Treści promujące sklep internetowy i sposoby ich rozpowszechniania

Aby promocja naszego sklepu internetowego była jeszcze skuteczniejsza, należy zadbać o content marketing. Poprzez ciekawą treść będziemy mogli stworzyć większy ruch na naszej stronie, a zarazem zdobyć zaangażowanych odbiorców. Jest to możliwe poprzez stworzenie właściwego przekazu, który dostarczymy w odpowiednie miejsca. Najczęściej stosuje się 3 rodzaj publikacji treści:

  • na blogu bądź na stronie internetowej sklepu online,  
  • w mediach branżowych i na stronach partnerów,
  • na portalach społecznościowe.  

Aby zwiększyć zasięg, można używać kilku kanałów jednocześnie. Warto jednak zachować ostrożność, ponieważ taka praktyka nie jest najlepsza z punktu widzenia SEO.

Treść promujące sklep na jego stronie bądź na blogu

Zaletą takiej publikacji jest możliwość kontrolowania całego przekazu, jego formy i treści. Dodatkowo można zastosować mechanizmy, skrypty, kody i wszelkie działania promocyjne. Nie będziemy jednak w stanie konkurować z popularnością miediów, które cieszą się stałą liczbą aktywnych czytelników.

Zadbaj o publikacje treści promujących sklep na zewnątrz

Świetną promocję zapewniają media i kanały zewnętrzne, ponieważ umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Możemy dzięki temu dotrzeć do takich portali, jak Google+ czy Facebook, na których pojawia się atrakcyjna treść, przygotowana przez doświadczonych wydawców. Zaistnienie w tematycznych mediach przyczynia się ponadto do zwiększenia efektywności SEO, a zdobyte linki mogą wzmocnić sklep online.

Treści promujące w e-commerce a organizacja konkursów

Dobrze zorganizowany konkurs może zdecydowanie zwiększyć zainteresowanie naszym produktem czy usługą. Informacje o  nim powinny być rozpowszechniony metodą wirusową - mamy wówczas gwarancję, że dotrze do wielu osób. Wykorzystując zainteresowanie konkursem i wyborem zwycięzcy, możemy przekazać odbiorcom treści, dotyczące naszej marki, a które mogłyby ich zainteresować.

Wiele sklepów online decyduje się na konkursy, ponieważ przybliżają ich do klientów. Sklep zaczyna być dzięki nim postrzegany lepiej. Utrzymuje pozytywne relacje ze stałymi klientami i obserwatorami. Zdobywa także nowych - będą coraz częściej pojawiać się na naszej stronie internetowej, aby sprawdzić kolejne nowości.

Wykorzystaj treści promujące e-sklep w serwisach branżowych

Budowanie wizerunku online jest możliwe między innymi dzięki SEO. Opiera się także na stworzeniu dobrych relacji z użytkownikami internetu. Warto więc prześledzić kilka sposobów, które mogłyby nam to ułatwić:

  • działanie na branżowych forach dyskusyjnych umożliwi nam udzielanie porad i wskazówek użytkownikom, którzy mogliby zostać naszymi klientami. Podczas tworzenia wpisów powinniśmy być obiektywni i pomocni, a stała aktywność na forum przyczyni się do pozyskania skutecznej reklamy.
  • twórzmy skuteczną treść, czyli dobre jakościowo artykuły. Będą stanowić darmową reklamę, pozytywnie wpływającą na wizerunek sklepu internetowego. Dobrze, gdy artykuły dotyczą naszej branży i są zamieszczane na serwisach, które zwiększają ilość linków przychodzących ze stron o podobnej tematyce. Takie działania wzmacniają naszą stronę pod względem SEO.  
  • promujmy się na serwisach społecznościowych i blogach. Przedstawiajmy na nich aktualne informacje na temat naszego sklepu. Informacje poradnikowe warto umieścić na własnym blogu.

Wspomniane działania umożliwią nam stworzenie wizerunku eksperta, promowanie serwisu internetowego i budowanie jego wizerunku, a także wspomaganie pozycjonowania poprzez dodatkowe linki. Wszelkie serwisy branżowe można wykorzystać w postaci płatnej reklamy, poprzez zamieszczanie na nich banerów i linków. Zorganizowanie takiej kampanii wspomaga działania redaktorskie i jest tańsze od tych na portalach ogólnotematycznych.

Łącz wiele działań promocyjnych jednocześnie

Podczas promowania sklepu internetowego nie należy skupiać się tylko na zastosowaniu jednej metody reklamy. O wiele lepiej będzie wyznaczyć kilka metod, na których się skupimy. Należy je dokładnie przetestować i ocenić ich możliwości. Gdyby któraś z nich przestała działać lub stała się mniej efektywna, inne wciąż mogą skutecznie promować nasz sklep.

Dystrybucja połączona - 3 sposoby

Jeśli mamy zamiar wypromować grafiki bądź raporty, nie zachodzi potrzeba zachowania unikalności i dlatego większość wydawców zgodzi się na dystrybucję z zastrzeżeniem wyłączności na pewien czas. Zapewne możliwe będzie także dołączenie infografiki, unikalnej analizy lub komentarza.

Inna możliwość to stworzenie połączenia między komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną poprzez podzielenie udostępnianego contentu. Polega to na udostępnianiu części informacji w mediach, zaś pełnej treści - na wewnętrznym serwisie. Warto pamiętać o zastosowaniu unikalnych artykułów, które skupiają się na innych elementach.

Jakie wnioski?

Sklep internetowy to rodzaj działalności, która umożliwia nam generowanie różnych wiadomości. Warto dokładnie przeanalizować, które z nich powinniśmy zachować, a które można udostępnić mediom i partnerom. W ten sposób tworzymy treści wartościowe, ciekawe i pożądane przez użytkowników. Powinny one być opracowane w taki sposób, by uznano je za szczere i godne zaufania. Zastosowanie się do kilku powyższych rad na pewno pozwoli nam pozyskać grono lojalnych klientów i skutecznie pozycjonować nasz sklep online.