Poradnik Przedsiębiorcy

Facebook do efektywnej promocji sklepu internetowego

 

Skoro konkurencja jest tak duża, jak wykorzystać w pełni potencjał tego portalu społecznościowego i wzbić się na wyżyny?

  • Postaw na komunikację z klientem: nie zamykaj się na bezpośrednią rozmowę z internautami. Daj im również możliwość wykazania się i wypowiedzenia własnego zdania. Zadawaj pytania, twórz konferencje, przeprowadzaj sondaże i ankiety. Dowiedz się więcej o potrzebach swoich konsumentów. Pokazuj efekty działań, które wspólnie zrealizowaliście. Kieruj się ich pomysłami i pozwól im razem z Tobą tworzyć Twoją firmę. Dzięki ich opinii możesz doskonalić swoją ofertę, która jest przecież skierowana do nich. Oni najlepiej wiedzą, czego potrzebują.
  • Odpowiednia treść: musisz wiedzieć, o czym pisać na swoim fanpage'u i jakie treści umieszczać. Nie mogą być to nieprzemyślane komentarze, które nie są związane z Twoją działalnością internetową. Skrupulatnie i w miarę regularnie umieszczaj na tablicy wpisy dotyczące Twojego sklepu i oferty. Dużym zainteresowaniem cieszą się treści, które nawiązują do Twojej branży sprzedażowej, ale nie są związane z Twoimi produktami. Jeżeli prowadzisz sklep z kosmetykami, możesz publikować porady, dotyczące dbania o zdrowy wygląd oraz dopasowaniu odpowiednich kosmetyków do różnych rodzajów skóry. Takimi informacjami zachęcisz i zainteresujesz odbiorców do częstszego obserwowania Twojego profilu.
  • Coś za coś: świat jest tak skonstruowany, że nie ma w nim nic za darmo. Twojego fanpage'a będzie odwiedzać więcej osób, jeżeli coś im zaoferujesz. Mogą być to zniżki, bonusy oraz promocje, a także konkursy z nagrodami. Jest to doskonała reklama Twojej firmy, tym bardziej, że nie bezpośrednio, ale przy pomocy odpowiednich narzędzi oferujesz odbiorcom swoje produkty. Klient będzie śledził Twój profil w oczekiwaniu na promocje i nowe oferty specjalne. Ty zyskasz popularność i więcej łapek w górę, a klient zniżki i nagrody. Sprawiedliwa transakcja.
  • Informacje o firmie: Twoi klienci powinni być nie tylko na bieżąco z ofertą z Twojego sklepu, ale również z tym, co dzieje się w obrębie Twojej firmy. Pozwalasz im w ten sposób zagłębić się w tajniki prowadzenia i działania Twojego biznesu. Wzbudzasz wśród nich zaufanie i zaspokajasz ich ciekawość.
  • Zachęcaj do kliknięcia: nie musisz za każdym razem pisać na swoim fanpage’u długich poematów, które nie zawsze są chętnie czytane przez odbiorców. Postaw również na mocne uderzenie: krótko, zwięźle i konkretnie. Czasem wystarczy jedno zdanie np. dotyczące nowej kolekcji lub wyprzedaży, aby internauci kliknęli na link Twojego sklepu.
  • Wzbogacaj treści o grafikę: wszyscy zgodnie przyznają, że bardziej przyciąga wzrok to, co jest kolorowe i zawiera obrazek lub zdjęcie. Musimy zakładać, że na Facebook jest odwiedzany nie tylko przez ludzi, którzy mają mnóstwo wolnego czasu i czytają każdy post opublikowany na tablicy. Czasami w ferworze pracy czy nauki zaglądamy tam tylko po to, aby wzrokiem prześledzić co nowego się dzisiaj wydarzyło. Zagłębiamy się tylko w takie treści, które nas czymś zainteresują i przyciągną nasz wzrok. Staraj się każdy post uzupełniać o zdjęcie, kolarz, animację czy oryginalny obrazek. To pomoże Ci na dłużej zatrzymać uwagę internautów.

 

Liczy się przede wszystkim oryginalność i pomysłowość. Jeżeli będziesz umiał zainteresować odbiorcę swoimi treściami publikowanymi na Facebooku to z pewnością skorzysta on z Twojej oferty sklepu. Musisz być również konsekwentny w swoich działaniach, nie możesz zaniedbywać publikacji wpisów i musisz starać się to robić często i regularnie. Nie zaniedbuj swoich potencjalnych klientów. Im częściej będziesz się im pokazywać, tym na dłużej Cię zapamiętają.