Poradnik Przedsiębiorcy

Jakie znaczenie mają kolory w marketingu? Wpływ na reklamę i sprzedaż

Kolor niebieski

Niebo i woda to pierwsze, co kojarzy się z kolorem niebieskim. Stabilizacja, mądrość, prawda to główne elementy utożsamiane z tą barwą. To właśnie kolor niebieski wykorzystywany jest przez firmy, którym zależy na zdobyciu zaufania klientów i które zajmują się dbaniem o ich bezpieczeństwo.

Kolory w marketingu a odbiór klienta 

Niebieski to bardzo bezpieczny odcień, z tego względu, że jest lubiany zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. Jest to uniwersalny kolor, który możemy wykorzystać w różnorodnych branżach. W większości przypadków budzi on podobne skojarzenia co zieleń i jest chętnie wykorzystywany przez firmy.

Znane marki utożsamiane z kolorem niebieskim: Danone, woda Żywiec, Nokia, Adidas.

Kolor czarny

Kolor czarny kojarzony jest z elegancją, przywództwem, tajemniczością i ekskluzywnością. Jest to związane między innymi z faktem, że kolor czarny najczęściej zakładamy na siebie w ważnych momentach naszego życia, takich jak egzaminy czy ważne uroczystości. Jego zaletą jest fakt, że pasuje praktycznie do każdego rodzaju działalności, gdyż może wejść w korelację z innymi barwami bez obaw o utratę zaufania do marki. Nierzadko kolor ten jest używany przez korporacje i duże przedsiębiorstwa charakteryzujące się prestiżem i wysokim standardem.

Jak kolory w marketingu wpływają na reklamę? 

Znane marki utożsamiane z kolorem czarnym: Sony, Puma, Electronic Arts.

Kolory w marketingu - podsumowanie

Zaprezentowana charakterystyka nie musi być regułą sukcesu, co pokazują przykładowe marki. Trzeba jednak podkreślić, że przez kolejne lata rozwoju i wzmacniania udziałów na rynku, w wielu firmach zmieniały się nie tylko logotypy, lecz właśnie barwy. Niektóre z nich – Sony, Puma, Nokia – stosują kilka kolorów, w zależności od promowanych w określonym czasie produktów. Powyższe wskazówki powinny pomóc przede wszystkim początkującym przedsiębiorcom, którzy wahają się nad wyborem odpowiedniej barwy dla rozwijającej się firmy.