Social media w biznesie - GoldenLine (cz.6)

GoldenLine - medium dla firmy

Powstały w 2005 roku portal GoldenLine może się poszczycić 2 mln kont. Jego starszy amerykański odpowiednik - LinkedIn - wszedł do Polski w zeszłym roku i notuje sporo słabszy wynik - 800 tysięcy użytkowników. Można powiedzieć, że posiadanie profilu na obu tych serwisach to rzecz obowiązkowa dla każdej firmy, która pragnie dobrze się pokazać i “dać się znaleźć” w internecie. Goldenline znacznie różni się od omawianych wcześniej portali. Profil na nim będzie pełnił funkcję reprezentacyjną, a nie reklamową. To właściwie taka elektroniczna wizytówka marki, dlatego warto zadbać, by zawierała wszystkie najważniejsze informacje. Koniecznie uzupełnij więc kluczowe dane, takie jak np. lokalizacja firmy - na profilu pokaże się praktyczna mapka z zaznaczonym adresem.

GoldenLine to nieocenione narzędzie dla rekruterów. Dzięki przejrzystym profilom zarówno potencjalny pracownik łatwo nawiąże kontakt z firmą, jak i HRowiec bez kłopotu namierzy adekwatnych kandydatów do pracy. Wykorzystuj profil także do szukania kontaktów biznesowych. Wygodna wyszukiwarka pozwoli ci na bezproblemowe znalezienie potencjalnych kontrahentów oraz ich najważniejszych danych kontaktowych.

Warto założyć dwa profile - jeden dla siebie (jako właściciela) oraz jeden dla firmy. Dobrze jest dołączyć do jednej z grup branżowych, by internauci mieli ułatwione zadanie w trakcie szukania. W profilu firmy koniecznie dodaj linki do kont na wszystkich innych platform social media, jakie są używane. W ten sposób odwiedzający uzyska pełny obraz firmy.