Poradnik Przedsiębiorcy

Slogan reklamowy – czym się kierować przy tworzeniu, by był skuteczny?

Slogany reklamowe towarzyszą nam każdego dnia. Te chwytliwe zapadają głęboko w pamięć, niejednokrotnie stając się integralną częścią popkultury. Jest to idealny przykład, jak ważne dla każdej marki może się stać hasło, zapewniając jej rozgłos i rozpoznawalność. Jak jednak stworzyć nowy slogan, aby przebić się na dzisiejszym rynku? Dowiedz się tego już teraz!

  1. Podstawowe informacje o sloganach reklamowych.
  2. Rozpoznawalność kluczem do sukcesu każdej firmy?
  3. Czym charakteryzuje się dobry slogan?
  4. O czym jeszcze warto pamiętać?

Prawdopodobnie każdy z nas jest w stanie w kilka chwil przypomnieć sobie najpopularniejsze polskie slogany reklamowe. Te często niepozorna hasła, które nie zawsze są nawet pełnymi zdaniami, potrafią niezwykle dokładnie scharakteryzować daną markę. Właśnie dlatego firmy przykładające należytą wagę do marketingu powinny poświęcić czas, aby wymyślić wysokiej klasy slogan. Zanim jednak przejdziemy do działania, warto dowiedzieć się, jak ułatwić sobie to zadanie...

Podstawowe informacje o sloganach reklamowych

Jak zostało wspomniane, slogan jest hasłem, czasami zdaniem, (nawet sentencją), które w kilku słowach przedstawia markę. Z założenia ma być chwytliwy, dzięki czemu konsumenci bardzo szybko zaczną go rozpoznawać, zwiększając tym nasze obroty. Slogany reklamowe mogą zarówno nakierowywać klientów na branżę, w jakiej dana marka działa, ale i wywoływać fascynację, zainteresowanie. Zwłaszcza ten drugi efekt jest tak pożądany i poszukiwany w profesjonalnym marketingu. Co istotne, slogan nie zawsze jest równoznaczny z hasłem reklamowym (ono wykorzystywane jest w konkretnej kampanii reklamowej, z kolei slogan towarzyszy firmom znacznie dłużej).

Rozpoznawalność kluczem do sukcesu każdej firmy?

Trudno wyobrazić sobie lepszy sposób na komunikację z konsumentem niż dobrze skonstruowany slogan reklamowy. To właśnie za jego pomocą możemy nakierować na zakres naszej działalności, jednocześnie napędzając każdą kampanię reklamową. Przykładem tego może być każda duża firma z niezapomnianym hasłem, jak chociażby Leroy Merlin i ich "bohaterowie we własnych domach". Nie można nie zgodzić się ze stwierdzeniem, iż gdy słyszymy ten slogan, przed oczami pojawia się ta konkretna marka. A jak pokazuje praktyka, klienci najchętniej kierują się w stronę tego, co znane i lubiane, niekoniecznie zaś przetestowane w praktyce. A do tego niezbędne są pozytywne emocje.

Czym charakteryzuje się dobry slogan?

Jaki więc powinien wyglądać wpadający w ucho slogan reklamowy? Oczywiście, nie istnieje przepis na idealne hasło – wtedy każda firma takowe by posiadała. Co jednak istotne, pamiętając o kilku istotnych kwestiach, znacznie ułatwimy sobie działanie. Otóż w pierwszej kolejności zadbajmy, żeby slogan nie był zbyt długi. Zwięzłe hasła na pewno mają większą szansą na przebicie. Dobrym pomysłem będzie również posługiwanie się językiem korzyści, mieszając go z grą słów i niedopowiedzeniami. 

O czym jeszcze warto pamiętać?

Tworzenie własnego sloganu wcale nie należy do zadań prostych, o czym przekonał się każdy, kto się tego podjął. Musimy uważać, żeby nie popełnić błędów, które w efekcie mogą zadziałać odwrotnie do zamierzonego celu. Dlatego też warto korzystać z pomocy specjalistów. Dla przykładu, slogan reklamowy wg agencji e-commerce Harbingers to złożone hasło, które powinno powstawać w oparciu o szczegółowe badania rynku, w tym odbiorców. Przeprowadźmy więc research, sprawdzając aktualne trendy, w tym i konkurencyjne slogany, aby nasz był w pełni oryginalny.

Tekst zewnętrzny, artykuł partnera.