Poradnik Przedsiębiorcy

Artykuły z cyklu Prawo w marketingu i reklamie

Agresywne praktyki rynkowe w reklamie

Czym są agresywne praktyki rynkowe? Choć wielu reklamodawców może to zdziwić, wiele spośród powszechnie stosowanych działań marketingowych uznawanych jest za agresywne praktyki rynkowe w reklamie. Co to dokładnie znaczy? Odpowiadamy! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Odpowiedzialność za stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych

Odpowiedzialność za stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych - kiedy występuje? Czy wiesz, że agresywne lub wprowadzające w błąd praktyki rynkowe stanowią czyny zabronione przez przepisy polskiego prawa? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jaką odpowiedzialność za stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych możesz ponieść! czytaj dalej

Zakazana zmowa cenowa - na czym polega?

Zmowa cenowa - kto ponosi odpowiedzialność? Zmowa cenowa jest postrzegana przez polskiego ustawodawcę jako czyn nieuczciwej konkurencji. Na czym dokładnie polega tego rodzaju praktyka i kto w rzeczywistości ponosi za nią odpowiedzialność? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Ochrona koncepcji kampanii reklamowej

Ochrona koncepcji kampanii reklamowej w Polsce Jak wiadomo, przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych nie chronią idei. Co jednak w przypadku pomysłu na kampanię reklamową? W jaki sposób można się ustrzec plagiatu? Jak wygląda ochrona koncepcji kampanii reklamowej w Polsce? czytaj dalej

Reklama porównawcza - prawo w marketingu

Reklama porównawcza - warto wiedzieć Wiele reklam opiera się na porównywaniu produktów i wskazywaniu najlepszego z nich. Na ile takie działania są zgodne z prawem? Czy reklama porównawcza może być legalna? Odpowiadamy! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Reklama wprowadzająca w błąd a prawo w marketingu

 Reklama wprowadzająca w błąd - czy to przestępstwo? We współczesnym marketingu ma miejsce wiele nadużyć, a prawdopodobnie najpopularniejszym z nich jest reklama wprowadzająca w błąd. Czy wiesz, kiedy mamy do czynienia z tym rodzajem reklamy oraz czy taki czyn jest zabroniony? Sprawdź! czytaj dalej

Nieuczciwe praktyki rynkowe w reklamie - warto wiedzieć

Nieuczciwe praktyki rynkowe w reklamie Marketing to branża wciąż szukająca nowych sposobów dotarcia do klienta. Osoby odpowiedzialne za takie działania powinny pamiętać, że niektóre z nich stanowią nieuczciwe praktyki rynkowe. Jakie? Dowiedz się, czytając nasz artykuł. czytaj dalej