Pozycjonowanie stron internetowych to działania, które mają na celu poprawę ich pozycji w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie zwiększenie ruchu organicznego na stronie. Na czym to polega? Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie profesjonalnej agencji? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule, który stanowi przewodnik po pozycjonowaniu stron internetowych dla początkujących.
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Jak wspomniano we wstępie pozycjonowanie stron internetowych to działania, które mają na celu poprawę ich pozycji w wynikach wyszukiwania. Przeprowadza się je, ponieważ zdecydowana większość użytkowników internetu odwiedza wyłącznie te strony, które wyświetlają się na pierwszej stronie wyszukiwarki, czyli znajdują się w tzw. TOP 10 Google. Co więcej, różnice liczby odwiedzających strony znajdujące się na pozycjach w pierwszej dziesiątce są na tyle duże, że pozycjonowanie to działania, które jak najbardziej warto rozważyć. Na czym one polegają? Warto mieć świadomość, że są to czynności wieloetapowe, które ogólnie można skupić wokół trzech aspektów, a mianowicie:
- publikowania zoptymalizowanych treści na stronie,
- technicznej optymalizację strony,
- link buildingu, czyli pozyskiwaniu linków zewnętrznych.
W tym miejscu należy podkreślić, że skuteczność pozycjonowania jest uwarunkowana podjęciem działań we wszystkich wymienionych wyżej obszarach. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule znajdującym się pod linkiem: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych.
Od czego zależy pozycja strony w wyszukiwarce?
Pozycja danej strony w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników. Jednym z najważniejszych jest oczywiście hasło, które zostało wpisane do wyszukiwarki. W związku z tym należy pozycjonować strony internetowe na właściwe frazy kluczowe, czyli wyrażenia odpowiadające temu, co użytkownicy mogą wpisywać do wyszukiwarki szukając informacji na dany temat. Słowa kluczowe nie są jednak jedynym czynnikiem wpływającym na pozycję w wyszukiwarce, co wynika z faktu, że algorytm Google bierze pod uwagę również między innymi użyteczność strony dla użytkowników, czy jej optymalizację, która przekłada się np. na szybkość ładowania. Najistotniejszy jest jednak fakt, że treści na stronie muszą być tworzone dla użytkownika, a nie pod kątem wyszukiwarki. W związku z tym należy używać nie tylko odpowiedniej ilości fraz kluczowych, ale również pamiętać o ich odmianie, co sprawi, że będą naturalnie pasowały do kontekstu. Co więcej, zaleca się używanie nie tylko głównych fraz kluczowych, ale także lokalnych, czy wyrażeń z tzw. długiego ogona.
Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie profesjonalnej agencji?
Pozycjonowanie stron internetowych to czynności, które można wykonywać zarówno samodzielnie, jak i zlecić profesjonalnej agencji. Dlaczego warto zdecydować się na to drugie rozwiązanie? Przede wszystkim dlatego, że błędy w pozycjonowaniu mogą przynieść skutki odwrotne od oczekiwanych, czyli obniżyć pozycję strony w wyszukiwarce. Za wyborem profesjonalistów przemawia również fakt, że skuteczne pozycjonowanie to działania długofalowe i czasochłonne. Poza tym agencje mają dostęp do narzędzi ułatwiających pozycjonowanie, a co za tym idzie są w stanie przygotować kompleksową strategię pozycjonowania dla danej strony.
Czym kierować się przy wyborze agencji?
Konkurencja wśród agencji zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych jest naprawdę duża. Co zatem wziąć pod uwagę przy zlecaniu tego typu usług? Przede wszystkim jej doświadczenie, pozycję na rynku oraz opinie dotychczasowych klientów, które bez problemu można sprawdzić w Internecie. Ważny jest również zakres usług, który powinien być dopasowany indywidualnie do każdej strony na podstawie przeprowadzonego wcześniej audytu SEO. To właśnie on pozwala agencji stworzyć skuteczną strategię pozycjonowania oraz określić koszty jej realizacji.
Podsumowując należy stwierdzić, że pozycjonowanie stron internetowych to działania, o których powinien pamiętać każdy właściciel witryny. Działając długofalowo można bowiem dzięki nim zdecydowanie zwiększyć ruch organiczny na stronie.
Artykuł sponsorowany