Facebook ułatwia organizowanie konkursów na osi czasu
Facebook i konkursy - co się zmieni?
Organizowanie konkursów na osi czasu profilu przedsiębiorstwa na Facebooku będzie od teraz łatwiejsze i zgodnie z regulaminem. 28 sierpnia serwis ogłosił informację, że rezygnuje z szeregu obostrzeń i zezwala na prowadzenie konkursów przy wykorzystaniu przycisku „Lubię to!” oraz opcji dopisywania komentarzy pod odpowiednim postem. Z drugiej strony Facebook dołączy do regulaminu zastrzeżenie, które dotyczy zakazu oznaczania fanów profilu na konkursowym zdjęciu.
Aktualnie, zdecydowana większość konkursów organizowanych w serwisie, była przeprowadzana niezgodnie z regulaminem. Facebook zakazywał przeprowadzania zabaw dla fanów, które odbywały się z wykorzystaniem natywnych funkcji serwisu. Zezwalał natomiast na korzystanie ze swojej aplikacji w celu przeprowadzenia konkursu i umieszczenie linków do niego na osi czasu organizatora.
Wprowadzane zmiany mają na celu ułatwienie przeprowadzania akcji promocyjnych, w szczególności mniejszym przedsiębiorstwom. Wcześniejsze wymaganie dotyczące korzystania z odpowiednich aplikacji stanie się jedynie jedną z opcji prowadzenia konkursów na osi czasu. Inne, proponowane i zgodne z regulaminem możliwości organizowania akcji promocyjnych na Facebooku to:
- polubienie lub skomentowanie postu przedsiębiorstwa,
- wysłanie wiadomości do przedsiębiorstwa,
- wykorzystanie przycisku „Lubię to!” jako mechanizmu głosowania.
Mimo szeregu nowości, nie zmieni się polityka Facebooka w zakresie prowadzenia konkursów na stronach osób prywatnych. Ta czynność w dalszym ciągu uznawana będzie za zabronioną. Ponadto pojawi się zakaz namawiania użytkowników do oznaczania się na zdjęciach, które nie są z nimi w żaden sposób powiązane.
Zorganizowanie konkursu przy pomocy aplikacji wiąże się z wydatkami, dlatego obiecane zmiany są postrzegane pozytywnie. Przewiduje się, że skorzysta z nich szereg małych i średnich przedsiębiorstw. Większe firmy, które już wcześniej korzystały z dostępnej aplikacji, prawdopodobnie zostaną przy płatnej opcji, która ułatwia gromadzenie i zarządzanie dużymi ilościami danych pozyskiwanych przy prowadzeniu konkursów.
Social media w biznesie - Facebook (cz. 1)
Facebook - jak usuwać zaproszenia do aplikacji i gier?
Facebook - tego wystrzegaj się na swoim profilu
Facebook - najważniejsze zasady prowadzenia profilu
Facebook - o czym musisz wiedzieć, promując firmę?
Facebook - jak skutecznie bronić się przed spamem?
Facebook zmienia algorytm wyświetlanych materiałów - co to oznacza?
Facebook - najważniejsze zasady prowadzenia profilu firmowego
Facebook do efektywnej promocji sklepu internetowego
Facebook - tego wystrzegaj się na swoim profilu
- CRM (Customer Relationship Management) - co to jest?
- Jak zdobyć nowych klientów? Sprzedaż na Allegro dźwignią podczas kryzysu
- Jak tworzyć content? 12 narzędzi skutecznego content marketera
- Design Thinking, czyli jak badać potrzeby klienta i zyskać przewagę na rynku
- Płynna rozmowa wpłynie na relacje z klientem?