Social media jako element promocji marki

Reklama w social media

Serwis eMarketer podał wyniki badań, z których wynika, że globalne wydatki na reklamę social media dynamicznie rosną. W zeszłym roku zwiększyły się o ponad dolara na jednego użytkownika - z 5,14$ do 6,18%. Fachowcy prognozują, że w obecnym roku zanotują one podobny skok.

Najbardziej skokowy wzrost widać oczywiście w krajach Ameryki Północnej. W latach 2012-2015 prognozowane jest podwojenie wydatków reklamowych social media na jednego użytkownika - z 19 do prawie 40 dolarów. Dominacja tych państw nie jest zaskoczeniem - silna informatyzacja, liczba użytkowników social media liczona w setkach milionów, no i olbrzymie budżety reklamowe firm.

W zachodniej Europie zwyżka jest również obecna, ale nie cechuje się aż tak wielką dynamiką. W omawianych latach przewiduje się wzrost o ponad połowę z 10 do 16 dolarów na głowę. W środkowo-wschodnich rejonach Starego Kontynentu wyniki są znacznie gorsze. Przedsiębiorcy w 2013 roku wydali zaledwie 1,87 dolara na jednego użytkownika mediów społecznościowych, w przyszłym roku to o 34 centy więcej.

Na końcu stawki pod względem wydatków znajdują się kraje Bliskiego Wschodu oraz Afryki - niska informatyzacja tych regionów jest główną przyczyną niewielkich (0,37 dolara w 2013) nakładów. Mimo to dynamika ich wzrostu jest spora - w obecnym roku ma wynieść 63,9% w stosunku do 2014.