Pozycjonowanie strony internetowej – na czym to polega?

Wielkość tekstu:

Pozycjonowanie stron internetowych to skuteczny sposób na zaistnienie w sieci – pozwala zwiększyć widoczność serwisów i poprawić ich pozycje na najważniejsze frazy. Na czym jednak polega pozycjonowanie?

Co to jest pozycjonowanie stron?

Terminem pozycjonowanie stron określa się działania, których celem jest wzrost widoczności serwisu w sieci oraz wzrost pozycji poszczególnych adresów w wynikach wyszukiwania. Efekt? Zwiększenie ruchu na stronie poprzez pozyskiwanie nowych użytkowników potencjalnie zainteresowanych ofertą, co może przełożyć się na wzrost wskaźników sprzedaży produktów czy usług.

Warto jednak podkreślić, że między pozycjonowaniem a SEO nie powinno stawiać się znaku równości. Pozycjonowanie jest pojęciem szerszym, gdyż obejmuje dodatkowo tworzenie i publikację zoptymalizowanych treści oraz link building, czyli zdobywanie linków pochodzących z serwisów zewnętrznych. Wszystkie czynności wykonywane w ramach pozycjonowania są częścią SEM – działań marketingowych w wynikach wyszukiwania, które dodatkowo mogą zostać uzupełnione reklamą płatną (PPC).

Co składa się na pozycjonowanie stron?

Głównym założeniem strategii pozycjonowania jest poprawa wszystkich elementów, jakie mają wpływ na pozycje zajmowane przez serwis w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe. Podejmowane działania uwzględniają zarówno mechanizm działania wyszukiwarki, jak i kluczowe czynniki rankingowe, które zostały szczegółowo opisane chociażby w tym miejscu: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych.

Jakie jednak są główne elementy strategii pozycjonowania stron i jakie czynności obejmuje ten proces? Do najważniejszych można zaliczyć działania, takie jak:

  • poprawa i optymalizacja elementów technicznych serwisu, od których zależy jego prawidłowe działanie,
  • tworzenie wartościowych, a jednocześnie zoptymalizowanych treści, które zawierają odpowiednio dopasowane słowa kluczowe,
  • zaplanowanie struktury serwisu oraz menu wraz z podziałem na poszczególne kategorie i podstrony,
  • zadbanie o responsywność serwisu, by wyświetlał się prawidłowo nie tylko na komputerach, ale i urządzenia mobilnych,
  • pozyskiwanie linków przychodzących z serwisów zewnętrznych.

Skuteczna strategia pozycjonowania powinna obejmować wszystkie wskazane powyżej aspekty – z uwagi na działania konkurencji, jak również zachodzące regularnie zmiany w działaniu algorytmów wyszukiwarki, które oceniają zawartość serwisów. Kompleksowa realizacja strategii pozwoli na uzyskanie zadowalających, a przede wszystkim długotrwałych rezultatów w postaci zwiększenia ruchu na stronie oraz wzrostu wskaźników sprzedaży.

SEO – skuteczne zwiększenie widoczności

SEO to skrót od angielskich słów search engine optimization, które najprościej można przetłumaczyć jako ‘optymalizację pod wyszukiwarki internetowe’. Głównym celem działań SEO jest zbudowanie szerszej widoczności serwisu na różne grupy fraz kluczowych oraz wzrost zajmowanych przez niego pozycji na konkretne zapytania użytkowników. Wykonywane w ramach tego procesu czynności pozwalają w efekcie na zwiększenie ruchu pochodzącego z organicznych, czyli bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Content marketing – treści, które przyciągają użytkowników

Kolejnym elementem pozycjonowania jest content marketing. Działania te polegają na tworzeniu atrakcyjnych, wartościowych i odpowiednio zoptymalizowanych treści, które mogą przybierać formę artykułów, grafik lub filmów. Content marketing pozwala na dotarcie do użytkowników potencjalnie zainteresowanych ofertą poprzez zwiększenie widoczności na dodatkowe grupy fraz kluczowych. Działania te najczęściej są realizowane poprzez publikację tekstów poradnikowych w sekcji blogowej serwisu, a ponadto poprzez przygotowywanie opisów kategorii lub usług oraz artykułów zewnętrznych.

Link building – zdobywanie linków z serwisów zewnętrznych

Link building powinien być częścią każdej strategii pozycjonowania, która ma przynosić satysfakcjonujące wyniki. Działania z tego zakresu oznaczają pozyskiwanie linków zewnętrznych z innych serwisów internetowych. Najczęściej wykonywane zadania obejmują publikację artykułów sponsorowanych oraz umieszczanie odnośników w już istniejących tekstach lub na stronach partnerów biznesowych. Efektem działań linkbuildingowych jest przede wszystkim wzrost pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie jego widoczności.

Kiedy pozycjonowanie przynosi efekty?

Pozycjonowanie stron ma istotne zalety. Skutecznie realizowane działania pozwalają na wyświetlanie się serwisu w wynikach wyszukiwania nawet na setki fraz kluczowych dotyczących oferty oraz stałe pozyskiwanie nowych użytkowników, którzy mogą zmienić się w stałych klientów. Należy jednak mieć świadomość, że proces ten niekiedy jest długotrwały – tym samym na pierwsze rezultaty trzeba poczekać od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy. To, jak szybko efekty będą widoczne, zależy głównie od branży, w której funkcjonuje dany serwis, ale nie bez znaczenia pozostają także działania konkurencji. Ważnym czynnikiem jest też przyjęta strategia – jeśli będzie prawidłowo zaplanowana i prowadzona, a w razie potrzeby modyfikowana, oczekiwane wyniki na pewno się pojawią.

Nie ulega wątpliwości, że każda firma, która chce pozyskiwać klientów w internecie, powinna uwzględnić pozycjonowanie w swej strategii marketingowej. Szeroka widoczność serwisu oraz wysokie pozycje na najistotniejsze frazy kluczowe przełożą się na wzrost ruchu, a z biegiem czasu również na wyniki sprzedażowe.

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów