Social media w biznesie - co należy o nich wiedzieć?

Używanie social media to we współczesnym marketingu konieczność. Social media dla firm są niezwykle tanim kanałem reklamowym, jednak aby korzystać z jego zalet w pełni, należy nauczyć się podstawowych zasad. Oto opisy ośmiu najbardziej wartościowych serwisów tego typu wraz z linkami do poradników, dzięki którym dowiesz się, jak wycisnąć z nich jak najwięcej.

Social media - Facebook 

Według ostatniego raportu Sotrender.pl z Facebooka w listopadzie 2013r. korzystało 11,64 mln Polek i Polaków. To oznacza, że portal ten utrzymuje stabilną pozycje lidera w krajowych mediach społecznościowych, wyprzedzając znacznie NK.pl (wg PBI/Gemius 8,5 mln użytkowników) oraz Google Plus (3,5mln kont).

Social media - NK.pl

Portal, który czasy swojej świetności ma już za sobą, a mimo to warto uwzględnić go w firmowej strategii social media. Profil na NK.pl to jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do grupy osób starszych od przeciętnych użytkowników Facebooka i Twittera.

Social media - Twitter 

Twitter, gromadzący w Polsce ponad 2,5 miliona czytelników, to narzędzie dla specyficznych branż. Najczęściej ćwierkają na nim politycy, celebryci oraz przedstawiciele mediów. Jest przydatny wtedy, gdy trzeba błyskawicznie o czymś informować, np. relacjonować jakieś wydarzenia.

Social media - Google Plus

Dziecko internetowego giganta w naszym kraju nie cieszy się wielką popularnością. Z 3,5 miliona istniejących obecnie kont niewiele jest aktywnych. Google plus trzeba wykorzystywać do osiągnięcia konkretnych celów, takich jak np. gromadzenie publiczności na kanale YouTube.

Social media - YouTube.com

Według agencji TUBE.AD z popularnego jutuba korzysta 13,4 mln polskich internautów, czyli ⅔ ich ogólnej liczby. Zaglądają na niego przede wszystkim młodzi użytkownicy z małych, dużych i średnich miast. To właśnie do nich warto kierować przekaz za pomocą największego w naszym kraju portalu tego typu.

Social media - Instagram

Popularny na świecie i w Polsce serwis, który pozwala na obrabianie i publikowanie fotek z komórki. Niedawno został przejęty przez Facebook, przez co zwiększyła się jego integracja z tym portalem. Instagram trzeba traktować jako dodatkowy kanał komunikacji, zwiększający zasięg i atrakcyjnych działań marketingowych.

Social media - Goldenline

Rodzimy serwis społecznościowy skoncentrowany na kontaktach biznesowych i zawodowych. Pozycja obowiązkowa dla każdej firmy i dla każdego człowieka interesów. Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że konto na Goldenline ma już 2 miliony Polaków.

Social media - LinkedIn

Istniejący od dekady amerykański pierwowzór Goldenline’a cieszy się znacznie od niego mniejszą popularnością - konta ma tu 813 tysięcy rodaków. Spełnia w zasadzie identyczną rolę - pomaga tworzyć relacje biznesowe.