Poradnik Przedsiębiorcy

Czym jest Google Adwords?

Google posiada swój system reklamowy, umożliwiający wyświetlanie w wyszukiwarce produktowej i tekstowej reklamy. Oprócz tego Google Adwords umożliwia również pokazywanie reklamy graficznej, czyli tzw. banerowej, w sieci Google Display Network oraz reklamy w formie video na popularnym portalu YouTube. Obecnie Google Adwords częściej nazywa się po prostu Google Ads. Warto jednak mieć świadomość, że cel oraz możliwości tej usługi pozostały praktycznie niezmienione. 

Program umożliwia wygenerowanie kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google. Kampanie adwords umożliwiają dotarcie do wybranej grupy docelowej. Jak to dokładnie działa i kiedy warto skorzystać z programu Google Ads?

Odpowiedź na potrzeby użytkowników

Każdy kto korzysta z Internetu, prędzej czy później będzie w nim szukał informacji na jakiś temat lub odpowiedzi na konkretne pytanie. Użytkownik otworzy wówczas wyszukiwarkę, a następnie wpisze w nią odpowiednie hasło. Po po chwili wyświetlą się linki do stron, na których będą znajdowały się odpowiedzi lub informacje na dany temat. Warto mieć świadomość, że wyniki dzielą się na organicznie (będące wynikiem pracy pozycjonerów i osób zajmujących się SEO) i sponsorowane, czyli te, które zostały wygenerowane na podstawie treści znajdujących się w kampaniach reklamowych.

Jakie są zalety korzystania z Google Ads?

Jeżeli zależy ci na zwiększeniu ruchu na stronie i pozyskaniu większej ilości użytkowników, warto zainwestować w Google Adwords. Do zalet korzystania z Google Ads z pewnością można zaliczyć łatwe kontrolowanie wydatków oraz wyników skuteczności wygenerowanej przez nas reklamy, możliwość ustalenia budżetu oraz samodzielne tworzenie treści. Szczególnie ta ostatnia cecha dla wielu osób jest uznawana za duży plus. Adwords oferuje pomoc w tworzeniu skutecznej reklamy, dobieraniu właściwych słów kluczowych (i wykluczaniu zbędnych) oraz wyznaczaniu zakresu reklamy, według miasta, regionu lub kraju.

Tworzenie reklamy - jak zbudować treść w Adwords?

Reklama tworzona w Google Ads musi mieć konkretne elementy składowe. Należą do nich nagłówek o długości nie przekraczającej 25 znaków, tekst główny, który zmieści się w dwóch linijkach (łącznie 70 znaków) oraz adres witryny docelowej, do której zamierzamy dotrzeć z reklamą. Link umieszczony jest w całości tekstu reklamy, dzięki czemu pozostaje on niewidoczny dla użytkowników. 

Google Ads daje naprawdę duże możliwości tworzenia kampanii reklamowych, dostosowanych do miejsca i czasu ukazywania się kampanii. A także do grupy użytkowników, do których chcemy dotrzeć. Co istotne, korzystanie z Google Adwords pozwala na stosunkowo szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców, w sposób nienachalny i nienarzucający się. Warto mieć świadomość, że dzięki Google Ads odbiorcy sami będą nas znajdować, poprzez szukanie konkretnych treści za pośrednictwem wyszukiwarki. Wszystkie te czynniki sprawiają, że korzystanie z Google Adwords jest bardzo skuteczne. Program umożliwia docieranie do właściwych użytkowników, bez konieczności poświęcania na ten cel dużych nakładów finansowych oraz zasobów czasowych. 

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny