Poradnik Przedsiębiorcy

Nieciekawa branża w e-mail marketingu - jak powinna działać?

E-mail marketing to skuteczne narzędzie promocyjne, sprzedażowe oraz wizerunkowe dla wielu marek. Jednak czy wszystkie firmy mogą z niego korzystać? Czy istnieją produkty, dla których nie da się stworzyć ciekawych newsletterów? Jak powinna sobie radzić pozornie nieciekawa branża w e-mail marketingu?

Nieciekawa branża w e-mail marketingu

Są firmy, które w ciekawy sposób przełamują schematy, skutecznie przyciągając klientów i zwiększając sprzedaż. Mimo, że ich produkty nie są efektowne czy nowoczesne, tworzą kampanie, które zaskakują.

Listonic

Jest to aplikacja do tworzenia list zakupów spożywczych. Dzięki, swojemu intuicyjnemu menu pozyskała wielu użytkowników. Prowadzi też niebanalną komunikację ze swoimi odbiorcami. Ich newsletter wysyłany jest raz w miesiącu. Co ciekawe, nie zachwala funkcji aplikacji. Zawiera porady żywieniowe, przepisy na przeziębienie czy ciekawostki z zakresu zdrowego odżywiania, czyli wszystko to, czego potrzebujemy na zakupach.

Nieciekawa branża w e-mail marketingu - jak wykorzystać potencjał newslettera?

Pan tu nie stał

Mówi się, że w branży fashion było już niemal wszystko. A jednak nie do końca - najlepszym dowodem na to jest firma Pan tu nie stał. Z pewnością odróżniają ją nie tylko wyjątkowe i oryginalne produkty, lecz także niesztampowa komunikacja, którą marka prowadzi z klientami. Należy jednak pamiętać, że wszystko to jest spójne z jej strategią, charakterystyką grupy docelowej i jednak mało formalną branżą, stąd nie każda marka może sobie na coś takiego pozwolić.

Z pozoru nieciekawa branża w e-mail marketingu

Przyciągające elementy newslettera

Z pozoru nieciekawa branża w e-mail marketingu może odnieść sukces. Wystarczy, że jej wiadomości będą zawierać kilka kluczowych elementów:

  • Zachętę

Klienci uwielbiają promocje, karty na punkty czy zniżki na kolejny produkt. Bez względu na branżę, takie praktyki zawsze będą działać.

  • Wygląd

Szablon newslettera powinien być ładny i przejrzysty. Należy zadbać również o to, jak się wyświetla w różnych programach pocztowych. Jeśli mail przyciąga wzrok, łatwo się go czyta, a także w szybki sposób można znaleźć w nim informacje, budzi on zainteresowanie odbiorców.

  • Ciekawy temat

Tworząc newsletter, warto poszukać ciekawych zagadnień związanych z tematyką branży, którymi można zainteresować klientów. Nie muszą mówić bezpośrednio o produktach. Mogą przedstawiać przykłady ich ciekawego wykorzystania lub konsekwencje nieskorzystania z ich funkcji.

  • Rozrywkę lub ironię

Warto czasem stworzyć prześmiewcze teksty o swojej marce. Można nawet wprost powiedzieć, że branża jest mało ciekawa, ale np. użyteczna.

Nie ma nudnych dziedzin. Każda z pozoru nieciekawa branża w e-mail marketingu ma szansę na sukces. Aby go osiągnąć najbardziej liczy się właściwa strategia, kreatywne pomysły, odpowiednio wskazana grupa docelowa i dobra komunikacja.