Jak ważne jest w biznesie skuteczne pozycjonowanie?

Wielkość tekstu:

Przygotowałeś najlepszą na rynku ofertę? Masz niskie ceny? Dysponujesz biurem obsługi klienta, w którym pracują doświadczeni specjaliści, gotowi do rozwiązania każdego problemu kontrahenta? A jednak wciąż nie masz zamówień? Prawdopodobnie Twoja strona firmowa jest niewidoczna w Internecie. Co to znaczy i dlaczego trzeba to zmienić? Zobacz, czym jest pozycjonowanie i czemu warto w nie zainwestować!

Czym jest widoczność w sieci?

Internauta, szukając firmy, która zaspokoi jego potrzeby, wpisuje do wyszukiwarki hasła, czyli tzw. frazy kluczowe. Dla przykładu osoba potrzebująca ekipy remontowej najprawdopodobniej wprowadzi w pasek szukania słowa typu: "remonty Warszawa", "tanie remonty w Warszawie" itp. Google wyświetla odpowiedzi, czyli linki do stron przedsiębiorstw, które świadczą takie usługi. Ich kolejność jest kluczowa. Dlaczego?

Badania prowadzone przez marketingowców wskazują jednoznacznie, że odwiedziny notują niemal wyłącznie domeny z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania. A naprawdę zadowalającą liczbę kliknięć mają odnośniki zajmujące miejsce na podium. Pozostałe pozycje praktycznie skazują stronę na niedostrzegalność. Zadaniem pozycjonowania jest osiągnięcie widoczności w Google. Pamiętaj: jeżeli klient nie zauważy Twojej oferty, nawet gdy będzie ona najlepsza, nie sprzedasz produktów.

Dlaczego pozycjonowanie to podstawa prowadzenia biznesu?

Dawniej przedsiębiorstwa były w stanie osiągnąć sukces, stawiając jedynie na tradycyjne formy reklamy (spoty radiowe i telewizyjne, billboardy, plakaty itp.). Obecnie jest to praktycznie niemożliwe. Biznes przeniósł się do sieci. Powszechny dostęp do Internetu sprawił, że większość potencjalnych klientów szuka produktów właśnie na stronach www. Jest to szybkie i wygodne.

Dlatego pozycjonowanie stanowi podstawę obecnych działań marketingowych. Pozwala zaistnieć w wirtualnym świecie, czyli dotrzeć do odbiorcy. Bez tego notowanie zadowalających wyników jest niemalże nieosiągalne.

Jakie korzyści osiągniesz, pozycjonując swoją witrynę?

Zdobycie wysokiej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarki przynosi wiele pośrednich korzyści, które zawsze prowadzą do tych najważniejszych - zwiększenia sprzedaży i poprawienia generowanych zysków.

Inne zalety pozycjonowania strony www są następujące:

  • poprawa widoczności w sieci, zaistnienie w Internecie,

  • zwielokrotnienie liczby odwiedzin strony,

  • stworzenie szansy przedstawienia klientowi swojej oferty,

  • realne dotarcie do szerokiego grona odbiorców,

  • budowanie rozpoznawalności marki,

  • przewaga nad konkurencją.

Jak widzisz, uzyskanie jak najlepszego miejsca w rankingu Google to bardzo ważne zadanie, z którego nie należy rezygnować.

Długotrwały proces

Jeśli już wiesz, że warto dbać o widoczność w Internecie i chcesz zlecić pozycjonowanie swojej strony firmowej, musisz mieć świadomość, że jest to działanie długotrwałe. Nawet najlepszy specjalista nie zapewni pożądanego efektu w tydzień. Budowanie atrakcyjnego wizerunku dla robotów Google polega na wielu różnych czynnościach, co wymaga czasu. Konkurencja nie śpi, dlatego nawet zdobycie pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwarki nie oznacza, że zachowasz je na zawsze. Działania SEO warto realizować regularnie.

Stawiaj na fachowców!

Na rynku działa wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem. Duża część z nich oferuje bardzo niskie stawki i błyskawiczny rezultat. Nie wierz im! Sukces w sieci ma swoją cenę. Pamiętaj, jest to proces długotrwały, wymagający zaangażowania na wielu polach i wysokich umiejętności, dlatego nie warto na tym oszczędzać. Stawiaj wyłącznie na doświadczonych specjalistów, którzy mogą pochwalić się realnymi osiągnięciami.

Artykuł sponsorowany, tekst zewnętrzny

 

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów