Poradnik Przedsiębiorcy

Współpraca z blogerami - z kim warto pracować?

Szukasz sposobu na wypromowanie swojej firmy, czy produktu? Nawiąż współpracę z tymi, którzy aktywnie działają w sieci i mają swoje oddane grono odbiorców. Współpraca z blogerami i jej korzyści!

Współpraca z blogerami - o czym pamiętać?

Nie od dziś wiadomo, że współpraca z blogerami po prostu się opłaca. To osoby, które wywierają wpływ na innych, mają ogromną społeczność po swojej stronie, a do tego są kreatywni i mają oryginalne pomysły na kampanię. Jeśli interesuje Cię taka współpraca, to sprawdź, na co należy zwrócić szczególną uwagę!

Wybierz odpowiednią osobę

Kluczowe w nawiązywaniu współprac z influencerami jest dobranie odpowiedniej osoby. Jej działalność w sieci, treści, jak i misja powinna być spójna z tą, która dotyczy marki. Tylko wtedy taka współpraca będzie naprawdę autentyczna i udana. Warto potraktować to na poważnie, bo tak przemyślane kampanie o wiele lepiej docierają do grupy docelowej.

Bloger ma wokół siebie osoby, które na bieżąco go śledzą, znają jego poglądy, opinie, to, co lubi, to czego nie lubi. Gdy tylko pojawi się pewna niespójność między tym, co twórca wcześniej deklarował, a tym, co promuje, cała kampania może być odebrana negatywnie. W takiej sytuacji twórca powinien odmówić współpracy, jednak dla pewności warto sprawdzić, czy misja Twojej firmy bądź tej, którą reprezentujesz, pokrywa się z tym, co przekazuje bloger, z którym chcesz współpracować.

Nie tylko liczby, ale i zaangażowanie

Pracując z twórcą internetowym liczą się efekty, jednak nie zawsze duża liczba obserwujących zapewni świetną promocję marki. Warto nie tylko dokładnie sprawdzić statystyki blogera (często udostępnianie są na jego blogu w zakładce współpraca), ale także przeanalizować, ile z tych osób, które go obserwują, faktycznie komentuje jego działania, lubi jego treści, czy kupuje konkretne produkty z polecenia. Wielu blogerów, Youtuberów, czy innych twórców stworzyło swój hasztag, w którym inni mogą oznaczać zakupy z ich polecenia. Dzięki temu bardzo łatwo sprawdzić, jaką siłę przebicia ma dany twórca. 

Sprawdź poprzednie kampanie

Przed podjęciem współpracy z twórcą internetowym dobrze jest sprawdzić jego poprzednie kampanie. Z kim wcześniej współpracował? Jakie treści zamieszczał? Co jeszcze możesz znaleźć na temat danej współpracy? Dzięki temu zdobędziesz niezbędne informacje i zobaczysz, czy wybrana przez Ciebie osoba ma doświadczenie w takiej współpracy.

Daj się wykazać!

Gdy nawiążesz już współpracę z twórcą internetowym, to daj mu się wykazać! Często blogerzy mają świetne pomysły współprace, jednak firmy nie dają im zaprezentować swoich pomysłów. To bardzo złe podejście, bo nikt jak twórca nie zna swojej grupy odbiorców i nie wie, czego oni w tym momencie potrzebują. Tym samym influencer może zaproponować taki sposób promocji, który pomoże odbiorcom np. w rozwiązaniu codziennych problemów, będzie przydatny, zbuduje świetne skojarzenia z marką i tym samym naturalnie zachęci do kupna.

Współpraca z twórcami internetowymi to doskonały sposób na wypromowanie swojej działalności. Warto wziąć pod uwagę wymienione kwestie i zaplanować kampanię promocyjną, która pozytywnie zapisze się w głowach odbiorców. Jeśli weźmiesz pod uwagę wymienione punkty, bez problemu znajdziesz osobę godną zaufania, z którą stworzysz coś wyjątkowego. Tym samym dwie strony będą zadowolone ze współpracy.