Social media w biznesie - NK.pl - NaszaKlasa.pl (cz.2)
NK.pl w firmie
Pogłoski o “śmierci” NK.pl (Nasza Klasa) okazały się mocno przesadzone. Polski serwis społecznościowy trzyma się mocno (ok. 8,5 mln użytkowników) i jest ciągle ulepszany przez swoich twórców. Według raportu Agencje Social Media 2013 portalu Interaktywnie.com 4,58% internautów wskazało, że lubi śledzić na NK.pl grupy zainteresowań, a 3,91% profile marek. W porównaniu z Facebookiem to małe osiągi - fanpage firmy na portalu Zuckerberga lubi obserwować prawie 89% pytanych. Potencjał polskiego serwisu tkwi gdzie indziej, NK.pl może się bowiem pochwalić najwyższym odsetkiem osób, które często angażują się w życie profili firm lub marek - 28,57%. Aż 62,86% respondentów zadeklarowało, że taką aktywność wykazuje sporadycznie. Co ciekawe, Facebook uzyskał w tej kategorii odpowiednio 12,11% i 52,08%. Wniosek jest jeden: mimo że na NK.pl prawdopodobnie zbierzesz mniejsze grono fanów, to będzie ono bardziej aktywne. Prezentujemy garść porad, które ułatwią Ci korzystanie z tej platformy społecznościowej.
- Stwórz grupę zainteresowań skoncentrowaną niebezpośrednio wokół marki. Może to być np. grupa fanów postaci z Twoich reklam lub konkretnego produktu.
- Korzystaj ze Śledzika tak samo, jak z tablicy na Facebooku, która jest jego odpowiedniczką. Nie przesadzaj z częstotliwością wpisów - kilka dziennie wystarczy. Przekazuj wartościowe treści, które mogą zainteresować Twój target. Zwracaj się z szacunkiem do odbiorców. Wchodź z nimi w interakcje - zadawaj pytania, odpisuj na komentarze, pobudzaj dyskusje, organizuj konkursy.
- Nie przesadzaj z wszędobylstwem. Użytkownicy nie lubią, gdy profil Twojej marki dołącza do ich klasy lub grupy uczelnianej.
- Korzystaj z możliwości wstawiania komentarzy w profilach ludzi, ale tylko wtedy, gdy masz pewność, że dana osoba może być zainteresowana ofertą.
- Żyjemy w kulturze obrazkowej, powinieneś więc wstawiać wiele fotek i filmików, które mogą przyciągnąć sporą widownię.
- Profil i Śledzik powinny być twoimi kanałami do promowania oferty marki. Jeżeli korzystasz z większej liczby platform komunikacji z konsumentami, możesz je sprzężyć. Przykład: profil na NK.pl promuje kanał Youtube, który przekierowuje do fanpage’a na Facebooku, a wszystkie razem zawierają linki do firmowej strony WWW.
- NK.pl daje wiele możliwości upiększania profilu. Spraw więc, by wyglądał atrakcyjnie i niepowtarzalnie. Korzystaj z kolorystyki i symboliki, która jednoznacznie kojarzy się z Twoją marką. Użytkownik powinien od razu wiedzieć, na czyim profilu się znajduje.
- Raz na jakiś czas przeznaczaj część budżetu marketingowego na płatną reklamę na portalu. Dotrzesz w ten sposób do szerokiej i sprecyzowanej grupy odbiorców.
- Pamiętaj o targecie. NK.pl wyróżnia się tym, że chętnie z niego korzystają z niego osoby w średnim wieku i starsze, które poszukują dawnych znajomości ze szkolnych lat. Wiele z tych osób nie ma konta na Facebooku czy Twitterze, wykorzystaj więc szansę na dotarcie do nich.
„Social media w biznesie”
- Social media w biznesie - Facebook (cz. 1)
- Social media w biznesie - co należy o nich wiedzieć?
- Social media w biznesie - NK.pl - NaszaKlasa.pl (cz.2)
- Social media w biznesie - Twitter (cz.3)
- Social media w biznesie - YouTube (cz.4)
- Dropshipping w modelu pośrednictwa z krajami z UE
- E-commerce przyszłości. Co zrobić, żeby sklep nadążył za technologią?
- SaaS — co to jest i dlaczego warto na nim postawić sklep internetowy?
- Dadelo S.A. rozwija obsługę przedsprzedażową i posprzedażową w obliczu zmian rynku
- Nowe regulacje unijne dotyczące branży e-commerce!