YouTube - poznaj polskie gwiazdy internetu

YouTube stał się jednym z najbardziej popularnych serwisów internetowych. Gdy startował w 2005 roku, nikt nie był w stanie przewidzieć jego przyszłości. Dziś wiadomo, że jest to platforma, na którą zaglądają miliony ludzi na całym świecie. Wiele osób, dzięki YouTube’owi zarobiło duże pieniądze. Poznaj polskie gwiazdy tego serwisu.

YouTube - personal branding nie tylko dla znanych osobistości

Jeszcze do niedawna o swój wizerunek w sieci dbały przede wszystkim osoby obecne w życiu publicznym. Mowa tutaj o aktorach, celebrytach, piosenkarzach lub politykach. Grono tych ludzi z roku na rok znacznie się poszerzało i w pewnym momencie media społecznościowe zmusiły ich do dbania o własną reputację.

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube - to na tych platformach jest miejsce wielu ludzi w świecie online. Nie jesteśmy już anonimowi, na portalach społecznościowych udostępniamy swoje dane osobowe, zdjęcia przedstawiające naszą codzienność i chwalimy się osiąganymi sukcesami. To wszystko ma wpływ na nasz wizerunek, na to w jaki sposób postrzegają nas inni. Również firmy, które chcą trafić do szerszego grona klientów, wykorzystują strategię personal brandingu. Takimi metodami budują swój wizerunek eksperta i tym samym zyskują większe zaufanie internautów. To co kiedyś było jedynie dodatkiem do naszej pracy, dziś stało się jej narzędziem.

Możemy spotkać się z nietypową sytuacją, kiedy podczas rozmowy kwalifikacyjnej zostajemy zapytani o sfery życia, o których nie wspominaliśmy w naszym CV czy liście motywacyjnym. Jesteśmy zaskoczeni, a niekiedy nawet zażenowani, ponieważ to, co chcieliśmy ukryć przed naszym potencjalnym pracodawcą, ujrzało światło dzienne. Często osoba, która nas rekrutuje, poszukuje w sieci informacji na nasz temat. Jak już doskonale wiemy, nie musi się bardzo wysilać. Wystarczy, że w wyszukiwarce Google wpisze nasze imię i nazwisko, po czym otrzyma cały wachlarz ciekawych danych. Zatem o pozytywne pierwsze wrażenie trzeba szczególnie zadbać, zanim jeszcze spotkamy się z naszym przyszłym pracodawcą. To samo dotyczy firm, które dbają o nieustanny rozwój i zwiększanie liczby swoich potencjalnych klientów.

Zanim wybierzemy markę, z której usług chcemy skorzystać, szukamy na jej temat informacji, które dadzą nam dokładniejszy obraz jej działalności. Na budowanie własnej marki w sieci wpływ mają przede wszystkim:

  • publikacje osiągnięć,

  • pokazywanie swoich kompetencji,

  • nasza współpraca z innymi firmami w tej samej lub pokrewnej branży.

W dobie Internetu, gdzie w szybkim tempie rozwijają się media społecznościowe, istotną rolę odgrywa nasza obecność na portalach. Dobrym przykładem jest YouTube, który wielu znanym osobom posłużył do zrobienia dużej kariery.

SA Wardęga i jego pies-pająk

Na YouTube Sylwester Wardęga opublikował klip Mutant Giant Spider Dog, o którym w ciągu kilku dni napisały najbardziej wpływowe portale w internecie. Do tej pory został on odtworzony ponad 161 mln razy. Na swoim koncie Wardęga ma inne filmiki, które posiadają równie imponującą liczbę wyświetleń. Pies-pająk „zrobił karierę” nie tylko w Polsce. Informacja o nim obiegła cały świat, dotarła nawet do amerykańskich portali informacyjnych. Tutaj zadziałała kreatywność samego autora, który stworzył fikcyjną postać nabierającą ludzi. Filmiki śmieszą, zaskakują i dostarczają oglądającym dużej dawki rozrywki. Niektórzy twierdzą, że Wardęga posunął się do nieetycznych zachowań. Skąd zatem tak duża popularność i sympatia do głównej postaci z klipu?

