Poradnik Przedsiębiorcy

Jak ważne jest w biznesie skuteczne pozycjonowanie?

Przygotowałeś najlepszą na rynku ofertę? Masz niskie ceny? Dysponujesz biurem obsługi klienta, w którym pracują doświadczeni specjaliści, gotowi do rozwiązania każdego problemu kontrahenta? A jednak wciąż nie masz zamówień? Prawdopodobnie Twoja strona firmowa jest niewidoczna w Internecie. Co to znaczy i dlaczego trzeba to zmienić? Zobacz, czym jest pozycjonowanie i czemu warto w nie zainwestować!

Czym jest widoczność w sieci?

Internauta, szukając firmy, która zaspokoi jego potrzeby, wpisuje do wyszukiwarki hasła, czyli tzw. frazy kluczowe. Dla przykładu osoba potrzebująca ekipy remontowej najprawdopodobniej wprowadzi w pasek szukania słowa typu: "remonty Warszawa", "tanie remonty w Warszawie" itp. Google wyświetla odpowiedzi, czyli linki do stron przedsiębiorstw, które świadczą takie usługi. Ich kolejność jest kluczowa. Dlaczego?

Badania prowadzone przez marketingowców wskazują jednoznacznie, że odwiedziny notują niemal wyłącznie domeny z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania. A naprawdę zadowalającą liczbę kliknięć mają odnośniki zajmujące miejsce na podium. Pozostałe pozycje praktycznie skazują stronę na niedostrzegalność. Zadaniem pozycjonowania jest osiągnięcie widoczności w Google. Pamiętaj: jeżeli klient nie zauważy Twojej oferty, nawet gdy będzie ona najlepsza, nie sprzedasz produktów.

Dlaczego pozycjonowanie to podstawa prowadzenia biznesu?

Dawniej przedsiębiorstwa były w stanie osiągnąć sukces, stawiając jedynie na tradycyjne formy reklamy (spoty radiowe i telewizyjne, billboardy, plakaty itp.). Obecnie jest to praktycznie niemożliwe. Biznes przeniósł się do sieci. Powszechny dostęp do Internetu sprawił, że większość potencjalnych klientów szuka produktów właśnie na stronach www. Jest to szybkie i wygodne.

Dlatego pozycjonowanie stanowi podstawę obecnych działań marketingowych. Pozwala zaistnieć w wirtualnym świecie, czyli dotrzeć do odbiorcy. Bez tego notowanie zadowalających wyników jest niemalże nieosiągalne.

Jakie korzyści osiągniesz, pozycjonując swoją witrynę?

Zdobycie wysokiej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarki przynosi wiele pośrednich korzyści, które zawsze prowadzą do tych najważniejszych - zwiększenia sprzedaży i poprawienia generowanych zysków.

Inne zalety pozycjonowania strony www są następujące:

  • poprawa widoczności w sieci, zaistnienie w Internecie,

  • zwielokrotnienie liczby odwiedzin strony,

  • stworzenie szansy przedstawienia klientowi swojej oferty,

  • realne dotarcie do szerokiego grona odbiorców,

  • budowanie rozpoznawalności marki,

  • przewaga nad konkurencją.

Jak widzisz, uzyskanie jak najlepszego miejsca w rankingu Google to bardzo ważne zadanie, z którego nie należy rezygnować.

Długotrwały proces

Jeśli już wiesz, że warto dbać o widoczność w Internecie i chcesz zlecić pozycjonowanie swojej strony firmowej, musisz mieć świadomość, że jest to działanie długotrwałe. Nawet najlepszy specjalista nie zapewni pożądanego efektu w tydzień. Budowanie atrakcyjnego wizerunku dla robotów Google polega na wielu różnych czynnościach, co wymaga czasu. Konkurencja nie śpi, dlatego nawet zdobycie pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwarki nie oznacza, że zachowasz je na zawsze. Działania SEO warto realizować regularnie.

Stawiaj na fachowców!

Na rynku działa wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem. Duża część z nich oferuje bardzo niskie stawki i błyskawiczny rezultat. Nie wierz im! Sukces w sieci ma swoją cenę. Pamiętaj, jest to proces długotrwały, wymagający zaangażowania na wielu polach i wysokich umiejętności, dlatego nie warto na tym oszczędzać. Stawiaj wyłącznie na doświadczonych specjalistów, którzy mogą pochwalić się realnymi osiągnięciami.

Artykuł sponsorowany, tekst zewnętrzny