0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

e-Commerce w 2016 r. Prognozy

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Pierwszy kwartał 2016 już dobiega końca. Przyglądając się trendom na rynku widzimy już z całą pewnością, że choć rynek e-commerce w 2015r. upłynął przede wszystkim pod znakiem płatności mobilnych, zainteresowania płatnościami ratalnymi i odroczonymi oraz multi i omnichannel to, bieżący rok będzie stanowił dalszy rozwój w tych obszarach, lecz na nich się nie zamknie. Z całą pewnością potrzebą jest maksymalna optymalizacja Duże znaczenie będą mieć również rozwiązania umożliwiające realizację płatności w różnych walutach, a tym samym możliwość rozwoju polskich e-sklepów na rynki zagraniczne.

Jak zwiększyć swój zasięg?

Z prognoz IDC wynika, że w 2016 r. dostęp do internetu będzie miało 3,2 miliarda ludzi, co stanowi 44% globalnej populacji. Z tego szacuje się, że ponad 2 miliardy internautów dostęp do sieci internet będzie mieć z poziomu urządzeń mobilnych. Co więcej z badań IDC wynika również, że liczba osób płacących wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych ma rosnąć średnio o ponad 25 % rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat. W obliczu tych danych nie ma wątpliwości, że śmietankę będą spijać te serwisy i sklepy online, które wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnych konsumentów, skorzystają z takich rozwiązań jak nagrodzone w prestiżowym konkursie Ekomersy 2015, Płatności Mobilne oraz Płatności Międzynarodowe Dotpay. Uwagę warto zwrócić na to, że usługa Płatności Mobilnych Dotpay to nie tylko responsywna bramka płatności, ale również biblioteki do aplikacji mobilnej sklepu oraz możliwość zarządzania panelem administratora z poziomu urządzeń mobilnych. Płatności Międzynarodowe Dotpay to zarówno możliwość wykorzystania usługi eDCC, pozwalającej Płacącemu na dokonanie płatności w walucie jego karty. Dodatkowo dzięki Dotpay Płacący może zapłacić za zakupy przelewem w EUR dzięki wykorzystaniu SEPA. Co najważniejsze - Dotpay daje e-Sklepom możliwość przyjmowania i wypłacania transakcji w różnych walutach. Te usługi cieszą się dużym zainteresowaniem sklepów rozwijających swą sprzedaż na rynki zagraniczne.

Nasze rozwiązania tworzymy z uwagą przyglądając się potrzebom rynku. Stale obserwujemy i analizujemy trendy w zachowaniach konsumentów i staramy się nie tylko wychodzić im na przeciw, ale i je wyprzedzać. Dlatego udostępniliśmy rozwiązania wspierające sprzedaż z poziomu urządzeń mobilnych oraz w omnichannel i multichannel. Wprowadziliśmy i rozwinęli usługę Płatności Międzynarodowych Dotpay swobodną ekspansję polskich eSklepów na rynki zagraniczne. - mówi Andrzej Budzik, Wiceprezes Dotpay SA

Co zrobić, aby to właśnie mój e-sklep wybierali konsumenci?

Wszystko wskazuje na to, że w 2016 r. wygrywać będą te serwisy i sklepy online, które skoncentrują się nie tylko na interesującej ofercie udostępnianych produktów, ale także umożliwią swoim klientom maksymalnie zoptymalizowaną formę płatności.
Wszyscy już wiemy, że tradycyjne przelewy przechodzą do lamusa. Szybkie płatności online stały się standardem. Operatorzy płatności jak Dotpay widzą jednak, że oczekiwania klientów rosną z roku na rok. Dlatego, aby wyjść naprzeciw potrzebom współczesnego Kowalskiego, przygotowali rozwiązania skracające ścieżkę płatności i automatyzujące ten proces. Przykładem mogą być płatności cykliczne, jest to ciekawa opcja nie tylko dla e-serwisów, ale i instytucji oraz masowych wystawców faktur przyjmujących regularnie opłaty za energie, wodę, etc. Wielu z nas z przyjemnością unika kolejek mając świadomość alternatywy jaką jest realizacja opłat i zakupów online. W przypadku płatności cyklicznych dodatkowym atutem jest to, że klient nie musi co miesiąc pilnować terminów stałych opłat. System obsługi płatności automatycznie pobiera określoną kwotę z karty płatniczej. Poza wzrostem zadowolenia klienta, to rozwiązanie powoduje uniknięcie ryzyka opóźnień w płatnościach, co z całą pewnością jest z korzyścią dla obu stron.

Innowacyjne podejście w życiu gospodarczym ma niebagatelne znaczenie w rozwoju biznesu. Współczesny konsument jest bardzo wymagający. Ceni sobie czas, wygodę i poczucie bezpieczeństwa co zdecydowanie wpływa na kierunki rozwoju sektora e-commerce. Wiedza stanowi istotny kapitał i potencjał społeczny. Jest cennym narzędziem managerów odpowiadających za rozwój produktów i usług, w tym tych z obszaru płatności online. – mówi socjolog dr Ewelina Jurczak

Współczesny klient nie tylko chce aby płatność wykonywała się praktycznie sama po jednorazowym zleceniu stałych opłat, nie tylko oczekuje by ścieżka płatności była możliwie jak najkrótsza, współczesny klient chce płynnie poruszać się między światem sprzedaży online i offline. Z tego względu można założyć, że rynek e-commerce w 2016 będzie ściśle związany także z rozwiązaniami wspierającymi sprzedaż w obszarach omnichannel i multichannel, których prekursorem na rynku polskim był właśnie Dotpay. Bezsprzecznie jest to jeszcze jeden krok naprzeciw potrzebom współczesnego konsumenta. Tym samym cenne narzędzie w rękach nowoczesnych serwisów i sklepów online. Tych, o których w 2016 r. będzie się mówić jako o wiodących w sektorze e-commerce.

Dziś nie wystarczy sprzedawać tylko online. Przyglądając się zachowaniom konsumentów, analizując ich oczekiwania, widzimy, że sprzedaż w roku 2016, w oczach klientów, powinna dawać możliwość przenikania się online z offline w procesie zakupowym. Wygrywać będą Ci, którzy będą o tym pamiętać oferując swoim klientom np. zakup towaru online, a możliwość wymiany w sklepie stacjonarnym, czy też możliwość płatności gotówką w Internecie z czym stykamy się chociażby obecnie w Żabce i Fresh Markecie.

Płatności ratalne i odroczone, czyli dodatkowy atut e-Sklepu dla potencjalnych klientów

Przysłowiowa kieszeń, czy skarbonka może być jak szklanka wody, czyli tylko do połowy pełna. Wydaję się, że właśnie z tego powodu konsumenci cenią sobie możliwość płatności ratalnych i odroczonych, o których głośno było w 2015 roku. Zgodnie z Raportem Gemius „eCommerce w Polsce 2015” w minionym roku już 4% e-zakupowiczów wybierało płatności odroczone, a 5% płatności ratalne. I wydaję się, że możemy spodziewać się tu raczej tendencji wzrostowej. Z tego względu serwisy i sklepy on-line w 2016 roku na pewno powinny zwrócić uwagę na to, czy z wybranym przez siebie operatorem płatności mogą umożliwić swoim klientom takie właśnie formy zapłaty.

Jednym z nadrzędnych celów sklepów i serwisów online jest wysoka konwersja. Z tego względu Dotpay, oferuje nie tylko szereg usług i funkcjonalności stanowiących odpowiedź na potrzeby współczesnego klienta. Co istotne udostępniamy największą na rynku ilość kanałów i metod płatności. Dzięki temu płacący po dodaniu produktu do koszyka bez problemu będzie mógł szybko zrealizować płatność do końca, bo zawsze znajdzie swój bank, czy też wygodną formę płatności ratalnej lub odroczonej. - mówi  Andrzej Budzik, Wiceprezes Dotpay SA

Jakość usług płatniczych a wyniki sprzedażowe

Z przytaczanego często raportu Gemius „e-Commerce w Polsce 2015 r.” wynika, że 55% internautów realizowało już płatności online. Mając świadomość dynamiki wzrostu oraz kierunków w jakich rozwija się sektor e-commerce nie sposób nie zauważyć jaki potencjał niosą ze sobą szybkie płatności online oraz dbałość o dostosowywanie się do potrzeb klientów.

"Brak możliwości natychmiastowego opłacenia zamówienia powoduje, że oczekuje ono na realizację (spakowanie i wysyłkę przez magazyn) nawet kilka dni – do czasu potwierdzenia wpływu środków. W efekcie – klient dokonując oceny zakupu zapamiętuje kilkudniowe oczekiwanie na towar, ale już niekoniecznie przyczyny tego oczekiwania, co przekłada się na opinię o sklepie. Szybkie płatności online jak Dotpay umożliwiają realizację zamówień jeszcze w dniu ich złożenia, nawet gdy obsługę magazynową świadczy firma zewnętrzna.” – zwraca uwagę Marcin Lorek, Project Manager, Logistiko

Celem operatorów płatności jest dbać o to, aby sklepy i serwisy online korzystające z szybkich płatności zadziwiały i inspirowały innych swoją dynamiką wzrostu. Doskonale wszyscy wiemy, że usługa szybkich płatności jak Dotpay pozwala na szybką realizacje zamówienia, a to generuje zadowolonych klientów, którzy wracają i polecają nasz serwis innym. Mając świadomość trendów w zachowaniach konsumenckich, rok 2016 może stać się właśnie Twoim rokiem.

 Autor: dotpay.pl

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów