Poradnik Przedsiębiorcy

Twitter i e-commerce - co łączy te dwa pojęcia?

Już od pewnego czasu w serwisie Twitter pojawiła się nowa usługa, związana z handlem internetowym. Dzięki temu użytkownicy tego portalu społecznościowego mogą dokonać zakupu poprzez przycisk "kup teraz". Pojawia się on w przypadku różnych wpisów.

Ma to stanowić duże ułatwienie dla użytkowników, którzy będą mieli dostęp do specjalnych ofert i unikalnych produktów. Natomiast cały proces zakupu odbywa się za pomocą aplikacji mobilnej, która jest dostępna w systemie Android i iOS. To nie pierwsza tego typu akcja Twittera - wcześniej umożliwiał stworzenie koszyka Amazon bądź otrzymanie kart podarunkowych do realizacji w kawiarniach Starbucks.

Twitter i bezpieczne zakupy 

Taka nowość ma być dla wszystkich użytkowników bardzo prosta. Kupowanie produktów nie musi odbywać się na stronie producenta - wystarczy kliknąć "kup teraz", a następnie wpisać adres dostawcy. Kolejny krok jest związany ze zrealizowaniem płatności. Złożenie całego zamówienie może potrwać do kilku sekund, dlatego takie zakupy stanowią dla internautów nowe rozwiązanie. Oczywiście, podczas wybrania opcji "kup teraz" użytkownicy otrzymują dodatkowe informacje o produkcie. Wszelkie dalsze informacje są przesyłane do detalisty, który zajmuje się realizacją zamówienia. Bezpieczeństwo podczas takich zakupów jest bardzo wysokie, ponieważ wszelkie informacje o płatnościach i kartach płatniczych są szyfrowane, nikt więc nie ma do nich dostępu. Użytkownik raz dokonujący zakupu ma możliwość zapisania swoich płatności, informacji i adresie. W ten sposób dokonuje szybkich zakupów następnym razem.

Wydaje się, że najwięcej możliwości w social media zapewnia Facebook. To na tym portalu użytkownicy się spotykają, a także rozmawiają poprzez wiele dodatkowych aplikacji, typu Messenger. To portal społecznościowy, który gromadzi coraz większą ilość osób w różnym wieku. Jednak zebranie odpowiednich informacji na temat takich użytkowników staje się coraz trudniejsze. I dlatego warto poszukiwać alternatywnych rozwiązań, na przykład zaistnienie na innych portalach, takich jak Twitter. Serwis ten sprawdza się bardzo w e-commerce, o czym przekonuje się coraz większe grono firm, sklepów i osób.

Zasada jest bardzo prosta. We wszystkich miejscach w sieci, w których pojawiają się ludzie, wkrótce będą pojawiać się także firmy, to element walki o klienta. Właściciele firm i sklepów, robią, co mogą, by zachęcić klientów do zakupów w ich sklepie. Samo prowadzenie konta firmowego w serwisie Twitter jest częścią takich działań, a zarazem stanowi pewne wyzwanie.

Twitter - najlepsze miejscem spotkań z potencjalnym klientem

Promocja swojej marki na Twitterze jest coraz bardziej możliwa. Należy jednak liczyć się z pewnymi ograniczeniami - mamy do dyspozycji ograniczoną liczbę znaków, którą możemy zastosować w wiadomości. Jednak co istotne, nie mamy ograniczeń jej zasięgu. Nasza wiadomość może zostać skierowana do wszystkich użytkowników, mniej i bardziej znanych. Twitter to również świetne miejsce na uzyskiwanie ważnych informacji ze świata, poznawanie newsów telewizyjnych. Stanowi miejsce spotkań i budowania interakcji między użytkownikami. W tym celu poprzez konto firmowe należy stworzyć z odpowiednimi osobami skuteczny dialog i zbudować relacje.

Twitter, jego użytkownicy i Twoje konto firmowe

Użytkownicy w szybkim czasie reagują na różne konta firmowe i decydują się na ich obserwowanie. Czynią tak z wielu względów. Po pierwsze, mogą lubić daną firmę lub markę. Możliwe, że kojarzy się bardzo pozytywnie i stwarza uczucie, które zachęca do jej polubienia. Po drugie, taka firma może informować na swoim koncie o ciekawych promocjach i specjalnych okazjach, które okazują się dla użytkowników bardzo zachęcające. Wystarczy więc w wiadomościach zadbać również o wiadomości o obniżkach, na które użytkownicy zareagują w szybkim czasie. Po trzecie, chcą być na bieżąco z newsami i zdobywać informacje o nowościach. Po czwarte, przywiązują się do marki i śledzą dany profil, aby móc utrzymać odpowiednie relacje. Po piąte, firma może zapewniać dostęp do ekskluzywnego contentu lub nagradzać swoich fanów promocyjnymi gadżetami.

To przynajmniej kilka powodów, dla których użytkownicy obserwują profil firmowy na Twitterze.

Twitter a promocja e-commerce

Aby uzyskać zainteresowanie swoją firmą czy zwiększyć sprzedaż produktów i usług, należy poprowadzić konto na Twitterze z zastosowaniem kilku zasad i strategii.

  • Starajmy się udzielać różnych informacji na temat naszej firmy, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Do negatywnych można zaliczyć brak danego towaru w magazynie bądź problemy z wczytywaniem się strony.

  • Zawsze bądźmy pomocą dla naszych klientów. W tym celu odpowiadajmy na ich pytania i pomagajmy w rozwiązywaniu problemów.

  • Organizujmy konkursy i rozdania - w ten sposób zachęcimy nowych użytkowników, aby przywiązali się do naszej marki.

  • Interesujmy się opiniami naszych obserwujących,

  • Nawiązujmy relacje z innymi użytkownikami poprzez zwykłą rozmowę i profesjonalną dyskusję.

  • Nagradzajmy osoby, które odpowiadają za dalszą promocję naszej firmy. Uczyńmy to za pomocą kodów rabatowych i promocji.

  • Za pośrednictwem Twittera kierujmy ruchem, który będzie prowadził do innych portali. Warto, aby użytkownicy szybko znaleźli linki do profilu na Vine, Instagramie, YouTube, bloga i sklepu online.

  • Tworząc treść, nie bądźmy natrętni i zawsze rozsądnie dobierajmy sobie obserwujących.  

  • Nie zapominajmy o zastosowaniu hashtagów, które pozwolą nam na właściwe pozycjonowanie treści pod kątem SEO.