Lista mailingowa w e-commerce - jak ją zrobić?

Lista mailingowa to dobra metoda na dotarcie do klientów i nakłonienie ich do dokonania zakupu. Nie każdy wie jednak, jak zebrać solidną bazę danych ludzi, by mieć dobrą skuteczność marketingową. Problem sprawiają też klienci, którzy po przejrzeniu towaru na stronie sklepu rezygnują z zakupu - jak do nich dotrzeć? Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniem efektywnych metod na budowanie listy mailingowej.

Formularz na stronie i lista mailingowa gotowa 

Najprostsza metoda ze wszystkich. Umieść formularz bezpośrednio na stronie - najlepiej, by wyświetlał się w każdej zakładce. Dobrym pomysłem jest umieszczenie prośby o dołączenie do newslettera na podstronie dokonywania płatności. Internautom, którzy wyszli z e-sklepu bez kupowania czegokolwiek, warto wyświetlić wyskakujące okienko z prośbą o zostawienie danych. A w przekonaniu ich do tego pomogą ci…

Lista mailingowa stworzona dzięki rabatom, zniżkom, promocjom

Nie czarujmy się, ludzie nie są wcale skorzy do zostawiania swojego adresu e-mail gdzie popadnie. Musi pojawić się jakaś zachęta - najlepszym wyjściem wydaje się zaoferowanie jednorazowej zniżki za wpisanie się do mailingu. Trzeba jasno wymienić korzyści, jakie może mieć klient z takiej decyzji.

Treść za dane a lista mailingowa 

Jeśli znasz koncepcję Content Marketingu i wprowadzasz ją w życie w swoim e-biznesie, pomyśl o udostępnianiu wartościowych treści w zamian za podanie danych kontaktowych. Pamiętaj, że to muszą artykuły, na których przeczytaniu internautom może naprawdę zależeć. Niech to będzie specjalistyczna wiedza na temat wybierania i użytkowania produktów, które sprzedajesz. Należy postawić na rzetelne informacje, rezygnując z luźniejszych tekstów z opiniami - potencjalnego klienta nie zainteresują recenzje (uzna je za stronnicze), lecz poradniki, zbiory wskazówek, instrukcje itp.

Lista mailingowa dzięki ekskluzywnym korzyściom

Postaraj się stworzyć wrażenie, że zapisanie się do newslettera równa się członkostwu w ekskluzywnym gronie, dla którego przewidziane są rozmaite przywileje. Możesz zrobić tak, że wśród subskrybentów będą rozlosowywane cenne nagrody, kupony zniżkowe itp. Konsument lubi czuć się kimś wyjątkowym, wyróżnionym, elitarnym. Ekstrawaganckim, ale wartym rozważenia pomysłem jest podkręcenie rywalizacji o wpisanie się na listę - ograniczona liczba miejsc, nagrody dla pierwszych subskrybentów itp.

Lista mailingowa tworzona podczas konkursów

Organizowanie konkursów to świetny sposób na zebranie znaczniej liczby subskrybentów. Wystarczy w warunkach udziału zawrzeć warunek zapisania się na listę mailingową - i gotowe. Pamiętaj, żeby takie imprezy dobrze wypromować, najlepiej za pomocą…

Social media a lista mailingowa

Profile marki na mediach społecznościowych to świetne narzędzia do budowania listy mailingowej. Trzeba regularnie zachęcać fejsbukowiczów do zostawienia swojego adresu e-mail. Facebook, NK.pk, Twitter i inne serwisy social media powinny ci służyć jako kanał do promowania korzyści wynikających z zostania subskrybentem.

Lista mailingowa - biznes stacjonarny

Jeśli twoja firma posiada jakieś punkty stacjonarne, warto również w nich zachęcać klientów do zapisania się na listę mailingową. Można robić to np. dołącząjąc taką informację do ulotek  z ofertą, spisu dań itp. O możliwość pobrania danych kontaktowych może również zapytać ekspedient przy zawieraniu transakcji.

Lista mailingowa a kontakt telefoniczny

Przy budowaniu listy mailingowej może pomagać personel obsługi telefonicznej. Patrząc na postępujące zniechęcenie ciągłym nagabywaniem telefonicznym, warto postawić raczej na podejście bierne. Jeśli klient sam zadzwoni w jakiejś sprawie - wtedy można poprosić go o e-mail, argumentując, że usprawni to komunikację.

Współpraca a lista mailingowa 

Interesującą ideą jest zawiązanie współpracy z inną firmą, najlepiej taką, która nie jest bezpośrednią konkurencją dla twojej marki. Koncepcja jest prosta: w swoim newsletterze oni umieszczają link do twojego formularza subskrypcji, a ty robisz to samo u siebie. Obie firmy na tym sporo zyskają, docierając do nowych grup klientów.