Poradnik Przedsiębiorcy

CRM, czyli niezbędne narzędzie dla każdego biznesu!

W każdym biznesie, niezależnie od tego, jakiej branży on dotyczy, ważną rolę odgrywają klienci. To od nich bowiem zależy powodzenie na rynku i tym samym stanowią najlepszy nośnik reklamy. Dlatego ważne jest, aby budować wartościowe relacje i umiejętnie nimi zarządzać, tak by wzbudzać zaufanie, docierać do szerokiego grona odbiorców i w końcu utrzymać je na odpowiednio wysokim poziomie. W tym celu warto skorzystać z dostępnych narzędzi, takich jak systemy CRM, które nie tylko ułatwiają współpracę z klientami, ale też usprawniają zarządzanie firmą.

Programy CRM – definicja i zastosowanie

Definicja skrótu CRM wywodzi się od angielskiego określenia Customer Relationship Management, które oznacza zarządzanie relacjami z klientem. Tłumaczenie jest zarazem odzwierciedleniem tego, do czego narzędzie zostało zaprojektowane. Jego głównym celem jest spowodowanie, aby kontakt z klientem był efektywniejszy, a to z kolei przekłada się na lepsze funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa. Użytkownicy korzystający z tego typu programów mają w jednym miejscu dostęp do historii transakcji czy najważniejszych danych związanych z kontrahentem. Takie rozwiązanie jest gwarancją zwiększenia przychodów i prowadzenia łatwiejszej obsługi sprzedaży towarów lub usług.

Warto jednak pamiętać, że o skuteczności działań nie decyduje wyłącznie wybór odpowiedniego programu. Duże znaczenie ma przyjęta strategia biznesowa, która w swojej istocie zakłada skupienie na kliencie, jego potrzebach i ciągły kontakt. Narzędzie typu CRM pozwala na indywidualne podejście do danego kontrahenta i stanowi odpowiednią bazę do wszystkich działań, które stawiają naszych odbiorców w centrum zainteresowania. 

5 najważniejszych korzyści, jakie daje zastosowanie systemów CRM w firmie

  1. Dostęp do informacji o kliencie – Podstawową funkcją programów do zarządzania relacjami z klientami jest gromadzenie wszelkich danych na ich temat. Poprawnie zbudowana i stale aktualizowana baza informacji stanowi cenne źródło wiedzy, z którego użytkownik może w każdej chwili skorzystać i sprawdzić, kim jest dany klient czy jaka strategia sprzedażowa jest z nim prowadzona. Poza tym, posiadając tak szeroki zakres informacji na temat kontrahentów, możliwe jest np. sformułowanie nowej strategii dotarcia do nich. Co ważne, większość systemów CRM udostępnia możliwość klasyfikacji klientów według rentowności (lojalni. utraceni, zadłużeni itp.), a to w konsekwencji powoduje możliwość skupienia się na tej grupie, która przynosi realne zyski.

  1. Łatwość w komunikacji z klientem – Szereg funkcji udostępnianych za pomocą systemów CRM sprawia, że kontakt z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami jest znacznie ułatwiony. Możliwość budowania bazy maili i dodawania numerów telefonów to milowy krok w stronę utrzymywania bieżącej komunikacji z klientami.

  1. Dobra organizacja pracy – Większość systemów CRM wyposażona jest w funkcje list zadań oraz terminarzy. Zastosowanie tych modułów jest szczególnie przydatne w usystematyzowaniu wszelkich zleceń. Dzięki temu istnieje możliwość odpowiedniego rozłożenia działań w czasie, a dodatkowo narzędzie stanowi ułatwienie w postaci braku zapomnienia wykonania ważnego telefonu czy spotkania z klientem.

  1. Dokładna analiza efektywności – Prowadząc własny biznes, przedsiębiorcy powinni liczyć się z dużą liczbą obowiązków oraz kontrolą przebiegu pracy firmy na wielu płaszczyznach. Przechowywane dane w programach CRM, oprócz obsługi działań operacyjnych, zapewniają także obsługę aspektów analitycznych firmy. Oznacza to, że bez problemu można weryfikować efektywność działań sprzedażowych czy kampanii reklamowych. Poza tym, dysponując analizą budżetu, można łatwo określić, które kwestie wymagają optymalizacji kosztów lub zainwestowania dodatkowych funduszy.

  1. Wspieranie procesów sprzedażowych – Systemy CRM odgrywają istotną rolę w kwestii prowadzenia efektywnej sprzedaży oraz jej planowaniu. Wiele z tych narzędzi udostępnia specjalne moduły, które dają możliwość kontrolowania wszystkich działań sprzedażowych. Dlatego też coraz częściej użytkownicy systemów CRM spotykają się z funkcją dopisywania osoby odpowiedzialnej za daną transakcję czy dołączania niezbędnych plików, a nawet wystawiania faktur.

Zarządzanie relacjami z klientami w serwisie Taelo.pl

Uwzględniając fakt, że system Taelo.pl został stworzony z myślą o budowaniu bazy klientów, na uwagę zasługują poszczególne jego funkcje, które z pewnością wpisują się w zasady funkcjonowania dedykowanych do tego systemów zarządzania kontaktami. W celu sprawnej organizacji pracy serwis został wyposażony w terminarz, w którym można dodać wszystkie ważne spotkania z klientami, terminy realizacji zleceń czy chociażby zaznaczyć brak dostępności w świadczeniu usług w danym okresie. Co ważne, jako wykonawca zlecenia masz możliwość bycia w stałym kontakcie ze swoim klientem. Służy temu wewnętrzny komunikator wiadomości, za pomocą którego w szybki sposób ustalisz szczegóły współpracy.

Dodatkowym atutem serwisu Taelo.pl jest integracja z terminarzem systemu wFirma.pl – systemu stworzonego do prowadzenia uproszczonej księgowości. Dzięki temu, korzystając z dodatkowego oprogramowania do zarządzania biznesem, zyskujesz nie tylko scalenie dwóch kalendarzy w jeden i tym samym brak nakładania na siebie ważnych terminów. Szereg dostępnych funkcji systemu wFirma.pl to między innymi możliwość szybkiego rozliczania faktur czy samodzielnego prowadzenie księgowości, kadr oraz magazynu wraz ze wsparciem ze strony specjalistów.