Teksty SEO – czy dalej są ważne przy prowadzeniu strony?

SEO copywriting może brzmieć tajemniczo, jednak jak się okazuje, jest to bardzo ważna technika w pisaniu tekstów. Polega na uwzględnieniu w tekście popularnych słów kluczowych – dzięki temu możliwe jest zwiększenie na naszej stronie ruchu generowanego poprzez wyszukiwarki internetowe. Teksty SEO powinny być tworzone na podobnej podstawie, niezależnie od strony, na jakiej umieszczane są wpisy.

Czy teksty SEO są ważne?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, w której prowadzimy np. blog o zdrowym odżywianiu. Wyniki strony są bardzo dobre – pozycjonowanie jest na wysokim poziomie, nowe wpisy są bardzo szybko indeksowane. Jeden z redaktorów ma za zadanie przygotować nowy artykuł. Jeżeli nie posiada wiedzy na temat SEO copywritingu i innych narzędzi pomocniczych, może oczywiście napisać zwykły, podstawowy artykuł, jednak sformułowane przez niego frazy nie przyniosą efektu w postaci dodatkowych wejść z wyszukiwarek. Poprzez użycie odpowiednich słów można ich uzyskać nawet kilka tysięcy. Właśnie dlatego SEO copywriting jest tak ważny. Dzięki zoptymalizowanej stronie przy użyciu tekstów SEO możliwe jest uzyskanie nawet kilkuset wejść dziennie.

Teksty SEO - pomocnicze narzędzia

Pomocne w SEO copywritingu jest narzędzie oferowane przez panel do zarządzania kampaniami Google AdWords. W planerze słów kluczowych wpisuje się jak największą liczbę słów oraz fraz kojarzonych z danym artykułem. Google Keywords Planner pokazuje liczbę średnich miesięcznych wyszukiwań tych słów oraz listę fraz bliskoznacznych oraz podobnych.

W tym momencie bardzo ważne jest, aby wybrać słowa kluczowe, które są konkurencyjne, a także posiadają określoną liczbę miesięcznych wyszukiwań. Pozwoli nam to napisać skuteczne teksty SEO. Jeżeli nie posiadamy wiedzy dotyczącej wybierania trudnych fraz, powinniśmy skontaktować się ze specjalistą w dziedzinie SEO, który będzie w stanie nam doradzić w wyborze tych bardziej złożonych.

W artykułach warto używać popularnych fraz i wyrażeń – dla wcześniejszego przykładu artykułów o zdrowiu najpopularniejsze będą: zdrowe odżywanie, zdrowy tryb życia, mądre odżywianie. Zastosowanie takich słów kluczowych może sprawić, że pisane teksty SEO osiągną zamierzony efekt.

Z pomocą w wyszukiwaniu fraz przyjdzie kolejne narzędzie, jakim jest Google Trends. Dzięki narzędziu mamy możliwość wybrania najczęściej wyszukiwanych fraz w Polsce – przykładowo z ostatnich trzydziestu dni. Dzięki temu mamy szansę sprawdzenia, jakie frazy były najczęściej wyszukiwane i cieszyły się największą popularnością wśród internautów. W wyszukiwarce narzędzia należy wprowadzić interesujący nas temat – na przykład zdrowe odżywianie – oraz ustawić odpowiednie filtry dla naszego kraju. Dzięki temu mamy pełny podgląd najczęstszych wyszukiwań. I tak otrzymujemy wyniki – zdrowe przepisy, zdrowe odżywianie blog, zdrowe odżywianie przepisy – czyli wszystko, co wiąże się z wyszukiwanym tematem. Dzięki temu mamy także wgląd w to, jak rozbudować naszą frazę o przydatne słowa.

Jak tworzyć teksty SEO? Najważniejsze zasady

Jeżeli wybór słów kluczowych mamy już za sobą i są one dopasowane do artykułu pod względem optymalizacji, wówczas przechodzimy do pisania tekstów SEO.
Bardzo istotną rzeczą jest tu pamiętanie o grupie docelowej, do której ma trafić artykuł i której członkowie będą go czytać. Należy postarać się o kompromis – pomiędzy tym, co jest dobre dla naszych czytelników a tym, co jest dobre dla wyszukiwarek.

