Poradnik Przedsiębiorcy

Artykuły z cyklu Świadectwo pracy

2018-05-15

Prawo pracy

Do kiedy wydać świadectwo pracy? (cz. 1)

Do kiedy wydać świadectwo pracy ? (cz. 1) Powszechne jest przekonanie, że pracodawca ma 7 dni od ustania zatrudnienia aby wydać pracownikowi świadectwo pracy. Czy jednak istnieją wyjątki, w których pracodawca nie jest do tego zobligowany? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej
2018-05-16

Prawo pracy

Jakie informacje powinno zawierać świadectwo pracy? (cz. 2)

Co powinno zawierać świadectwo pracy? Świadectwo pracy to dokument, w którym podaje się okresy zatrudnienia i informacje, które są potrzebne kolejnym pracodawcom. To jakie dane powinny być w nim zawarte reguluje rozporządzenie. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej
2018-05-17

Prawo pracy

Świadectwo pracy - Prostowanie i wydawanie odpisu świadectwa pracy (cz. 3)

Świadectwo pracy - kiedy należy je sprostować? Żadnego pracodawcy nie ominie obowiązek wydawania świadectwa pracy. Jeżeli pracownik nie zgadza się z danymi zawartymi w tym dokumencie może wystąpić z prośbą o jego sprostowanie. Jak postępować kiedy świadectwo pracy zawiera błędy? Przeczytaj artykuł! czytaj dalej
2018-05-18

Prawo pracy

Świadectwo pracy - Niedopełnienie obowiązku wydania świadectwa (cz. 4)

Świadectwo pracy - jakie są kary za niewydanie tego dokumentu? Świadectwo pracy to jeden z charakterystycznych elementów stosunku pracy. Czy pracodawca zawsze jest zobowiązany do wydawania i poprawy takiego dokumentu pracownikowi? Przeczytaj artykuł i sprawdź, jakie skutki niesie za sobą niewydanie świadectwa pracy! czytaj dalej