X

Jak tracimy klientów w sklepie internetowym - najczęściej popełniane błędy

Dlaczego niektóre witryny sprzedają, a drugie nie? Takie pytanie zadaje sobie każdy właściciel strony, która pomimo podobnej grupy asortymentowej odnotowuje znacznie mniejsze dochody, aniżeli inna firma z najbliższej konkurencji. Które z błędów trzeba wyeliminować, aby cieszyć się wysoką sprzedażą? Jak tracimy klientów w sklepie internetowym?

Na czym zależy właścicielom e-sklepów? Po pierwsze na odnotowaniu, jak największej sprzedaży, po drugie na udostępnianiu rzetelnych i sprawdzonych produktów, po trzecie na zebraniu, jak największej liczby klientów powracających. To właśnie stałe relacje biznesowe budują więź z klientem i generują największe zyski. Niestety witryny, które nie są odpowiednio przygotowane do obsługi klienta, będą traciły zaangażowanie oraz zainteresowanie zakupem. Zobacz, jakie błędy powinieneś wyeliminować, jeśli Twój e-sklep ma sprzedawać!

Karta produktów - jak powinna wyglądać i jakie informacje zawierać?

W każdym sklepie internetowym najważniejszą rolę spełniają produkty. Jeśli nie będą atrakcyjne, dopasowane do odbiorcy lub po prostu mało konkurencyjne i słabe jakościowo to nie wzbudzą zainteresowania. Mało tego, użytkownik szybko odnajdzie produkty konkurencyjne, na witrynach, które są lepiej przygotowane do sprzedaży.

Na karcie produktu powinny się znaleźć nie tylko informacje ogólne, dotyczące koloru lub wymiarów. Jeśli zadbasz o szczegółowy opis, to klient będzie miał pewność, że nie kupuje kota w worku. Oprócz tego liczą się zdjęcia. Przedstaw produkt z różnych perspektyw i wyróżnij kolory w serii. Pamiętaj, że nie każdy czyta opis, zdjęcie pomoże mu wówczas szybko zorientować się, czy właśnie czegoś takiego szuka.

Dobry opis produktu powinien uwzględniać słowa kluczowe wyszukiwane przed użytkowników. Ważne, by schemat opisu przebiegał w oparciu o AIDĘ. Ma zainteresować, zatrzymać uwagę, zachęcić do działania. Opowiedz klientowi historię, w której umieścisz produkt na ważnym miejscu.

Wolne ładowanie witryny, jak mieć kontrolę nad szybkim wczytywaniem strony?

Użytkownicy internetu szukają szybkich rozwiązań i skutecznych rad. Nie ma zatem przyzwolenia na to, by strona ładowała się zbyt długo, a zdjęcia wczytywały z opóźnieniem. Jeśli takie coś ma miejsce, to możesz być pewien, że szybko stracisz potencjalnego klienta, a pieniądze, które mógłbyś zarobić, przejdą do konkurencji.

Wartość merytoryczna - blog z cennymi informacjami

Klient nie zawsze wie, czego potrzebuje i nie do końca potrafi zdecydować, który produkt spełni jego oczekiwania. Szczególnie jeśli Twój asortyment jest wysoko specjalistyczny lub techniczny. Na blogu, który będzie podpięty do witryny e-sklepu, możesz umieścić dla niego wszystkie niezbędne informacje. W ten sposób skierujesz go na odpowiedni tor, ale również umieścisz siebie w roli eksperta. Z taką witryną klient będzie dużo chętniej współpracował.

Mapa strony - zadbaj o czytelność!

Jeśli chcesz, by klient miał łatwy i szybki dostęp do produktów, to koniecznie stwórz przejrzystą mapę strony. Każda z kategorii powinna następować po sobie w logiczny sposób i wynikać z wachlarza dostępnych produktów. Jeśli stworzysz zbyt mocno rozbudowane drzewo kategorii, to jest duże prawdopodobieństwo, że klient nie odnajdzie tego, czego potrzebuje.
Zachęć użytkownika do korzystania z Twoich produktów, zwróć jego uwagę i wyróżnij się. Błędy w postaci długiego ładowania witryny, pustych kategorii czy braku opisu mogą być kosztowne. Wyeliminuj je, zanim klient przejdzie na inną witrynę e-sklepu.

Czegoś zabrakło? Skontaktuj się z nami