Wybór firmy kurierskiej do współpracy powinien być przemyślany. Koszt dostawy i zakres oferty mają ogromny wpływ na decyzje podejmowane przez klientów. Mało atrakcyjna oferta może ich odstraszyć, identycznie jak niedostępność preferowanych form doręczenia przesyłki. Dlatego decydując się na firmę realizującą usługi kurierskie, warto zwrócić uwagę na wiele kwestii. To może znacząco wpłynąć na wyniki naszego biznesu.
Dostosowanie oferty do oczekiwań klientów
Raport dotyczący usług pocztowych opublikował pod koniec 2021 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej. Usługi kurierskie zaliczono w nim do pocztowych. Okazało się, że korzysta z nich 94,2% badanych. Jeśli chodzi konkretnie o krajową przesyłkę kurierską, to najczęściej Polacy korzystają z niej:
- kupując przez internet – 92,8%,
- sprzedając przez internet – 28,7%,
- wysyłając życzenia lub prezenty – 9,5%,
- komunikując się z bliskimi – 8,7%,
- załatwiając sprawy urzędowe – 6,3%.
Kurier powinien realizować usługi oczekiwane przez klientów. Jakie formy dostawy są tymi preferowanymi? Otóż, jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2021” przygotowanego przez Gemius, do zakupu zachęcają następujące sposoby dostarczenia zamówienia:
- punkt odbioru – 81%,
- kurier do domu lub pracy – 68%,
- listonosz do pracy lub domu – 39%,
- punkt partnerski – 35%.
Warto, aby firma zapewniała te i inne sposoby dostawy, aby zadowolić wszystkich zainteresowanych dokonaniem zakupu. Należy dokładnie sprawdzić warunki współpracy z danym podmiotem, ocenić dostępne możliwości i ich dopasowanie do oczekiwań konsumentów.
Wybór firmy kurierskiej – co jest kluczowe?
Usługi kurierskie należy z jednej strony dostosować do potrzeb odbiorców, a z drugiej – do oczekiwań firmy- nadawcy. Duże, znane na rynku marki, takie jak GLS dysponują szeroką ofertą . Jest to dostawca ceniony nie tylko w Polsce – firma ta dostarcza paczki do ponad 160 krajów świata. To rozpoznawalny kurier, który budzi zaufanie klientów, robiących zakupy w sieci.
Dzięki ofercie przygotowanej indywidualnie dla różnych odbiorców GLS umożliwia zoptymalizowanie kosztów realizowanych usług. Ma atrakcyjne propozycje dla małych, średnich i dużych firm.
GLS Poland udostępnia swoim klientom wygodne systemy wysyłkowe, które optymalizują realizację zadań związanych z obsługą przesyłek
Ponadto GLS proponuje m.in. doręczenie zamówień do punktów Szybka Paczka. W Polsce jest ich ponad 5 tys., a w całej Europie blisko 80 tys. punktów nadawania i odbioru paczek (w tym maszyny paczkowe). To dla wielu klientów bardzo wygodny sposób odbioru przesyłki, gdyż mogą dzięki temu podjąć ją o tej godzinie, która im odpowiada. Takie punkty zlokalizowane są w miejscowościach różnej wielkości:
- Warszawa – w stolicy takich miejsc jest zdecydowanie najwięcej. Łącznie, biorąc pod uwagę okolicę, jest ich kilkaset. Stanowią one integralną część innych sklepów lub zakładów usługowych. Wiele z tych placówek jest czynnych nawet po godz. 17.00, więc paczki można odebrać i nadać również wieczorem. Najbliższy punkt w stosunku do naszego miejsca zamieszkania można znaleźć na stronie: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-krajowe/kurier-Warszawa.
- Szczecin – w mieście tym i w okolicy znajduje się ponad 20 punktów. Położone są one w dogodnych lokalizacjach, najczęściej z parkingiem, z reguły są dostępne również w godzinach wieczornych.
- Lublin – znajduje się tam ok. 50 punktów. Wiele z nich czynnych jest w godzinach wieczornych, a nawet w soboty.
Ponadto GLS daje możliwość skorzystania z ekspresowej dostawy do klientów w kraju. Standardowo paczka trafia do odbiorcy w kolejnym dniu roboczym. Natomiast dzięki usłudze ExpressParcel i łączącej się z nią zawsze TimeDefiniteServices lub SaturdayServices, przesyłka może zostać dowieziona do adresata w kolejnym dniu roboczym do godziny 10.00 lub 12.00. Możliwe jest również dostarczenie jej w sobotę.
Firma powinna brać także pod uwagę możliwość zdobywania zagranicznych klientów. Musimy jednak pamiętać o ofercie doręczenia przesyłek do nich . W ramach oferty EuroBusinessParcel firma GLS dostarcza paczki do kilkudziesięciu Europy, standardowo w czasie 48–96 godzin. Natomiast GlobalExpressParcel umożliwia dowiezienie przesyłek również na inne kontynenty – m.in. do USA, Japonii i wielu innych.
Nie należy też zapominać o możliwości śledzenia trasy przemierzanej przez paczkę, opcji jej przekierowania również wtedy, kiedy jest w drodze i o bezpośrednim kontakcie do kuriera. To wszystko udogodnienia, które są oczekiwane przez klientów i mogą wpływać pozytywnie na ich doświadczenia.
Artykuł sponsorowany