Abstrachuje, czyli kabaret na YouTubie

Mają już ponad 2,1 mln fanów, a ich liczba stale rośnie. Zyskali wielu sympatyków, którzy czekają na kolejny odcinek ich zabawnego show. Niektórzy nawet noszą ich koszulki i zrobią wszystko dla kolejnego gadżetu z ich wizerunkami czy logiem. Grupa chłopaków rozprawia się z mniej lub bardziej znanymi stereotypami. Parodiują wszystkich, nie znają granic i przełamują wszelkie bariery. Brak cenzury na YouTube w ich filmikach sprawia, że program z pewnością nie miałby szans zrobić kariery w TV, zatem znaleźli oni inny sposób, aby zyskać popularność. Z pewnością na ich sukces wpłynął ich urok osobisty, co ma odzwierciedlenie w liczbie fanek. Czarek, Robert i Rafał podbijają serca dziewczyn z całej Polski, a poczucie humoru tylko potęguje wzrost ich popularności.

Maciej Frączyk - Niekryty Krytyk

Po raz kolejny to humor zwyciężył. Maciej Frączyk krytykuje wszystko, co tylko uzna za warte poddania ocenie, jednak nie “zwykłej”, niekiedy nudnej, ale z lekkim przymrużeniem oka. Ukazuje on świat w nieco krzywym zwierciadle. Jego znakiem rozpoznawczym są okulary w czarnych oprawkach, bez których z pewnością nie zobaczą go jego fani. Każdy ma inne poczucie humoru, dlatego nie wszyscy muszą zrozumieć jego przesłanie. Wszyscy jednak zgodzą się z tym, że Frączyk to prawdziwa osobistość, której nie można odmówić inteligencji i dużej kreatywności. Niekryty Krytyk wychodzi jednak poza granice YouTube’a. Wydał swoją książkę i prowadzi audycję w Radiu Zet. Widać, że personal branding ma we krwi.

AdBuster testuje i reklamuje

Przed Markiem Hoffmannem drżą wszyscy producenci praktycznie każdego rodzaju produktów. Nic nie umknie jego uwadze. Na YouTube AdBuster testuje różne produkty, robiąc przy tym zabawne show. Nie wiesz, czy wybrana przez ciebie pasta do zębów rzeczywiście poprawi kondycję twoich dziąseł? A może zastanawiasz się, czy nowy proszek faktycznie tak dobrze pierze? Znajdź AdBustera na YouTubie, a z pewnością otrzymasz odpowiedź na swoje pytanie. Co więcej, wszystkie filmiki nagrywane są amatorską kamerą, zatem nie potrzeba dużych nakładów finansowych, aby stworzyć coś, co wyniesie cię na wyżyny. Hoffmann pokazując działanie produktu, zachowuje się przy tym, jak gdyby go reklamował, z tą tylko różnicą, że pokazuje prawdę, a nie idealizuje produkt, który w rzeczywistości nie ma nic wspólnego z tym, o czym słyszymy w telewizji czy czytamy na billboardach.

Remigiusz Maciaszek - specjalista od książek i gier

Jest to doskonały przykład na to, jak wypromować się w sieci, tworząc tym samym wizerunek eksperta. Remigiusz Maciaszek w swoim programie na YouTubie wyraża opinię na temat gier i książek. Jak w przypadku AdBustera, filmy nie są nagrywane w profesjonalnym studiu, a w domowych warunkach. Obrazy się jednak doskonale zmontowane, co także ma wpływ na jakość ich oglądania. Maciaszek pisze też doskonałe felietony, które cieszą się dużym uznaniem i są chętnie czytane, a wieści o nich rozchodzą się bardzo szybko.

YouTube - talk show na 20m2

Łukasz Jakóbiak ukończył studia dziennikarskie i rozpoczął działania, jednak odmienne od tych podejmowanych przez kolegów z branży, miał bowiem własny oryginalny pomysł. W swoim niewielkim mieszkaniu stworzył studio telewizyjne. Do kawalerki zaprasza największe osobistości i przeprowadza z nimi wywiady. Jego program na YouTube ma imponującą liczbę wyświetleń i cenią go nie tylko sami internauci, lecz także zapraszani przez niego goście.