Warto zatem przestrzegać kilku bardzo ważnych zasad SEO copywritingu, tak aby teksty SEO były jak najbardziej skuteczne.

Pierwszą zasadą jest bycie konkurencyjnym – już na samym początku, przy wybieraniu odpowiednich słów kluczowych w tytule. Powinien on być dopasowany do zawartości artykułu, a co najważniejsze – zachęcać do przeczytania całości.
Należy się wystrzegać bardzo „luzackiego” stylu przy wpisywaniu w nim ciągu słów kluczowych – jest to po pierwsze bardzo nieprofesjonalne, a po drugie odrzuca od artykułu, zamiast zachęcać do jego czytania.

Kolejną bardzo ważną zasadą są nagłówki. Autor powinien w nich zawrzeć słowa kluczowe, a także fragment artykułu – to właśnie one przyczyniają się w głównej mierze do czytania dalszej części tekstu.

Kiedy tworzymy teksty SEO, ważne jest także wyróżnianie słów kluczowych. Można to zrobić poprzez pogrubienie lub użycie kursywy – dzięki temu czytelnik będzie wiedział, że dane frazy są ważne dla tematu.

Słowa kluczowe powinny być zawarte w tytule artykułu, w jego opisie, ale również w podpisach do ewentualnych obrazków, które zostały w nim zawarte oraz w anchorach linków.

Trzeba również pamiętać o innych elementach. Pisząc artykuł, nie należy przesadzać z liczbą słów kluczowych. Wówczas teksty SEO mogą przynieść odwrotny efekt. Ich częste zastosowanie daje złudzenie, że poprawiają one jedynie pozycję w wyszukiwaniach. W podstawowej formie lepiej zastosować słowa kluczowe raz lub dwa razy. Następnie wskazane jest użycie w artykule ich odmian. Główną zasadą SEO copywritingu jest właśnie umiar. Wiadomo, że tekst powinien być zoptymalizowany względem wyszukiwarek, jednak należy pamiętać, że głównymi odbiorcami są czytelnicy, a nie wyszukiwarki. Zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych może sprawić, że użytkownik poczuje się osaczony, a czytając tekst, będzie miał wrażenie, że zdania są niepoprawnie zbudowane lub co gorsza nie mają sensu.

Artykuł przede wszystkim powinien być napisany w oparciu o zasady pisowni języka polskiego przy użyciu optymalizacji SEO. Optymalizacja tekstu to nie naszpikowanie go słowami kluczowymi, lecz uzupełnienie go nimi. Jeżeli pierwszy raz będziemy tworzyć teksty SEO, warto na początek zdecydować się na niewielką liczbą artykułów – na przykład trzy lub cztery. Należy wybrać te, które nie mają dużej liczby wyświetleń (można ją sprawdzić dzięki Google Analytics w zakładce Zachowanie - Zawartość witryny - Wszystkie strony). Kolejnym krokiem jest sprawdzenie strony docelowej. Na dole strony panelu Google Analitycs znajdują się podstrony, które w wyszukiwarce mają najmniejszą liczbę wyświetleń. Dalej przeredagowujemy artykuły w oparciu o wyżej wymienione zasady. Należy zmienić te teksty, które mają nie więcej niż tysiąc wyświetleń miesięcznie. Po przeredagowaniu musimy poczekać, aż narzędzie Google zaktualizuje się do podstron. Po kilku dniach – minimum tygodniu – należy sprawdzić liczbę wejść generowanych z wybranej przez nas wyszukiwarki i porównać je do tych sprzed przeredagowania. Wyniki uzależnione będą od dobranych słów kluczowych oraz siły naszej domeny. SEO copywriting nie jest trudną metodą – wystarczy trzymać się podstawowych zasad, a poprawę wyników wyświetleń zaobserwujemy już po kilku tygodniach.