Poradnik Przedsiębiorcy

Sieci afiliacyjne, czyli jak wybrać partnera

Chciałbyś zdywersyfikować linki do swojej domeny lub zwiększyć jej popularność, inwestując w tematyczne wpisy na zewnętrznych platformach? Pomocne będą sieci afiliacyjne! Oto nasze wskazówki na co zwrócić uwagę podczas doboru serwisów do promocji contentu.

Zanim wybierzesz wydawcę, określ swoje cele

Jeśli chciałbyś tylko zdywersyfikować linkowanie to bazuj na liście serwisów tanich i wielotematycznych. Takie podejście nie zapewni Ci dużej zmiany w ruchu na witrynie, ale zwiększy liczbę domen, które linkują do Twojej strony www. Google spojrzy przychylniej na taką domenę, uznając ją za przydatną. Uwaga, podczas doboru tanich serwisów zwróć jednak uwagę na to, czy nie są one wypełnione spamem lub treściami skopiowanymi z innych źródeł.

Jeśli linkowaniem z serwisów, chcesz przede wszystkim zwiększyć ruch na swojej stronie, a także zapewnić jej prestiż to dużo lepszym wyjściem będzie inwestycja w kilka dobrych i droższych serwisów. Tworząc sieci afiliacyjne, wybieraj mocno sprofilowane źródła, które są zbliżone tematyką do Twojej strony www. Twórz artykuły, w których link do Twojej domeny będzie nawiązywał naturalnie. Tylko wówczas, zyskasz aprobatę ze strony Google oraz użytkowników.

Pamiętaj, lepiej zainwestować w 3 dobrej jakości serwisy, niż w 10 miejsc o słabej jakości.

Sieci afiliacyjne - jak weryfikować jakość serwisów?

Zacznij od analizy w narzędziach do analityki. Dowiesz się w nich, na jakie słowa kluczowe jest widoczny serwis. Sprawdzi się tu np. Senuto, w którym pogrupujesz widoczność słów kluczowych w podziale na top 3, top 10 i top 30.

Wybierając sieci afiliacyjne pamiętaj, jeśli Twój serwis nie będzie widoczny na żadne słowa kluczowe to mało prawdopodobne, że Twój artykuł będzie czytany. Prawdopodobnie nikt nie dotrze do niego z naturalnych wyszukań w Google.

Po ogólnej analizie słów kluczowych zwróć również uwagę na jakość obecnych artykułów. Czy są wartościowe, czy nie jest to spam. Sprawdź także kiedy był opublikowany ostatni wpis. Czy serwis jest aktualizowany nowymi treściami, czy już od dawna nikt niczego nie umieścił w Twojej kategorii wpisów. To ważna informacja, mówiąca o tym, czy serwis jest wartościowy dla użytkownika, czy posiada wyłącznie starsze dane, do których już nikt nie zagląda.

Wydawca lokalny, czy ogólnopolski?

Decydując się na sieci afiliacyjne, to to, jak dużego wydawcę dobierzesz, zależy nie tylko od posiadanego budżetu, ale przede wszystkim od tego, jaki cel, chcesz uzyskać. Jeśli organizujesz kampanię lokalną, której celem, będzie zdobycie klienta z województwa pomorskiego, to dobrze jest przypasować do niej serwisy lokalne z tego zasięgu. Jeśli geolokalizacja nie ma znaczenia to dobrym wyborem będzie serwis ogólnopolski, o sporym zasięgu. 

Nawet duży serwis nie zapewni satysfakcjonujących wyników, jeśli nie będzie dobrany tematycznie, a artykuł, który opłacisz, trafi gdzieś do dalszej kategorii wpisów. Sprawdzaj, przed wyborem wydawcy:

  • miejsce, gdzie znajdzie się artykuł,
  • czy otrzymasz zapewnienie o minimalnej liczbie odwiedzających,
  • czy będzie możliwe umieszczenie kodu śledzącego.

Nie wiesz, jakiego wydawcę wybrać? Możesz zwrócić się do specjalistów. Jedną z pomocnych platform do wyboru sieci afiliacyjnych, będzie chociażby Whitepress. W jednym miejscu są tam zgromadzeni wydawcy o różnych zasięgach oraz budżetach. Tworząc plan strategii linkowania, bazując na jednej platformie, będzie Ci łatwiej uzyskać satysfakcjonujący wynik.