Artykuły na temat badania marketingowe

Ankieta marketingowa – jak ją przeprowadzić, aby była skuteczna?

Ankieta marketingowa może być świetnym narzędziem w procesie poznawania odbiorców naszych działań promocyjnych. W naszym artykule przedstawiamy jej zalety i sposoby, na jakie można ją przeprowadzić. Przeczytaj i dowiedz się na ten temat więcej! czytaj dalej

Marketing Internetowy (cz. 2) - Badania marketingowe - charakterystyka i rodzaje badań marketingowych cz. I

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii marketing nieustannie zmienia swoje oblicze. Powstają nowe kanały komunikacji i narzędzia do ich testowania oraz badania. Jak sprawdzić te zależności? Należy przeprowadzić badania marketingowe. czytaj dalej

Marketing Internetowy (cz. 2) - Badania marketingowe - charakterystyka i rodzaje badań marketingowych cz. II

Właściwie dobrana grupa docelowa odbiorców naszych produktów stanowi ważny element strategii marketingowej i bezpośrednio wpływa na sprzedaż. Dowiedz się jak właściwie dobrać target dla swojej firmy! Pomogą nam w tym badania marketingowe! czytaj dalej

Marketing Internetowy (cz. 2) - Badania marketingowe - charakterystyka i rodzaje cz. III

Ten rozdział naszego cyklu omawiającego badania marketingowe poświęcamy badaniom jakościowych, które - przy odpowiednim ich zaprojektowaniu - okazują się być znacznie skuteczniejsze od badań marketingowych ilościowych. Dowiedz się więcej! czytaj dalej

Marketing Internetowy (cz. 3) - Badania marketingowe - wzorce i procedury segmentacji rynku cz. II

W poprzednich częściach cyklu koncentrowaliśmy się na kwestiach teoretycznych procesu segmentacji. W tej części zostanie omówiona segmentacja w odniesieniu do właściwej strategii marketingowej. Dowiedz się, jak w praktyce dokonać segmentacji! czytaj dalej

Marketing Internetowy (cz. 4) - Badania marketingowe - badania produktów cz. I

Badania marketingowe skoncentrowane na badaniu produktu pozwalają na precyzyjne uzyskanie informacji na temat potrzeb, preferencji i oczekiwań klientów danej firmy. Dowiedz się więcej, jak wyglądania badania marketingowe w praktyce! czytaj dalej

Marketing Internetowy (cz. 6) - Badania marketingowe - badania najskuteczniejszych form reklamy w Internecie cz. I

Kolejna część cyklu porusza temat reklamy w internecie, która oczywiście jest nieodłączną częścią marketingu internetowego. Przedstawiamy reklamy, które powinna uwzględnić każda firma, planująca rozpoczęcie kampanii marketingowej w sieci. czytaj dalej

Marketing Internetowy (cz. 6) - Badania marketingowe - badania najskuteczniejszych form reklamy w Internecie cz. II

W kolejnej części cyklu, którego tematem są badania marketingowe, koncentrujemy się na badaniach wybranych form reklamy w internecie. Omówimy metody badania skuteczności SEO, kampanii mailingowych oraz reklam banerowych. czytaj dalej

Marketing Internetowy (cz. 9) - Badania marketingowe - studium przypadków

Studium przypadków (z ang. case studies) należy do nieco zapomnianych, ale wciąż skutecznych metod badawczych. Może wiązać się z olbrzymim wydatkiem, choć jak pokażemy na przykładzie, dobrze przemyślane może przynieść firmie niemałe zyski. czytaj dalej

Marketing Internetowy (cz. 10) - Badania statystyczne w marketingu cz. I

Zebranie danych to dopiero początek. Kolumny z liczbami i literami trzeba odpowiednio przetworzyć, by odczytać z nich interesujące nas informacje. Badania statystyczne pozwalają wyciągnąć wnioski, niezbędne do oceny przeszłych działań marketingowych. czytaj dalej