Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Znaczenie dobrych raportów a rozwój e-sprzedaży

Ciągłe dążenie do optymalizacji procesów biznesowych generuje stały wyścig technologiczny. Mówimy tu zarówno o przepływie informacji, obiegu dokumentów, jak i raportowaniu, które ma ogromne znaczenie w kontekście analiz biznesowych oraz organizowania i reorganizowania strategii działań firmy.

Rozwój e-sprzedaży

W przypadku sprzedaży online, zwłaszcza gdy dany podmiot prowadzi więcej niż jeden sklep, możliwość automatycznego generowania czytelnych raportów ma duże znaczenie. W znaczący sposób usprawnia proces księgowania, ale także pokazuje chociażby z jakich kanałów płatności najczęściej korzystają klienci, a tym samym pomaga określić pewne trendy w zachowaniach konsumentów. Operatorzy płatności mocno rywalizują między sobą wciąż doskonaląc swoją ofertę i tym samym usługi. W tym wyścigu, niektórzy swoje braki technologiczne zastępują różnymi bonusami, czy niższym oprocentowaniem transakcji. Trzeba jednak pamiętać, że żadne bonusy nie zastąpią nam sprawnie działających rozwiązań. W tym raportów optymalizujących pracę księgowych, a tym samym pozwalających na spokojny sen właścicielom e-sklepów. Pojawia się więc pytanie, czy niższe oprocentowanie transakcji, przy problemach funkcjonalnych i kłopotach z tym związanych rzeczywiście ma tak duże znaczenie?

Raporty z księgowań

Raporty z księgowań uwzględniające takie parametry jak:

  • data i czas księgowania,
  • numer transakcji,
  • rodzaj transakcji,
  • kwota,
  • produkt,
  • saldo

odgrywają ogromną rolę. Stanowią narzędzie, które nie tylko porządkuje wszystko, ale przede wszystkim daje cenne informacje na temat rozwoju biznesu i kierunków, w jakich powinno się pójść. Pokazuje bowiem trendy zakupowe na podstawie zachowań konsumentów. W przypadku Dotpay, na który warto zwrócić uwagę jeśli chodzi o optymalizacje technologiczną, poza powyższym, możliwe jest również pobierania listy transakcji poprzez API, co jest dużym udogodnieniem dla sklepów z rozbudowanym systemem obsługi. Co więcej, nie bez znaczenia jest, że raporty w systemie tego operatora płatności pobierane są w formatach CSV, PDF i MT940. 

Automatyczne generowanie raportów, o których mowa powyżej, pozwala na automatyczne księgowanie wyciągów z transakcji. Dzięki temu wyeliminowuje się pomyłki, które mogą być popełniane przy ręcznym księgowaniu, a tym samym maksymalnie skraca i optymalizuje proces księgowania w swoim e-sklepie.
Wybór dobrego rozwiązania technologicznego optymalizującego pracę, nigdy nie jest łatwy. Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze operatora płatności?
Poza ilością kanałów sprzedaży, możliwością płaty w walucie karty, rozdziałem środków na konta docelowe, etc. Właśnie na raporty, a mianowicie jakie dane pozwalają automatycznie wygenerować oraz w jakich formatach można je pobrać. Dobry wybór pozwoli nam nie tylko na budowanie optymalnej strategii działań, ale także uniknąć ewentualnych problemów podatkowych.

Automatyczne księgowanie wyciągów 

Automatyczne księgowanie wyciągów z transakcji z raportami Dotpay dostępnymi w formatach CSV, PDF i MT940.
Dotpay udostępnia różne rodzaje raportowania transakcji i wypłat. W standardzie posiadamy raporty z księgowań uwzględniające takie parametry jak:

  • data i czas księgowania,
  • numer transakcji,
  • rodzaj transakcji,
  • kwota,
  • saldo.

Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest możliwość pobieranie listy transakcji poprzez API, o czym była już mowa powyżej w odniesieniu do e-sklepów z rozbudowanym systemem obsługi. Raporty dostępne są w formatach CSV, PDF oraz w formacie bankowym MT940. Pozwalają one na automatyczne księgowanie wyciągów z transakcji. Dzięki temu wyeliminujesz pomyłki, które mogą być popełniane przy ręcznym księgowaniu, a tym samym maksymalnie skrócisz i zoptymalizujesz proces księgowania w Twoim e-sklepie.