Poradnik Przedsiębiorcy

Wady sklepów internetowych - czy je znasz?

Obniżanie marż

Duża internetowa konkurencja zmusza właścicieli e-sklepów do zmniejszania cen towarów, a co za tym idzie, mimowolnie tym samym obniżają swoje marże. Efekt taki szczególnie wywołuje reklama w porównywarkach cenowych – pierwsze miejsce wymaga pewnych poświęceń.

Brak efektywnego systemu spedycyjnego

Właściciele sklepów internetowych z uwagi na redukcję kosztów przy dostawach korzystają często z usług Poczty Polskiej lub kurierów. Tymczasem posiadanie własnego systemu spedycyjnego zapewniłoby zmniejszenie ilości zniszczonych podczas dostawy towarów.

Zalet sklepów internetowych w stosunku do ich wad jest niewspółmiernie więcej, jednak nie można o nich zapominać, by w przyszłości uniknąć wszelkich nieporozumień i przykrych konsekwencji tej niewiedzy. Ponadto wady wskazują na to, czemu warto się przyjrzeć i który sektor ulepszyć. Co więcej, wady sklepów internetowych są podstawą do badań rynkowych, dlatego też bezapelacyjnie należy je sobie przyswoić.