Poradnik Przedsiębiorcy

Jak strategia content marketingowa może zwiększyć sprzedaż ecommerce?

Content Marketing od dłuższego czasu króluje wśród najskuteczniejszych metod dotarcia do potencjalnego klienta. Jest nienachalny, pełni funkcje informacyjne i animujące, a co ważniejsze – doskonale zwiększa zasięgi w internecie. Ale żeby w ogóle zacząć rozwijać swój content, potrzebna będzie solidna strategia content marketingowa. Zobacz dlaczego!

Wszyscy robią content marketing... A Ty?

Widzisz piękne blogi u konkurencji, zgrabnie zmontowane filmy instruktażowe i wszędobylskie materiały inspiracyjne? Baza wiedzy w sklepach internetowych jest regularnie aktualizowana, a na maila wysyłane są ciekawe infografiki? Czujesz, że coś Cię omija? Jeśli słupki odwiedzin Twojego sklepu internetowego wciąż stoją w miejscu i nie możesz utrzymać na nim odwiedzającego dłużej niż minutę, z pewnością zaczynasz zadawać sobie pytania, czy coś przypadkiem poszło nie tak.

Wszystkiemu winna może być przestarzała formuła marketingowa, która po prostu już nie działa. Naturalną koniecznością jest dopasowywanie się do trendów, które wyznaczają obecne czasy. Ludzie szukają treści. Dlatego Twój e-commerce potrzebuje strategii content marketingowej.

Strategia content marketingowa – czym jest?

Strategia marketingowa to niezbędny element rozwoju każdej marki, firmy czy działalności e-commerce. To obszerny dokument, w którym zawiera się dokładna analiza Twoich celów i osiągnięć, ale i błędów w działaniu czy dotychczasowej linii rozwoju. Strategia content marketingowa dokładnie wskaże na możliwe modyfikacje dotychczasowego funkcjonowania marki, dopasowane do uwarunkowań rynkowych i istnienia konkurencji.

Mówiąc prościej – strategia marketingowa oparta na idei treści będzie opracowaniem planu działania i realizacji celów Twojego e-commerce w danym odcinku czasowym. Określi jego możliwości w zakresie tworzenia contentu i oszacuje korzyści, prowadzące do realnego wzrostu sprzedaży. Zatrzymanie odwiedzających Twój sklep internetowy osób pomoże w jego widoczności i rozwoju.

Sprawdź, co jeszcze musisz wiedzieć o strategii content marketingowej.

Jak pomoże Ci strategia content marketingowa?

Odpowiednio opracowany plan marketingowy zawsze pomaga w dążeniu do wyznaczonych celów. Strategia CM jasno pokaże Ci co możesz osiągnąć, poprzez wykonywanie kolejnych, ściśle określonych działań. Jeśli szukasz konkretów, oto one:

  • dowiesz się czarno na białym, jak do tej pory funkcjonował Twój e-commerce,

  • upewnisz się, jaki skutek dają Twoje dotychczasowe działania,

  • dowiesz się, jak możesz wyeliminować te, które nie przynoszą skutku i wprowadzić inne, te bardziej wymierne,

  • uporządkujesz proces marketingowy i dowiesz się z góry, jakie działania i kiedy będą miały miejsce,

  • zobaczysz, jak realnie Twój sklep internetowy może zyskać nowych klientów, a pośrednio – jak działa content marketing.

Czy stać Cię na brak strategii CM?

Jeśli również chcesz pójść z duchem czasu i wprowadzić content marketing do swojej działalności e-commerce, sprawdź najpierw, jak możesz to zrobić. Twój klient oczekuje treści sporządzanych z głową, tak samo, jak i odpowiedzi na konkretne pytania. Jeśli nie masz pojęcia, czego szuka osoba, odwiedzająca Twoją witrynę, ona szybko się o tym dowie i po prostu ją opuści. To dlatego tak ważne jest, aby strategia marketingowa została opracowana profesjonalnie.

Strategia content marketingowa to drogowskaz w maksymalizowaniu budżetu. Odpowiedz sobie, czy stać Cię na jej brak.

Agencja SEO i Content Marketingu - Content Solutions