Poradnik Przedsiębiorcy

Home office - jak poprawić wydajność pracy?

Praca z domu lub mieszkania staje się powoli normą. Nie ma wątpliwości co do tego, że współcześnie home office na stałe wpasował się do codziennego życia. Jak poprawić wydajność pracując zdalnie? Podpowiadamy.

Przygotuj odpowiednie miejsce do home office

Aby uzyskać jak największą efektywność podczas wykonywania codziennych obowiązków istotne jest przede wszystkim to, aby stworzyć odpowiedni nastrój do pracy w konkretnym pomieszczeniu. Należy w miarę możliwości oddzielić takie miejsce od rzeczy, które mogą wpływać na utratę skupienia. Dotyczy to nie tylko właściwego ustawienia krzesła i biurka, ale również odpowiedniego wyciszenia. Nie dziwi więc fakt, że wiele osób  przenosi pracę do pokoju oddalonego od kuchni oraz łazienki. Pokój, który wybierzemy jako główne miejsce do pracy powinien być minimalistyczny w swoim wyglądzie. Nie powinno tam być nic co mogłoby rozpraszać naszą uwagę, więc warto ze ścian ściągnąć wszelkiego rodzaju zbędne ozdobniki. 

Wygodna praca zdalna

Nawet jeśli przygotowaliśmy idealną przestrzeń to nie można zapomnieć o tym jak ważna jest odpowiednia wygoda przy wielogodzinnej pracy. Dlatego pod żadnym względem nie warto wykorzystywać mebli takich jak na przykład kanapa lub krzesło z kuchni.

Do wygodnej i komfortowej pracy potrzebny jest dobry fotel. Jeśli planujemy pracować z domu przez dłuższy czas to należy zdecydować się na jego zakup, bo jest to godna uwagi inwestycja w nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Oprócz tego potrzebne jest wysokie biurko, więc wszelkiego rodzaju stoliki kawowe odpadają. Jego blat powinien być na wysokości do nawet 100 cm. Kluczowe znaczenie ma także monitor – powinien być duży, z wyraźnym wyświetlaczem. Do tego łatwa w użytkowaniu klawiatura i myszka do której warto dokupić podparcie nadgarstka. 

 

home office

Aktywność fizyczna poprawiająca myślenie

Na wydajność home office ma także wpływ aktywność fizyczna. Jeśli jesteśmy bardzo zapracowani to wcale nie jest to argument ku temu, aby co pewien czas wstać od komputera i po prostu się rozciągnąć, a nawet lekko rozruszać mięśnie poprzez krótkie i proste ćwiczenia. Nawet niewielka aktywność fizyczna w ciągu dnia może znacząco poprawić koncentrację. Nie trzeba również nikogo specjalnie przekonywać do tego, że osoby, które aktywnie uprawiają sport taki jak na przykład kolarstwo, piłka ręczna lub koszykówka powinny znaleźć czas na krótkie interwały ćwiczeń. Nie dość, że będzie to dla nich zdrowe, to jeszcze utrzymają swoją wypracowaną formę pomimo spędzania długich godzin przed ekranem komputera lub laptopa. 

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny