Poradnik Przedsiębiorcy

Zakładamy e-commerce - o czym należy pamiętać na starcie?

E-commerce wypiera z rynku tradycyjny handel - wiele sklepów stacjonarnych zamyka się i przenosi swoją działalność do Internetu. Założenie sklepu internetowego może wydawać się prostą rzeczą, ale jest kilka niuansów o których warto pamiętać. 

Rynek e-commerce w Polsce

Przewiduje się, że za 5 lat rynek e-commerce osiągnie wartość 162 mld zł! Najszybciej będzie rosła sprzedaż produktów spożywczych i tych z kategorii zdrowie i uroda. Pandemia oraz przyspieszony rozwój e-commerce sprawiły, że w tym roku kanał online miał 14% udziału wartości w sprzedaży detalicznej w Polsce. Pandemia oraz lockdowny sprawiły, ze wiele marek musiało w szybkim tempie odpowiedzieć na sytuację na rynku i rozwinąć swoją sprzedaż w Internecie lub przenieść ją tam całkowicie, podobnie sytuacja wyglądała u konsumentów - niemalże 85% Polaków deklaruje, że po zakończeniu pandemii pozostanie przy tej formie robienia zakupów.

E-commerce - o czym należy pamiętać na starcie

Oto kilka rzeczy, o których warto pamiętać przy zakładaniu sklepu internetowego. 

Hosting

Podczas zakładania e-commerce możesz zdecydować się prowadzenie sklepu internetowego na autorskim oprogramowaniu, czyli takim które tworzone jest na indywidualne zamówienie lub skorzystać z gotowych rozwiązań, np. IAI Shop, czy Shoper. Możesz również zdecydować się na open source czyli darmowe oprogramowanie, które możesz kopiować, rozpowszechniać, modyfikować czy rozbudowywać np. Woocomerce. Wybór hostingu zależy od Twoich potrzeb i preferencji, dlatego tak ważne jest ich określenie na samym początku. 

Zdecyduj co z wysyłką produktu 

Coraz większą popularnością wśród osób zaczynających swoją przygodę z e-commerce cieszy się dropshipping czyli przeniesienie wysyłki towaru ze sprzedawcy na hurtownię lub producenta. Ty jako właściciel sklepu zajmujesz się kontaktem z klientami, obsługą zamówień a kwestie logistyczne, czy magazynowania towarów pozostawiasz innej firmie. Przy zakładaniu e-commerce zdecyduj się, czy będziesz wysyłać produkt z własnego magazynu, czy przeniesiesz to na inną firmę. 

Widoczność sklepu w Internecie

Przy zakładaniu e-commerce weź pod uwagę design strony - im mniej tym lepiej. Duża ilość bannerów, wyskakujące okienka z popupami tylko odstraszają klientów. 

Pamiętaj również o unikalnych tekstach - zakładając sklep internetowy musisz pamiętać, aby zdjęcia produktów były najwyższej jakości. Na samym początku warto zadbać o opis kategorii a następnie o opis produktów. 

To Ci się może przydać: https://gazetka-24.pl/kody-rabatowe

Zakładanie e-commerce to nie jest wcale taka łatwa sprawa - jest wiele rzeczy, które z pozoru mogą wydawać się błahe, a które w ostateczności wpływają na powodzenie całego przedsięwzięcia.

Tekst zewnętrzny, artykuł partnera