Teksty informacyjne w e-commerce mają wpływ na konwersję

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga prowadzenia z potencjalnym klientem odpowiedniej konwersji. W ten sposób można szybciej skłonić ich do zakupów w naszym sklepie. Zapewniają to promocje, rabaty i kody zniżkowe dla tych, którzy odwiedzili nasz sklep. Aby jednak uzyskać jeszcze lepszą skuteczność, warto spojrzeć na treść strony internetowej. To właśnie na niej powinny pojawić się pewne elementy zachęcające do skorzystania z  naszych usług - takie jak teksty informacyjne.

Przedstawiaj rzetelne informacje na temat swojego przedsiębiorstwa. W ten sposób klienci nabiorą do Ciebie zaufania. Ważna jest zwłaszcza treść tekstów informacyjnych. Oczywiście, nie musisz podawać historii całej firmy -  może się to okazać zniechęcające dla większości internautów. W zakładce "O nas" powinieneś przedstawić zwięzły i rzeczowy opis swojej działalności. Nie stosuj sloganów podobnych do tych, którymi pośługują się konkurencyjne firmy. Warto też podać swoje dane kontaktowe. Takie informacje, jak adres, NIP i telefon mogą okazać się  cenne dla klienta, więc również o nich pamiętaj.

Informuj klientów o zwrotach i reklamacji. Zakładkę z takimi informacjami warto umieścić na stronie głównej sklepu i na każdej stronie produktu. Powinieneś przedstawić swoim klientom  przejrzyste warunki zwrotów, wymiany i reklamacji produktów.

Teksty informacyjne - dostawa

Informuj o dostawie. Wszyscy klienci chcą wiedzieć, kiedy mogą się spodziewać dostawy swoich zakupów. Dlatego daj im znać, że zamówienie realizujesz po zaksięgowaniu wpłaty, gdy produkty są dostępne w magazynie. Nie wprowadzaj klienta w błąd tylko po to, aby go pozyskać. W ten sposób możesz stracić jego zaufanie i pozytywną opinię na temat sklepu. Podaj także jasne informacje na temat kosztów przesyłki i przedstaw kilka możliwości dostawy. Wtedy większe grono internautów ma możliwość zdecydowania się na takie zakupy. Bardzo korzystna może okazać się współpraca z jednym kurierem, który jest w stanie zapewnić nam atrakcyjniejszą ofertę. Wtedy możemy poinformować klientów o niskiej cenie transportu. Jednak wielu z nich jest przyzwyczajonych do tradycyjnych form przesyłki, na przykład przez Pocztę Polską. I dlatego warto umożliwić im wybór dostawy.

Teksty informacyjne - płatności 

Przedstaw formę płatności i pozytywne opinie klientów na jej temat. Aby nabrali oni do Twojej oferty jeszcze większego przekonania, umieść na stronie teksty informacyjne o formach, w których można dokonać płatności. Dzięki temu kupujący dowiedzą się, czy w Twoim sklepie online istnieje obowiązek rejestracji, aby złożyć zamówienie. Zazwyczaj transakcje są realizowane przez przelewy elektroniczne, dlatego każdy zakup jest księgowany w przeciągu kilku minut. Aby jednak dotrzeć do większego grona klientów, należy im umożliwić płatność za pobraniem, czyli podczas odbioru przesyłki.

Dodatkowo poinformuj ich o pozytywnych opiniach klientów. Warto, aby pojawiły się one w Twoim sklepie, na profilu sklepu w Allegro i w serwisach, specjalizujących się w opiniowaniu sklepów internetowych.

Opinie klientów a teksty informacyjne

Klienci najczęściej dokonują zakupów, sugerując się opiniami innych osób. Według badań, przeprowadzonych przez agencję badawczą Nielsen, czyni tak prawie 70 procent konsumentów. Natomiast blisko 85 procent dokonuje zakupów w sklepie online, który jest polecany przez ich najbliższych. Sformułowanie "polecam" to jedna z najskuteczniejszych form reklamy, jakie istnieją Opinia umożliwia zwiększenie efektywnej konwersji, co nie jest możliwe w przypadku wielu innych form promocji. Internauci chętnie korzystają z polecanych przez innych sklepów online, dlatego warto zwrócić uwagę na kilka możliwości zdobywania takich opinii.

Pierwsza jest związana z pozyskiwaniem opinii na temat sklepu internetowego. Możemy zdobywać je na stronie sklepu lub przez zewnętrzne serwisy. Warto, by takie opinie pochodziły od prawdziwych użytkowników naszego e-sklepu - tylko w takiej sytuacji przedstawiają sobą rzetelne informacje, szybko wychwytywane przez internautów. Nie lekceważmy ich spostrzegawczości - są w stanie odróżnic prawdziwą opinię od kupionej.  

Na rynku online pojawia się wiele serwisów, które gromadzą oceny sklepów internetowych. Warto rozpocząć z nimi współpracę, ponieważ w ten sposób dotrzemy z naszą ofertą do większego grona internautów. Dodatkowo takie działanie będzie mogło wzmocnić pozycjonowanie SEO naszej strony internetowej.

Twój sklep internetowy na serwisach aukcyjnym

Duże możliwości prezentują także serwisy aukcyjne takie, jak Allegro czy OLX. Wiele firm stworzyło na nich swoje konta, dając tym samym wybór klientowi - może on dokonać zakupy przez profil na serwisie aukcyjnym lub przez sklep internetowy. Na Allegro lub OLX istnieje możliwość oceniania usługi. Ponadto, współpracując z takimi serwisami, można pozwolić sobie na stworzenie rozbudowanej kampanii reklamowej. Podczas jej tworzenia należy pamiętać o jakości treści, która pojawia się na stronie sklepu i na profilu Allegro.

Teksty informacyjne w FAQ

Warto przygotować na stronie zakładkę FAQ, w której umieścimy odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Dzięki temu pracownicy sklepu i konsultanci nie będą otrzymali od użytkowników tysięcy zapytań, związanych z konkretnym tematem. Jest to również korzyść dla samych klientów, ponieważ nie muszą kontaktować się ze sklepem, aby uzyskać odpowiedzi na takie pytania.

W zakładce FAQ warto umiwścić odpowiedzi na tak podstawowe pytania, jak: dlaczego nie mogę się zalogować do sklepu? czy muszę się zarejestrować, aby złożyć zamówienie? jak złożyć reklamację? czy otrzymam fakturę VAT? jakie formy dostawy zapewnia wasz sklep online?

Oczywiście każdy sklep powinien dostosować treść takiej zakładki na podstawie branży, do pytań, najczęściej zadawanych przez  jego użytkowników. W miarę rozwoju firmy, zakładkę można aktualizować poprzez dodawanie nowych pytań.