Poradnik Przedsiębiorcy

Skuteczna sprzedaż przez internet - recepta na Traffic Day 2021!

4 listopada, w Poznaniu oraz w internecie, odbędzie się piąta edycja praktycznej konferencji dla e-commerce Traffic Day 2021! Praktycznej, ponieważ stworzonej w oparciu o ankietę, w której o doborze tematów decydowały setki reprezentantów e-commerce. Praktycznej, ponieważ na scenie zamiast zawodowych trenerów zobaczymy osoby rozwijające projekty e-commerce każdego dnia. 

Branża zakupów internetowych rozwija się w Polsce od wielu lat. Coroczny wzrost udziału e-commerce w całościowej wartości handlu detalicznego w Polsce kusi coraz większą liczbę firm do inwestycji w kanał internetowy. Dotyczy to zarówno większych organizacji posiadających zaplecze w działalności tradycyjnej i stacjonarnej, jak i nowych, mniejszych podmiotów, których zachęca teoretycznie niski poziom początkowej inwestycji. Branży tej jednak towarzyszą bardzo dynamiczne i regularne zmiany, które wymuszają ciągłą aktualizację przyjętej strategii. 

Od wielu lat proces edukacji polskiego środowiska e-commerce wspiera poznańska agencja marketingu internetowego Traffic Trends. W tym roku zorganizuje piątą już edycję autorskiej konferencji o nazwie Traffic Day. Jest to unikalny na polskim rynku projekt, który tworzony jest z myślą o osobach odpowiedzialnych za rozwój projektów zajmujących się handlem internetowym. W tym roku jest on przez nich nawet współtworzony, ponieważ o agendzie decydowała ankieta wypełniana przez właścicieli i pracowników sklepów internetowych, których reprezentanci pojawią się tego dnia na scenie!

Wydarzenie to śledzić będzie można stacjonarnie w poznańskiej Estradzie lub przez internet, wykupując dostęp do streamu live. Konferencja odbędzie się 4 listopada 2021 roku. Wszystkie szczegóły znajdziesz na www.trafficday.pl.

Poniżej w pięciu punktach przedstawiamy główne zagadnienia, z którymi zmierzymy się podczas Traffic Day 2021

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Aż trzy wystąpienia dotyczyć będą konkretnych zagadnień związanych z tym bardzo ważnym dla większości projektów e-commerce tematem, którym organizująca event agencja zajmuje się już od ponad 10 lat. Dwaj jej reprezentanci omówią precyzyjnie takie obszary działań SEO jak:

  • linkbuilding
  • optymalizację podstron w modelu page-by-page
  • najczęstsze powody spadków

Dodatkowo temat pozycjonowania poruszony zostanie w specjalnym bloku dotyczącym analizowania działań konkurencji. W nim przedstawione zostaną również metody na “podglądanie” działań SEO konkurencji i inspirowanie się nimi. 

Budowa sklepu internetowego

Niewątpliwie równie istotnym aspektem prowadzenia działalności e-commerce jest odpowiedni sklep internetowy - skuteczny, estetyczny i bogaty w funkcjonalności. Te aspekty przedstawią trzej reprezentanci firmy IdoSell tworzącej profesjonalne sklepy internetowe od 21 lat! Paweł Piotuch, Dariusz Helewski oraz Konrad Wilk poruszą zagadnienia związane z 

  • funkcjonalnością sklepów internetowych
  • optymalizacją ścieżki zakupowej
  • błędami z zakresu UX

Kampanie reklamowe

Tematy reklamowe nie zostaną wyczerpane prezentacjami z zakresu pozycjonowania. Nie mniej ważne są działania reklamowe w systemach pay-per-click, takich jak Google Ads czy Facebook Ads. O nich opowiedzą reprezentantki Traffic Trends, na co dzień odpowiadające za prowadzenie działań reklamowych dla setek polskich sklepów. 

Oba systemy reklamowe zmieniają się bardzo dynamicznie, więc warto zapoznać się z najnowszymi podpowiedziami na optymalizację takich kampanii jak remarketing, lookalike czy reklama produktowa. Julia Szczerbal oraz Dorota Narkowicz-Michalska poruszą również temat analizowania działań konkurencji. 

Zarządzanie sklepem

Ankieta przeprowadzona wśród właścicieli i pracowników sklepów internetowych wskazała wiele tematów “zarządczych”, które są ważne na drodze rozwoju. Dlatego 4 listopada podczas Traffic Day poruszymy również takie zagadnienia jak:

  • najczęstsze problemy małych i średnich sklepów internetowych
  • wpływ logistyki na doświadczenia zakupowe
  • aplikacja do zarządzania projektami a prowadzenie sprzedaży online
  • obsługa klienta i jego lokalizacja
  • biznesowa analiza konkurencji 

W tych blokach zobaczymy reprezentantów takich firm jak GlobKurier czy Strategic Mind, a także… właściciela sklepu internetowego, który podzieli się ze sceny swoimi doświadczeniami - Mariusza Cyankiewicza z e-lakiernik.net.

Allegro i Social Media

Marketing sklepu internetowego żyje nie tylko pozycjonowaniem i kampaniami Google Ads czy Facebook Ads. Dlatego też dodatkowe bloki konferencji poświęcone zostaną

  • Allegro - nimi zaopiekuje się Paweł Mielczarek, topowy ekspert w tematyce tego marketplace’u
  • TikTokowi - o podboju tego nowego medium opowie właściciel sklepu Pomadziarz.pl, Mateusz Juja, który z powodzeniem i na niespotykaną skalę rozwija własne konto i wspiera nim sprzedaż oferowanych produktów

Potężna dawka wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących rozwoju e-commerce czeka na Ciebie już 4 listopada - w Poznaniu oraz online! Bilety oraz stream zakupisz na stronie www.trafficday.pl, a dla czytelników Poradnika Przedsiębiorcy użycie kodu rabatowego “FIRMA” obniży ich cenę o 10%!