Poradnik Przedsiębiorcy

Firma Przyjazna Internautom - co to oznacza?

W dzisiejszych czasach Internet to potężne medium. Jego przewagą nad alternatywami, jakimi są radio, telewizja czy prasa, jest możliwość nie tylko zareklamowania swojej firmy, ale nawiązania kontaktu i interakcji z klientem. Dlatego tak ważne jest, aby firma w sieci prezentowała się jako nie tylko dostawca towarów czy usług, ale też jako przyjazne przedsiębiorstwo – Firma Przyjazna Internautom.

Projekt Firma Przyjazna Internautom

Fakt, że wyrażenie Firma Przyjazna Internautom jest pisane dużymi literami, nie wynika z nadmiernej ekscytacji autorki taką formą komunikacji z klientem. FPI to bowiem cały projekt powstający w ramach portalu firmy.net, który ma na celu pomoc przedsiębiorcom w tworzeniu swojego internetowego wizerunku. Jak widać, dość skutecznie – w kwietniu 2014 r. rozstrzygnięta została już trzecia edycja, a zgłoszenia do kolejnej mogą być przesyłane na bieżąco.

Na czym dokładnie polega projekt Firma Przyjazna Internautom? Przedsiębiorca, który zdecyduje się do niego zgłosić, otrzyma wiedzę i informacje na temat tego, jak stworzyć prezentację internetową swojej firmy. Nie należy jednak wyobrażać sobie, że będzie to przyspieszony kurs Power Pointa – prezentacja taka ma być dostosowana z jednej strony do internautów, którzy mogą być zainteresowani kontaktem online z firmą; z drugiej strony natomiast – do wyszukiwarki Google. Stworzenie takiego projektu nie jest łatwe, ale korzyści mogą znacznie przekroczyć włożony wysiłek – z jednej strony prezentacja sama w sobie będzie przyciągać wirtualnych klientów. Z drugiej pozwoli ona wypromować firmę w ramach wyszukiwarki, co oznacza, że przy wprowadzeniu zapytania internauci z większym prawdopodobieństwem trafią pod adres tej konkretnej firmy. Jest to naprawdę istotne, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że po pierwsze: znacząca większość polskich użytkowników Internetu korzysta z Google’a; pod drugie: aż 80% z nich, poszukując informacji, korzysta tylko z pierwszej dziesiątki poszukiwań, które podsuwa wyszukiwarka. Jest o co walczyć.

Jakie korzyści dla Firmy Przyjaznej Internautom?

Jak widać, Firma Przyjazna Internautom to ciekawa inicjatywa, dobrze też jest móc powiedzieć o własnym przedsiębiorstwie, że jest przyjazne dla wirtualnych użytkowników. Jednak jakie jeszcze korzyści przyniesie przedsiębiorcy uczestnictwo w programie? Cóż, całkiem spore.

Przede wszystkim – wiedzę. W ramach programu właściciel firmy otrzymuje informacje na temat tego, jak poprawnie i kreatywnie stworzyć własną stronę i prezentację firmy, aby docierać do jeszcze większej liczby

internautów. Porady są bezpłatne, zatem wystarczy tu jedynie odrobina dobrych chęci oraz wysiłku ze strony właściciela firmy.

Uczestnictwo w programie Firma Przyjazna Internautom pozwala przedsiębiorcy na umieszczenie takiego tytułu na własnej stronie. W związku z faktem, że inicjatywa ta nabiera ciągłego rozpędu, można założyć, że coraz większa liczba klientów doceni działanie pod taką banderą. Warto także wspomnieć, że portal Firmy co rok organizuje konkurs, w ramach którego wyłaniana jest najbardziej przyjazna firma – czyli dodatkowe wyróżnienie.