Content marketing, czyli z miłości do jakości

Myślisz, że znasz dobrze swoich klientów? Zarzucasz ich tysiącami reklam, pełnymi słów: wyjątkowe, niepowtarzalne, najlepszej jakości. Jesteś zaskoczony, że mimo tak wielkich starań, grono kupujących się nie poszerza? Nic dziwnego, skoro aż 80% konsumentów woli czytać unikatowe i bogate w treść teksty, niż tradycyjne reklamy, które bezpośrednio zachęcają do skorzystania z oferty. Coraz częściej internauci ignorują hasła reklamowe, które kierują do nich sprzedawcy sklepów internetowych. Dzisiaj liczy się przede wszystkim atrakcyjna treść, czyli content marketing.

Społeczeństwo i jego preferencje zmieniają się w ekspresowym tempie, wymuszając tym samym rozwój branży marketingowej, która musi nadążać za zmieniającymi się trendami. Nie tak łatwo zadowolić i zainteresować współczesnego odbiorcę - trzeba wykazać się dużą wiedzą, cierpliwością i umiejętnością przykazywania ciekawych treści. Content marketing, czyli marketing treści, bazuje na tworzeniu przydatnych i atrakcyjnych treści, które mają pozyskać potencjalnych klientów. Era obrazu i zabawnych sloganów reklamowych minęła, obecnie najbardziej ceniona jest wysoka jakości reklamy i wartościowy merytorycznie tekst. Branża marketingowa powinna podjąć to wyzwanie i zmienić swoje podejście do strategii sprzedaży.

Content marketing, czyli wizerunek eksperta mile widziany

Tworzenie tekstów publikowanych na stronach internetowych, a w szczególności na stronach sklepów online, nie jest rzeczą prostą. Wymaga dużej wiedzy oraz umiejętności przekazania ważnych i interesujących informacji. Odbiorca nie może się znudzić treścią witryny, bo szybko od nas ucieknie.

Niektórzy twierdzą, że im mniej tekstu, tym lepiej. Jest to pewien sposób nakłonienia klienta, by skorzystał z naszej oferty. Nie będziemy atakować go długim i monotonnym tekstem, jest więc szansa, że zainteresuje się towarem i dokona zakupu. To jednak jest rozwiązanie krótkotrwałe. Konsument staje się coraz bardziej wymagający i nie przekonują go puste słowa, niepodparte żadnymi przykładami.

Aby zyskać uznanie wśród internautów, trzeba zabłysnąć wiedzą, czyli stworzyć wizerunek, przybierając rolę eksperta. To przedsiębiorca musi wiedzieć wszystko na temat swoich produktów i branży, którą reprezentuje. Co może lepiej udowadniać jego wiedzę niż teksty, zmieszczone na stronie internetowej? Nie bój się pisać o praktycznych i istotnych informacjach, dotyczących Twoich produktów. Tego właśnie chcą Twoi klienci - muszą wiedzieć, co kupują. Jeżeli prowadzisz bloga firmowego lub posiadasz fanpage na Facebooku, możesz wykorzystać je do tego celu. Właśnie poprzez te strony wypromujesz swoją firmę jako solidną, wiarygodną i rzetelną. Tego potrzebuje klient: bezpieczeństwa i pewności, że korzysta z najlepszej oferty na rynku. To z kolei gwarantuje ci dobrze użyty content marketing.

Wspomniany wyżej blog firmowy może posłużyć Ci jako narzędzie do lansowania swojej marki i zyskania uznania klientów. Warto umieszczać na stronie informacje, dotyczące praktycznego wykorzystania produktów z Twojego sklepu lub dostarczać odbiorcom unikatowych i ciekawych treści, które będą nawiązywały pośrednio do Twojej oferty. Postaw na content marketing - na przykład opisuj ciekawostki lub nowości, jakie pojawiają się właśnie w obrębie Twojej branży. To z pewnością bardziej zaciekawi internautów, niż puste słowa o Twojej niepowtarzalnej ofercie.

Content marketing - dlaczego jest tak ważny?

Oprócz tego, że wysoka jakość treści, publikowanych na Twojej stronie, sprzyja zwiększeniu zainteresowania wśród potencjalnych klientów, działa także na korzyść optymalizacji strony. Obecnie wyszukiwarki nastawione są wartościowe treści i dlatego same słowa kluczowe nie zoptymalizują dobrze witryny. Od niedawna bardzo popularne hasło „Content is the King” najlepiej pokazuje, jak ważne jest inwestowanie w teksty, które będą mówić więcej, niż tylko „Mój produkt jest najlepszy”.

Opisy produktów muszą zawierać praktyczne informacje o zastosowaniu ich w codziennym życiu. Internauci lubią również czytać teksty, które mogą im się w jakiś sposób przydać. Nie można również pozwolić sobie na błędy gramatyczne i ortograficzne oraz przysłowiowe „kopiuj - wklej”. Wiedza na temat zmian w algorytmach Google jest w dzisiejszych czasach kluczowa, dzięki niej można uniknąć podstawowych błędów. To właśnie wysokiej jakości teksty są obecnie najważniejsze dla wyszukiwarek internetowych i są wyżej w rankingach, niż te, które opierają się na samych słowach kluczowych. Poprzez takie treści zyskuje się więc nie tylko szacunek swoich klientów, ale również wysokie miejsce w wyszukiwarkach internetowych. Warto podkreślić, że algorytmy Google, z którymi mieliśmy do czynienia, np. Panda, Koliber i Pingwin stawiają na oryginalność. Pamiętaj: nudne teksty ze sztucznie umiejscowionymi frazami kluczowymi już nie przejdą. Teraz liczy się dobrej jakości, interesujący content marketing.