchacie ma sens?

Najlepsze akcje marek na Snapchacie – nie tylko w Polsce

Jak marki mogą wykorzystać Snapchat? Możliwości jest naprawdę dużo! Mogą organizować konkursy, specjalne promocje, pokazywać kulisy powstawania reklam, ciekawostki z biura i wszystko, co może zainteresować potencjalnego klienta.

Na świecie działania marek są bardziej zaawansowane, jednak Polska radzi sobie coraz lepiej. Przyjrzyjmy się najszerzej komentowanym kampaniom na Snapchacie!

W Stanach Zjednoczonych co roku odbywa się słynny festiwal Coachella. Heineken postanowił wykorzystać Snapchat w czasie tej imprezy. Odbywały się tam wcześniej niezapowiedziane koncerty. Widzowie marki mogli zobaczyć krótkie podpowiedzi i zgadywać, kim jest dany artysta. Prawidłowe odpowiedzi były nagradzane dalszymi wskazówkami. To świetny pomysł, by zaangażować widza.

W Polsce podobną zabawę wymyślił sklep H&M. W wyznaczonych sklepach można było zdobyć bilety na zamkniętą imprezę Boiler Room. Na Snapchacie widzowie dostawali wskazówki, gdzie ukryte są bilety. Taka mobilizacja fanów jest nie tylko świetną zabawą, lecz także doskonałą kampanią.

Na Snapchacie dobrze radzi sobie również stacja MTV. Przypominała widzom o programach, dodawała zdjęcia zza kulis, ekskluzywne informacje i filmiki. Dla fanów stacji to naprawdę świetny dodatek.

Polskie marki na Snapchacie – czy to może się udać?

Snapchat jest doskonałą aplikacją dla każdej marki. Wystarczy tylko pomysł na siebie. Polskich marek jest w niej coraz więcej i chociaż dopiero raczkują, radzą sobie całkiem nieźle.

Dlaczego warto? Przede wszystkim dlatego, że dobrze prowadzony Snapchat zbliża widza, potencjalnego klienta, do firmy. Poza tym, kiedy wie, jak niewiele czasu ma na zobaczenie zdjęć czy filmów, bardziej się na nich skupia. Ile razy przeglądałeś Instagram tak mimowolnie, że nawet nie zapamiętałeś, co widziałeś? Z pewnością wielokrotnie, ponieważ masz świadomość, że do wszystkiego możesz wrócić w dowolnym czasie. Ze Snapchatem jest zupełnie inaczej. Oglądasz coś przez 10 sekund i szansa mija. Dlatego też użytkownicy baczniej przyglądają się zdjęciom i nagraniom.

Dodatkowo Snapchat daje młodym ludziom poczucie pewnego rodzaju prywatności. Co prawda każdy może zrobić screenshot zdjęcia, ale dokładnie wiesz, kto to jest i jeżeli zostanie jakkolwiek wykorzystane – nic się przed Tobą nie ukryje. Dlatego tak cenią sobie tę aplikację. Spędzają też na niej bardzo dużo czasu, kosztem Instagrama czy Facebooka. Na te dwa portale wrzucają mniej treści, ale niemal codziennie sprawdzają i udostępniają treści na Snapchacie.

W tym miejscu zbiera się mnóstwo ludzi, każdy z nich może być potencjalnym klientem marki i naprawdę warto to wykorzystywać!

Polski Snapchat – kto jest najlepszy?

Snapchat nie udostępnia żadnych oficjalnych statystyk, dlatego rankingi nie są do końca miarodajne. Co prawda tego rodzaju top jest tworzony, jednak to marki wysyłają swoje statystyki na stronę i z pewnością nie każda to robi. Jednak dzięki rankingom możemy przyjrzeć się sytuacji polskich marek w tej aplikacji.

W Polsce najpopularniejsza jest Coca-Cola, a zaraz za nią znajduje się Orange. Zaraz za nimi znajdują się stacje telewizyjne, (Eska i Telewizja Polska), sklep Yeah Bunny i portal Sport.pl. Coraz więcej firm rozpoczyna swoją przygodę w tej aplikacji i coraz więcej osób czerpie swoją wiedzę o markach właśnie z tego miejsca.

Co oferują polskie firmy? Ciekawe zabawy, zagadki, nawet rekrutację, konkursy, a także, a może przede wszystkim, kulisy marki. Wielu z nas zastanawia się, jak wygląda praca w danej firmie. Dzięki Snapchatowi możemy poczuć się tak, jakbyśmy trafili do ich biura. To naprawdę sprawia, że klient przywiązuje się do marki. Szczególnie kiedy widzi, z kim ma do czynienia i jak to wszystko wygląda od środka. Poza tym może czuć się wyjątkowo. Aplikacja jest co prawda coraz bardziej popularna, jednak nadal przegrywa z tymi najsłynniejszymi. Dlatego też firmom łatwiej jest skontaktować się osobiście z danym użytkownikiem, wyróżnienie go w jakiś sposób. Sprawienie, że poczuje się wyjątkowo, jest niezwykle istotne.

Snapchat to przyszłość? Pewnie tak. Z dnia na dzień coraz bardziej popularna aplikacja zyskuje nowych zwolenników. Jeżeli odpowiadasz za działania firmy, pomyśl o Snapchacie. Być może jest to sposób na przyciągnięcie zupełnie nowej grupy odbiorców lub poprawę więzi z aktualnymi. Z pewnością warto spróbować!