Poradnik Przedsiębiorcy

Mikrotrendy w marketingu internetowym cz. II

W każdej dziedzinie życia, wraz z rozwojem kompetencji oraz nowoczesnych technologi, tworzą się trendy. Również w marketingu spotykamy nowe grupy zagadnień, które skłaniają marketingowców do zainteresowania określonym tematem. Mikrotrendy, mogą wyznaczać wiodącą myśl strategii, a odpowiednia organizacja i ich wdrożenie, zmieniać założoną liczbę konwersji. Jakie mikrotrendy spotkamy obecnie w marketingu internetowym?

Mikrotrendy w marketingu to temat ciekawy i wart uwagi. Zmieniająca się wizja rozwoju oraz poszerzenie kanałów dystrybucji, otwiera furtkę do podejmowania nowych wyzwań, ale także pozwala zweryfikować obecnie posiadaną wiedzę i porównać z innowacyjnymi założeniami.
Za każdym razem, gdy na rynku pojawiają się nowe mikrotrendy, zdarzają się także pytania, zastrzeżenia, ale również wizja wdrożeń i odniesienia większych rezultatów. Na jakie mikrotrendy, możemy wskazać w aktualnym marketingu?

Mikrotrendy - zwrócenie się w kierunku responsywności!

Użytkowników stacjonarnych, związanych z wykonywaniem działań przy komputerze jest coraz mniej. Oczywiście dalej będziemy pracować z desktopem, ale głównie w roli narzędzi biznesowych, do wykonywania określonych zadań, czy obsługi witryn.
Sprzedaż przenosi się jednak w dużej części do mobile. Użytkownicy dokonują poszczególnych akcji za pomocą telefonu i oczekują od e-sklepów oraz stron www dopasowania do możliwości ekranów telefonów.
Komunikat powinien być czytelny, precyzyjny i szybko zwracać uwagę czytającego. Przejście drogi od poszukiwania produktu, do umieszczenia go w koszyku oraz finalizacji zakupu, nie może być w tym przypadku wymagające.
Responsywne wersje stron dla e-sklepów to już normalny element działań marketingowych. Każda szanująca się platforma posiada responsywny szablon, który wpasuje się w oczekiwania rynku mobile.

Komunikacja w socialach, zastępuje standardową rozmowę z konsultantem

To kolejny z mikrotrendów, który nie tylko ułatwia komunikację z klientem, ale przede wszystkim znacznie skraca dystans. Komunikacja w socialach jest zdecydowanie bardziej przyjazna dla potencjalnego klienta. Użytkownicy coraz chętniej przenoszą się z komunikatora zamieszczonego na stronie www, do bezpośredniego czata na Facebooku. Chętnie pytają i skłaniają się do tego, by druga strona wskazała im rozwiązanie. Ważne jest zatem, by obsługujący kanały social media dobrze znali Twoją ofertę, a także odpowiadali możliwie precyzyjnie.
Platformy social media, wciąż pozostają na topie!
Reklama na Facebooku, czy Instagramie daje ogromne szanse na zwiększenie konwersji. Większość użytkowników e-sklepów, z różnych branż, jest skupiona właśnie tutaj. To na Facebooku oraz Instagramie poszukuje się obecnie inspiracji, rozwiązań problemu, czy też nowych produktów.
Warto zadbać o poprawną komunikację socialową, dobrać odpowiednie narzędzia i testować. Jednocześnie dobrym wyjściem będzie rezygnacja z tych kanałów, które nie przynoszą zamierzonych rezultatów.Pamiętaj, że na Facebooku skupia się głównie grupa wiekowa 25-45, a na Instagramie 16-35. Kieruj swój komunikat tak, by odpowiadał wymaganiom Twoich użytkowników.I wreszcie, opieraj się na tych narzędziach, które faktycznie mogą przynieść Ci zamierzony efekt. Dla klientów biznesowych ważnym kanałem komunikacji będzie LinkedIn, na którym można publikować informacje o dokonaniach firmy, celach biznesowych, czy też otrzymywanych nagrodach. Na Facebooku, warto zamieszczać informacje o ofercie firmowej, produktach, zniżkach, czy nowościach. Komunikacja na Instagramie może być zdecydowanie luźniejsza.

Przyglądaj się mikrotrendom i zwracaj uwagę na zmiany w marketingu. Bądź dzięki temu na bieżąco i zwiększaj zasięgi swoich klientów.