Utrwalaj kontakt z klientem i twórz ciekawe maile - nie spamuj!
Co zrobi klient?
Klient postąpi podobnie, zwłaszcza jeżeli niedawno dokonał rejestracji, złożył zamówienie online lub czeka na inne ważne informacje. On wręcz liczy na wiadomość, a jej brak wywoła rozczarowanie. Postaw się na jego miejscu - czy w tej sytuacji wykorzystanie maila do kontaktu z klientami to wyłącznie coś złego?
A co to daje?
E-mail marketing to narzędzie umożliwiające kontakt z klientem, zwłaszcza jeżeli po dokonaniu przez niego zakupu jedyne, czym dysonujesz to jego adres e-mail. Jeśli to wierny i lojalny klient pamiętający o tobie, to żaden kłopot. Ale gdy nim nie jest? Jak możesz nakłonić go do powrotu? Co zrobić, żeby nie zapomniał i znów przyszedł na zakupy?
Właśnie do tego przydatny jest kontakt, np. w formie e-mail marketingu.
Jak to zrobić efektywnie?
Jak w partii szachów, każde niemal działanie trzeba przeanalizować. Tak samo jest w przypadku komunikacji z klientem. Jeden zły ruch - szach-mat i po sprawie.
Dlatego, zanim zaspamujesz klienta zupełnie zbytecznymi dla niego komunikatami, przemyśl to dokładnie. Czy informację o promocji na gogle narciarskie ucieszy go w środku lata? A kolejna promocja na golarkę elektryczną, jeżeli to kobieta? Czym innym bowiem jest mail z potwierdzeniem rejestracji lub z informacją o pojawieniu się produktu, na który czeka klient, a czym innym kolejna nietrafiona promocja.
Spraw, by tęsknił
Zaniechanie kontaktu z klientem to duży błąd i może sporo kosztować. Jednak jak go zainteresować? To trudne pytanie, na które nie ma jednej odpowiedzi. Nie oznacza to jednak, że nie należy jej szukać. Bez wątpienia trzeba dać mu coś wartościowego, a najlepiej, żeby było to to, czego w danej chwili potrzebuje.
Nie odstraszaj
Odpowiedni moment trafienia do klienta to przepis na powodzenie. Dlatego czas i częstotliwość komunikowania się z nim odgrywają tak ważną rolę. Nawet najpotrzebniejsze informacje otrzymywane zbyt często mogą bowiem dać poczucie przesytu i napastliwości.
Kontakt z klientem sklepu internetowego to standardowe działanie i formalność, ale też okazja, której nie warto zmarnować. Przemyślana taktyka komunikacji, a nie pochopne działania to szansa dla Ciebie. Wykorzystaj ją.
Zarejestrowanie firmy za granicą a stałe zamieszkiwanie w Polsce
Pozytywny wizerunek firmy - podstawa strategii biznesowej
Jak skutecznie wykorzystać e-mail marketing w kampanii?
E-mail marketing - jaką strategię wybrać?
E-mail marketing skutecznym narzędziem sklepów internetowych
E-mail marketing – dwa proste sposoby na komunikację marketingową
Marketing internetowy - e-mail marketing cz. I
Marketing internetowy - e-mail marketing cz. II
E-mail marketing - baza subskrybentów
E-mail marketing cz.1 - rodzaje wiadomości
E-mail marketing - rozwiązanie wątpliwości
Jak połączyć e-mail marketing z contentem? Praktyczne wskazówki
E-mail marketing - podstawowe zasady skutecznego działania!
- CRM (Customer Relationship Management) - co to jest?
- Jak zdobyć nowych klientów? Sprzedaż na Allegro dźwignią podczas kryzysu
- Jak tworzyć content? 12 narzędzi skutecznego content marketera
- Design Thinking, czyli jak badać potrzeby klienta i zyskać przewagę na rynku
- Płynna rozmowa wpłynie na relacje z klientem?