Wystawianie aukcji na Allegro - czy jest opłacalne?

Portal Allegro jest jednym z głównych kanałów sprzedażowych, z jakich korzystają sprzedawcy, szczególnie początkujący. Wynika to przede wszystkim z tego, że to właśnie tam klienci najczęściej szukają produktów, które chcą kupić. Niektórzy decydują się na sprzedaż jednocześnie przez portal i własny sklep internetowy, co również jest dobrym rozwiązaniem, gdyż w ten sposób otwiera im się droga do szerszego grona konsumentów. Nie należy więc rezygnować z kanału, który przynosi tyle korzyści. Na co jednak trzeba zwrócić uwagę, aby wystawianie aukcji na Allegro było opłacalne?

Opłaty, o których powinieneś wiedzieć

Za wystawianie aukcji na allegro pobierane są stosowne opłaty, a więc musimy liczyć się z pewnymi kosztami. Zacznijmy od ważnej dla nas informacji, o której wielu zapomina lub po prostu o niej nie wie. Opłata za wystawiony przedmiot naliczana jest w momencie wystawienia oferty, a więc w przypadku wprowadzenia zmian podczas jej trwania nie zostanie nam ona zwrócona. Za wystawienie towaru na sprzedaż zapłacimy maksymalnie 1 zł.

Wartość początkowa

Opłata za wystawienie

1,00–9,99 zł

0,08 zł

10,00–24,99 zł

0,13 zł

25,00–49,99 zł

0,25 zł

50,00–249,99 zł

0,50 zł

250 zł i więcej

1,00 zł


Czym jest jednak wartość początkowa? W przypadku licytacji i oferty bez ceny minimalnej jest ceną wywoławczą pomnożoną przez liczbę sztuk wystawionych produktów, a jeżeli określona jest cena minimalna, analogicznie – ceną minimalną. Jeśli wybierzemy opcję Kup Teraz!, wartość początkowa będzie ustaloną przez nas ceną, pomnożoną przez liczbę sztuk przedmiotów.

Jednak w przypadku takich kategorii jak np. nieruchomości czy wakacje opłata za wystawienie przez nas oferty jest stała i nie zależy od liczby wystawianych ofert.

Kategoria

Opłata za wystawienie


Nieruchomości

  • 3 zł (projekty domów)
  • 5 zł (pokoje do wynajęcia, garaże i miejsca postojowe, gotowe domy bez działki)
  • 20 zł (pozostałe)

Wakacje

  • 15 zł


Wystawianie aukcji na Allegro
to jednak koszty związane nie tylko z samymi opłatami za wystawienie, lecz także z wieloma innymi, które musimy ponieść w momencie, kiedy decydujemy się np. na dodanie zdjęcia do naszej oferty (pierwsze zdjęcie – gratis, każde kolejne – 0,10 zł). Również wyróżnienie oferty nie jest opcją darmową i kosztować nas będzie 12 lub 19 zł - w zależności od wybranej kategorii. Takich opłat jest bardzo dużo, dlatego trzeba się zastanowić, na czym zależy nam najbardziej oraz jakie są nasze możliwości finansowe. Sprzedaż nie powinna przynosić więcej strat niż zysków.

Wystawianie aukcji na Allegro – Kup Teraz! czy licytacja

Allegro proponuje nam kilka modeli sprzedaży, a więc daje nam możliwość wyboru, z której powinniśmy rozsądnie korzystać. Dla każdego sprzedawcy najlepszym rozwiązaniem będzie inna opcja, dlatego przy jej ustalaniu należy sugerować się przede wszystkim własnymi możliwościami, preferencjami oraz korzyściami, jakie chcemy osiągnąć. Co proponuje nam Allegro?

  • Kup Teraz! – klienci kupują przedmiot za ustaloną przez ciebie stałą cenę bez licytacji. Wiedzą od samego początku, ile będzie kosztował.

  • Licytacja – ani ty, ani użytkownicy nie znacie ceny końcowej produktu. Sprzedaż polega, jak sama nazwa wskazuje, na licytacji, a więc przebijaniu obecnej stawki. Kto zaproponuje największą sumę pieniędzy, ten jest zwycięzcą licytacji i kupuje dany produkt.

  • Licytacja + Kup Teraz! – kupujący sami wybierają, czy chcą kupić produkt za podaną stałą cenę, czy w drodze licytacji.

  • Sklep – ta opcja skierowana jest tylko do sprzedawców, którzy jednocześnie mają sklep na Allegro. W ten sposób można wystawiać oferty, które są widoczne przez 30 dni lub przez dłuższy okres. W tym przypadku dostępna jest jedynie opcja Kup Teraz!.

Co dla kogo? Wystawianie aukcji na Allegro według najlepszej strategii

To, czy wybór opcji Kup Teraz!, czy licytacji będzie najlepszym rozwiązaniem, zależy od okoliczności, i dlatego powinien być on poprzedzony analizą sytuacji sprzedażowej danego produktu na portalu. Licytacja bez wątpienia najlepiej opłaca się wtedy, kiedy wystawiamy przedmioty mało popularne. Im mniejsza ich liczba jest dostępna, tym więcej kupujący są w stanie za nie zapłacić. Ceną wywoławczą może być symboliczna złotówka, co jest pewnego rodzaju chwytem marketingowym, który przyciąga potencjalnych klientów.

Kiedy jednak danego produktu na portalu jest więcej, wtedy korzystniej będzie wybrać opcję Kup Teraz!. Istotną rolę odgrywa cena, a kupujący poszukują danego przedmiotu w tej dla nich najkorzystniejszej. W pierwszej kolejności musimy się zorientować, ile produkt kosztuje u konkurencji i zaproponować niższą cenę, co spowoduje, że klienci wybiorą naszą ofertę. Nie powinniśmy jednak sprzedać bluzki, książki czy też kolczyków za kwotę niższą niż ta, na którą możemy sobie pozwolić. Dobrym rozwiązaniem jest zaproponowanie potencjalnym klientom „czegoś ekstra”, czyli dołączenie do produktu małego prezentu lub gadżetu firmowego. Słowo GRATIS przyciąga kupujących jak magnes i są oni wtedy w stanie zapłacić więcej, aby otrzymać jeszcze coś dodatkowo.

Dobrze przygotowana strategia sprzedażowa, która została poprzedzona analizą rynku i konkurencji, może nam przynieść bardzo duże zyski i wiele korzyści. Allegro jest miejscem, w którym w dużej mierze liczy się spryt, ale również rozsądek. Początkujący sprzedawca często ma problem z dokonaniem słusznego wyboru, ale nie oznacza to, że po upływie pewnego czasu nie uda mu się wypracować najlepszej dla niego metody. Wystawianie aukcji na Allegro to walka o klienta, w której polec mogą nawet najlepsi i najbardziej doświadczeni.