Poradnik Przedsiębiorcy

Artykuły z cyklu Świadectwo pracy

2017-08-09

Prawo pracy

Do kiedy wydać świadectwo pracy ? (cz. 1)

Do kiedy wydać świadectwo pracy ? (cz. 1) Powszechne jest przekonanie, że pracodawca ma 7 dni od ustania zatrudnienia aby wydać pracownikowi świadectwo pracy. Dobrze wiedzieć, co na ten temat mówią przepisy prawa pracy. Dowiedz się więcej z naszego artykułu na temat obowiązków w tym zakresie! czytaj dalej
2017-09-20

Prawo pracy

Jakie informacje powinno zawierać świadectwo pracy? (cz. 2)

Co powinno zawierać świadectwo pracy? Świadectwo pracy to dokument, w którym podaje się przebieg zatrudnienia i informacje, które są potrzebne kolejnym pracodawcom. Jak prawidłowo je sporządzić? Co mówią na ten temat przepisy? Dowiedz się, co należy zawrzeć w tym dokumencie! czytaj dalej
2017-09-22

Prawo pracy

Świadectwo pracy - Prostowanie i wydawanie odpisu świadectwa pracy (cz. 3)

Świadectwo pracy - kiedy należy je sprostować? Żadnego pracodawcy nie ominie obowiązek wydawania świadectwa pracy. Jeżeli pracownik nie zgadza się z danymi zawartymi w tym dokumencie może wystąpić z prośbą o jego sprostowanie. Dowiedz się, jak postępować kiedy świadectwo pracy zawiera błędy? Zobacz! czytaj dalej
2017-09-21

Prawo pracy

Świadectwo pracy - Niedopełnienie obowiązku wydania świadectwa (cz. 4)

Świadectwo pracy - jakie są kary za niewydanie tego dokumentu? Świadectwo pracy to jeden z charakterystycznych elementów stosunku pracy. Czy pracodawca zawsze jest zobowiązany do wydawania i poprawy takiego dokumentu pracownikowi? Przeczytaj artykuł i sprawdź, jakie skutki niesie za sobą niewydanie świadectwa pracy! czytaj dalej