0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Rodzaje reklam internetowych – reklamy niestandardowe

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Powracamy do tematu rodzajów reklamy internetowej. Tym razem – zgodnie z zapowiedzią – pod lupę weźmiemy bardziej rozbudowane formy reklamy, które niekoniecznie muszą kojarzyć się z tradycyjnymi bannerami czy billboardem. Wraz ze wzrostem zainteresowania reklamą internetową rośnie również zapotrzebowanie na nowe formy promocji produktów i usług - reklamy niestandardowe. Jak się okazuje, nie wszystkie ich rodzaje są pożądane przez odbiorców. Co gorsza, istnieją również takie, które mogą realnie zagrozić prywatności użytkowników. Trudno zatem się dziwić, że od kilku lat zaufanie do reklamy wśród internautów maleje.

Reklamy niestandardowe - rodzaje

  • Linki sponsorowane AdWords

AdWords – linki sponsorowane AdWords to największa platforma reklamowa na świecie, należąca do Google. Wyświetlana jest jako reklama sponsorowana w wynikach wyszukiwarki Google u góry ekranu lub po prawej stronie. Cechuje się niską ceną oraz dużą skutecznością, która zauważalna jest już następnego dnia po rozpoczęciu kampanii. 

Poznaj szczegółowe informacje o tym czy są i jakie mają zalety linki sponsorowane AdWords!

  • Spam

Spam – jedna z form niestandardowej reklamy internetowej. Jest to masowa wiadomość wysyłana do wielu serwerów w celach reklamowych, wyłudzenia danych osobowych lub zainfekowania komputera. W środowisku internautów spam jest nieakceptowalny ze względu na brak pozytywnych aspektów działania – został stworzony wyłącznie do wyrządzania szkód w sieci, nie przynosząc żadnych pozytywnych wartości.

  • Adware

Adware – złośliwa aplikacja reklamowa. Najczęściej kryje się w instalatorach wielu darmowych programów komputerowych. Po ich zainstalowaniu Adware wyświetla natarczywe reklamy, które w ten sposób umożliwiają zarabianie ich twórcom. Można je rozpoznać po miejscu występowania – pokazują się na stronach internetowych tam, gdzie wcześniej nie wyświetlały się reklamy lub w trakcie otwierania zakładek przeglądarki, najczęściej w formie strony startowej. Warto przed instalacją dowolnego oprogramowania odhaczyć wszelkie dodatki, które najczęściej są domyślnie zaznaczone do pobrania w celu pozornego polepszenia stabilności aplikacji.

  • Spyware

Spyware – kolejna złośliwa aplikacja reklamowa. Jest bardziej niebezpieczna od Adware, ponieważ oprócz wyświetlania reklam w miejscach niepowołanych zbiera dodatkowo Różne rodzaje informacji o użytkowniku komputera, odwiedzanych stronach i zainteresowaniach, a następnie dostosowuje treści reklam pod konkretnego odbiorcę. A to zwiększa zarobki cybeprzestępców, którzy dodatkowo za pomocą spyware mogą próbować przejąć dane poufne użytkownika (numery konta bankowego, adresy i hasła e-mail). 

  • Blog

Blog - to nieocenione miejsca na nietypowe reklamy internetowe, które może być wykorzystywane przez osoby fizyczne i przedsiębiorstwa. W przeciwieństwie do standardowych form reklamowych nie atakuje użytkowników bezpośrednio swoim przekazem. Profesjonalnie tworzony blog firmowy, nastawiony na promocję produktów czy usług, może przynieść lepsze rezultaty od regularnie wyświetlanego banneru. Blog, choć nie należy do reklam bezpośrednich, to jego głównym celem jest zaprezentowanie szerszej społeczności wybranych produktów lub usług w sposób, na jaki nie może pozwolić sobie klasyczna reklama, ograniczona czasowo do kilku/kilkunastu sekund. Najczęściej ma formę tekstową, w formie profesjonalnych, a przy tym wartościowych artykułów.

Pole do popisu jest szerokie, bowiem można dokonać szczegółowej charakterystyki wybranego towaru, zrobić interesujące porównania, a przy tym przedstawić produkt od strony samego użytkownika. Różne rodzaje blogów – jeśli prowadzone na dużym poziomie merytorycznym – stanowią jedną z najskuteczniejszych form promocji oferowanych towarów. Jednakże należy pamiętać o braku nachalności i nastawić się na przekaz z punktu widzenia konsumentów. 

  • Newsletter

Newsletter – najpopularniejsza i zarazem najskuteczniejsza forma e-mail marketingu. Kolejna niestandardowa forma reklamy, która może zarówno pomóc firmie w sprzedaży oferowanych produktów/usług, jak również zaszkodzić przy nieodpowiedniej strategii tworzenia newslettera. Należy pamiętać, że wykorzystanie poczty do celów marketingowych wiąże się z dokładnym przemyśleniem odpowiedniej strategii dotarcia do klienta. Nie jest to prosty zabieg ze względu na powszechnie panujące przekonanie, że każda forma reklamowa docierająca do adresata za pośrednictwem skrzynki pocztowej zaliczana jest do spamu. Celem newslettera jest przekonanie użytkowników do zalet oferowanych dóbr. Tego rodzaju kampanie nie są tworzone w celu zaszkodzenia potencjalnym klientom. Mają funkcje zarówno informacyjne, jak i zachęcające do realnych (w przeciwieństwie do spamu, prezentującego oferty niepowiązane tematycznie lub z drugiego końca świata) zakupów produktów, które faktycznie nas interesują.

Newsletter powinien umożliwić użytkownikom zrezygnowanie z dalszego korzystania - w przeciwieństwie do spamu, który takiej opcji nie oferuje. Ważne jest również zadbanie o odpowiednią częstotliwość przesyłania maili – z jednej strony, aby nie zrazić do siebie klientów, zaś z drugiej, aby nie podpaść robotom indeksującym Google, które w przypadku nadmiernej liczby wiadomości potraktują nas jak spamerów i zablokują pocztę. Należy pamiętać, że optymalnie jeden zbiorczy mail z interesującymi produktami lub usługami na tydzień, a nawet na dwa tygodnie, powinien w zupełności wystarczyć. Oczywiście ofertę należy kierować wyłącznie do potencjalnych klientów sklepu lub osób zarejestrowanych na prowadzonej przez nas witrynie internetowej. 

  • Remarketing

Remarketing - działania dążące do ponownej sprzedaży produktu/usługi niesprzedanych w wyniku nietrafionej strategii marketingowej w przeszłości. Polega na reklamowaniu znanego już produktu w nieznany dotąd sposób, aby przekonać nowych lub wcześniejszych klientów. W przypadku remarketingu stosuje się zupełnie inne hasła reklamowe, wskazuje na nowe zalety, a nawet dokonuje zmian wizualnych znanego produktu (nie marki). 

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów