X

System CRM dla firmy - jak wybrać odpowiedni?

Korzyści, jakie płyną z korzystania z systemów CRM, dostrzega coraz więcej firm. Już bardzo wiele przedsiębiorstw korzysta z zarządzania relacjami z klientami. Istnieje bardzo dużo systemów tego typu, które pomagają zarządzać bazą klientów oraz realizować strategie marketingowe. Wybór konkretnego systemu CRM nie jest prosty i wymaga zgromadzenia wielu informacji na temat poszczególnych firm, które oferują taką usługę.

Trzeba zwrócić uwagę na wiele aspektów i dostępnych możliwości, aby wybrać najlepszy system CRM dla firmy. Niekoniecznie najbardziej znane produkty, są najlepszymi rozwiązaniami. W związku z tym poniżej przedstawione zostały aspekty, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę przy wyborze CRM. Zaprezentowane zostały te systemy, które zasługują, by wykorzystać je w prowadzonej działalności.

Wybór CRM dla firmy - to trzeba uwzględnić!

Aby wybrać najskuteczniejszy i najodpowiedniejszy CRM, trzeba przemyśleć kilka ważnych kwestii. Decyzja nie może być podjęta pod wpływem emocji. Nie zawsze pierwszy CRM, z którego będziemy korzystać, okazuje się tym, który sprawdzi się w naszej firmie. Przede wszystkim należy zwróć uwagę na:

  • Jakościowe dane: CRM powinien być zintegrowany z systemem ERP, który wspomaga zarządzanie przedsiębiorstwem. System ułatwia optymalizację wykorzystania zasobów i zachodzących procesów w organizacji. Jeżeli CRM będzie zintegrowany z ERP, nie będziemy mieć problemów z przekazywaniem danych pomiędzy systemami, a wszystkie działy firmy będą pracować na jednej bazie danych. Zastanów się nad tym, co chcesz osiągnąć. Tylko wtedy wdrożenie systemu CRM będzie miało jakikolwiek sens. ERP dostarcza wartościowe dane, które umożliwią skuteczne zarządzanie relacjami z klientami,
  • Potrzebne funkcjonalności: same dane nie wystarczą, aby skutecznie nimi zarządzać. Musimy je nieustannie analizować i kontrolować. CRM powinien zostać zintegrowany z modułami analitycznymi. Na początku zarządzaj dostępnymi danymi, ale nie zapominaj o ich analizowaniu, co zwiększy szanse na realizację zamierzonych celów. Oprócz tego sprawdź, jakie funkcjonalności zawiera wybrany przez Ciebie CRM. Jeżeli dostrzeżesz brakujące narzędzie, które jest Ci niezbędne do zarządzania danymi, poszukaj innego systemu, który go posiada, aby zminimalizować koszty i zaoszczędzić czas na zmianę systemu w przyszłości,
  • Aktualizacja CRM: doskonale wiemy, że konieczna jest aktualizacja używanych przez nas narzędzi. Sprawdź, czy taką możliwość posiada dany CRM. Dowiedź się, czy narzędzie wspierane jest przez producenta. Dostosowanie systemu do zmian rynkowych jest czymś naturalny - nie można sobie pozwolić na pozostawanie w tyle za konkurencją. Jeżeli dostrzeżemy, że program się nie rozwija i producent nie wdraża potrzebnych zmian, nie ma sensu decydować się taki,
  • Integracja z innymi aplikacjami: jak już wspomniano, ważne jest, aby CRM można było zintegrować z systemem ERP, jednak konieczna jest także integracja z innym oprogramowaniem. Dobrze jest zadbać o współpracę systemu ze sklepem internetowym lub stroną www. Doskonałym rozwiązaniem będzie możliwość integracji z systemem Call Center czy programem do zarządzania ankietami,
  • Rozbudowanie o własne dodatki: czasami systemy CRM umożliwiają dokonanie rozbudowy o własne aplikacje, które są projektowane na zamówienie. Ważne jest, aby system spełniał w 100% Twoje oczekiwania i dostarczał Ci niezbędnych narzędzi, byś mógł skutecznie zarządzać relacjami z klientami. Masz pomysł, a nie możesz go wdrożyć? Nie wybieraj takiego CRM,
  • Łatwość obsługi: zbyt skomplikowany system z pewnością nie pomoże Ci w pracy, a może dostarczyć tylko dodatkowych problemów. Ty, jak również Twoi pracownicy, mają mnóstwo obowiązków, które pochłaniają cenny czas. Zadbaj o to, aby Twój CRM nie przysporzył Wam kłopotów z nauką jego obsługi. System musi być prosty i intuicyjny.

