0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Marketing internetowy - e-mail marketing cz. II

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

E-mail marketing od strony programistycznej

Przed przystąpieniem do stworzenia profesjonalnej kampanii e-mail marketingowej należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych kwestii. Aby mailing okazał się sukcesem, trzeba zwrócić uwagę nie tylko na jakość prezentowanej treści - niemałe znaczenie ma też dostosowanie kampanii do wszystkich obecnych na rynku programów pocztowych.

E-mail marketing – jak przygotować poprawny mailing w HTML?

Od lat obserwujemy ekspansję urządzeń mobilnych, które wymusiły konieczność dostosowania wyglądu przekazywanej treści do możliwości małych ekranów znajdujących się w smartfonach i tabletach. Specjaliści od marketingu, programiści oraz graficy mają w związku z tym więcej pracy. Ze względu na zróżnicowane aplikacje kod HTML odpowiedzialny za treść znajdującą się w newsletterze jest interpretowany w zróżnicowany sposób. Innymi słowy, bez zachowania określonych zasad tworzenia kampaniie-mail marketingowej poprawne wyświetlanie treści we wszystkich programach pocztowych czy przeglądarkach może być utrudnione. Poniżej prezentujemy kluczowe wskazówki, dzięki którym bez trudu uda się stworzyć skuteczną i w pełni funkcjonalną kampanię e-mail marketingową.

Tworzenie kampanii e-mail marketingowej w HTML

  • Prawidłowo stworzony mailing należy zbudować, korzystając z tabel. Umożliwiają one bowiem ustawienie szerokości wyświetlanych obiektów bez konieczności używania stylów, co przełoży się na poprawne wyświetlanie treści w klientach WWW.

  • Należy zachować stałą szerokość tabel i komórek – wskazana szerokość wiadomości powinna mieścić się w przedziale 600-700 pikseli. W przypadku wyśrodkowania zawartego przekazu warto użyć tabeli zawierających atrybuty align="center".

  • W celu poprawnego ustawienia marginesów warto zastosować margin (cellMargin), padding (cellPadding) w komórkach poprzez wyznaczenie określonej wartości w pikselach (

    ). Należy dodać, że funkcja padding nie zawsze może być poprawnie wyświetlana – dotyczy to w szczególności starszych klientów pocztowych.

  • Podczas konstruowania wiadomości należy wziąć pod uwagę najczęściej używane przez klientów WWW style. Najlepiej wykorzystać w tym celu najpopularniejsze czcionki, takie jak Arial, Times New Roman, Tahoma czy Verdana, a następnie wyznaczyć ich wielkość - (

    przykładowy tekst

    lub

    przykładowy tekst

    ). Nie jest wskazane, aby w wiadomościach e-mail załączać znaczniki