Poradnik Przedsiębiorcy

Mikrotrendy w marketingu internetowym cz. II

W każdej dziedzinie życia, wraz z rozwojem kompetencji oraz nowoczesnych technologi, tworzą się trendy. Również w marketingu spotykamy nowe grupy zagadnień, które skłaniają marketingowców do zainteresowania określonym tematem. Mikrotrendy, mogą wyznaczać wiodącą myśl strategii, a odpowiednia organizacja i ich wdrożenie, zmieniać założoną liczbę konwersji. Jakie mikrotrendy spotkamy obecnie w marketingu internetowym?

Mikrotrendy w marketingu to temat ciekawy i wart uwagi. Zmieniająca się wizja rozwoju oraz poszerzenie kanałów dystrybucji, otwiera furtkę do podejmowania nowych wyzwań, ale także pozwala zweryfikować obecnie posiadaną wiedzę i porównać z innowacyjnymi założeniami.
Za każdym razem, gdy na rynku pojawiają się nowe mikrotrendy, zdarzają się także pytania, zastrzeżenia, ale również wizja wdrożeń i odniesienia większych rezultatów. Na jakie mikrotrendy, możemy wskazać w aktualnym marketingu?

Mikrotrendy - zwrócenie się w kierunku responsywności!

Użytkowników stacjonarnych, związanych z wykonywaniem działań przy komputerze jest coraz mniej. Oczywiście dalej będziemy pracować z desktopem, ale głównie w roli narzędzi biznesowych, do wykonywania określonych zadań, czy obsługi witryn.
Sprzedaż przenosi się jednak w dużej części do mobile. Użytkownicy dokonują poszczególnych akcji za pomocą telefonu i oczekują od e-sklepów oraz stron www dopasowania do możliwości ekranów telefonów.
Komunikat powinien być czytelny, precyzyjny i szybko zwracać uwagę czytającego. Przejście drogi od poszukiwania produktu, do umieszczenia go w koszyku oraz finalizacji zakupu, nie może być w tym przypadku wymagające.
Responsywne wersje stron dla e-sklepów to już normalny element działań marketingowych. Każda szanująca się platforma posiada responsywny szablon, który wpasuje się w oczekiwania rynku mobile.

Komunikacja w socialach, zastępuje standardową rozmowę z konsultantem

To kolejny z mikrotrendów, który nie tylko ułatwia komunikację z klientem, ale przede wszystkim znacznie skraca dystans. Komunikacja w socialach jest zdecydowanie bardziej przyjazna dla potencjalnego klienta. Użytkownicy coraz chętniej przenoszą się z komunikatora zamieszczonego na stronie www, do bezpośredniego czata na Facebooku. Chętnie pytają i skłaniają się do tego, by druga strona wskazała im rozwiązanie. Ważne jest zatem, by obsługujący kanały social media dobrze znali Twoją ofertę, a także odpowiadali możliwie precyzyjnie.
Platformy social media, wciąż pozostają na topie!
Reklama na Facebooku, czy Instagramie daje ogromne szanse na zwiększenie konwersji. Większość użytkowników e-sklepów, z różnych branż, jest skupiona właśnie tutaj. To na Facebooku oraz Instagramie poszukuje się obecnie inspiracji, rozwiązań problemu, czy też nowych produktów.
Warto zadbać o poprawną komunikację socialową, dobrać odpowiednie narzędzia i testować. Jednocześnie dobrym wyjściem będzie rezygnacja z tych kanałów, które nie przynoszą zamierzonych rezultatów.

Pamiętaj, że na Facebooku skupia się głównie grupa wiekowa 25-45, a na Instagramie 16-35. Kieruj swój komunikat tak, by odpowiadał wymaganiom Twoich użytkowników.
I wreszcie, opieraj się na tych narzędziach, które faktycznie mogą przynieść Ci zamierzony efekt. Dla klientów biznesowych ważnym kanałem komunikacji będzie LinkedIn, na którym można publikować informacje o dokonaniach firmy, celach biznesowych, czy też otrzymywanych nagrodach. Na Facebooku, warto zamieszczać informacje o ofercie firmowej, produktach, zniżkach, czy nowościach. Komunikacja na Instagramie może być zdecydowanie luźniejsza.

Przyglądaj się mikrotrendom i zwracaj uwagę na zmiany w marketingu. Bądź dzięki temu na bieżąco i zwiększaj zasięgi swoich klientów.