System CRM dla firmy - który wybrać?

Biorąc pod uwagę powyższe kryteria można wyróżnić kilka skutecznych i efektywnych systemów CRM. Polscy programiści mogą pochwalić się CRM na wysokim poziomie. SugarCRM daje przedsiebiorcom bardzo dużo możliwości w zarządzaniu relacjami z klientami. Zindywidualizowany CRM user experience pozwala na tworzenie długotrwałych więzi z użytkownikami, konsumentami.

Wart uwagi jest także LiveSpace. Program ten pozwala na indywidualne dostosowanie procesu sprzedaży. Masz możliwość zbudowania tylu funkcji sprzedażowych, ile potrzebujesz do efektywnego i skutecznego zarządzania bazą swoich klientów. System umożliwia również zdefiniowanie dowolnego kryterium oceny niezależnie dla każdego członka zespołu. Każdy pracownik ma możliwość sprawdzenia, jak sobie radzi oraz jakie osiąga sukcesy, dzięki widocznym postępom realizacji celów. Niezwykle istotną funkcją jest również prognozowanie sprzedaży, które pozwala Ci przewidzieć, jakich przychodów możesz spodziewać się w przeciągu najbliższych miesięcy. LiveSpace możesz przetestować całkowicie za darmo. Masz 14 dni na przekonanie się, czy ten CRM spełni Twoje oczekiwania bez ryzyka poniesienia jakichkolwiek kosztów oraz zobowiązań.

Na rynku istnieją także inne rozwiązania zawierające moduł CRM w ramach całego oprogramowania. Przykładem takiego programu jest wFirma.pl, która służy do prowadzenia księgowości online, jednak w swojej ofercie posiada rozbudowaną i kompleksową funkcję zarządzania relacjami z kontrahentami. Pozwala ona m.in. na gromadzenie wielu danych o kliencie w jednym miejscu, zarządzanie zadaniami i uprawnieniami pracowników, a także prowadzenie terminarza firmy. Wszystko to zdecydowanie pomaga przedsiębiorcy w kierowaniu własnym biznesem.

Rozwiązania CRM dla firm małych i średnich

Dla małych i średnich firm polecany jest miniCRM, czyli prosty w obsłudze system online. Szczególnie powinni go wziąć pod uwagę ci przedsiębiorcy, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z CRM. Aby zacząć z niego korzystać, potrzebujemy jedynie dostępu do internetu. Z jego obsługą poradzi sobie każdy, bez konieczności uczestniczenia w dodatkowych szkoleniach. Musimy jedynie zarejestrować się na stronie, aby mieć dostęp do dużej bazy aplikacji. Cena tego systemu jest bardzo niska, dlatego może sobie na nie pozwolić nawet taka firma, która nie posiada zbyt dużego budżetu.

Średnie firmy powinny także rozważyć opcję systemu Teta CRM. Umożliwia on zarządzanie relacjami z klientami, ale również służy kadrze menadżerskiej jako cenne źródło wiedzy dotyczące efektywności działań handlowych i marketingowych. Do wartych uwagi narzędzi należą przede wszystkim: narzędzie do mierzenia długości cyklu sprzedaży, poziomu satysfakcji klienta czy najczęściej zgłaszane problemy.

Każda firma ma inną strategię sprzedaży i nawiązywania relacji ze swoimi klientami. Również każdy system CRM ma inne możliwość oraz jest wyposażony w odmienne funkcjonalności. W pierwszej kolejności trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie: po co mi CRM i szukać takiego systemu, który spełni nasze oczekiwania oraz pomoże zrealizować zamierzone cele.

Czegoś zabrakło? Skontaktuj się z nami