Poradnik Przedsiębiorcy

Informacje prasowe w e-commerce, czyli sposób na zdobycie klientów

Informacje prasowe umożliwiają sprzedawcom dotarcie do większej grupy odbiorców. Publikacja treści w mediach, które cieszą się dużym zaufaniem wśród internautów, pomoże w doskonaleniu wizerunku oraz promowaniu marki lub konkretnego produktu, jednak jak zacząć?

Informacje prasowe w e-commerce od czego zacząć?

Wraz z upływem czasu zmieniają się potrzeby i oczekiwania klientów. Aby im sprostać, należy śledzić aktualne trendy oraz patrzeć przyszłościowo. Dotyczy to również informacji prasowych wysyłanych do mediów. Na początku należy zaznaczyć, że o tym, czy przygotowany materiał trafi do potencjalnych klientów, decyduje dziennikarz. Dlatego treść powinna wyróżniać się na tle pozostałych oraz być wartościowa, aby najpierw przekonać dziennikarza do publikacji, a następnie zainteresować czytelników. Możemy wyróżnić kilka rodzajów informacji prasowych. Jednak z punktu widzenia sklepów internetowych najkorzystniejsze okazują się te o charakterze poradnikowym.

Zanim przejdziemy do pisania poradnikowej informacji prasowej, powinniśmy określić, do kogo chcemy skierować swój komunikat. Pierwszą grupą odbiorców będą oczywiście media, które zdecydują, co zrobić dalej z otrzymaną treścią. Okazuje się, że masowe wysyłanie jednej informacji prasowej do wszystkich mediów nie przynosi większej liczby publikacji. Nie każdy serwis opublikuje daną treść. Natomiast w drugiej kolejności materiał trafia do potencjalnego klienta, który decyduje o tym, co dalej z nim zrobi. Jeśli uda nam się go zainteresować, przełoży się to na wyniki sklepu internetowego. 

Jak pisać informacje prasowe?

Poradnikowe informacje prasowe powinny odpowiadać na potrzeby klientów robiących zakupy w danym sklepie online. Należy określić, do jakiej grupy wiekowej piszemy, gdzie mieszkają czytelnicy, jakie mają zainteresowania, oczekiwania oraz problemy. Kiedy zdefiniujemy swoich potencjalnych odbiorców, należy znaleźć powód, dla którego czytelnik miałby zainteresować się przekazaną przez nas treścią. Musimy mieć na uwadze jego potrzeby lub wątpliwości. Po wyznaczeniu celu i potrzeb naszym zadaniem będzie dostarczenie użytkownikowi merytorycznych informacji, które pomogą mu znaleźć odpowiedź na nurtujące pytania czy rozwiązanie problemów. Aby przygotować wysokiej jakości informacji prasowej, niezbędny jest research. Musimy zapoznać się z dostępnymi materiałami dotyczącymi danego tematu oraz na bieżąco je weryfikować. Należy pamiętać, że liczy się przekazanie jak najwięcej treści za pomocą małej liczby słów

Po przygotowaniu odpowiedniej bazy wiedzy powinniśmy opracować formę, w jakiej przekażemy poradnikową informację prasową. Warto uwzględnić w niej dodatkową opinię lub rekomendację ekspertów w danej dziedzinie. Dzięki temu czytelnik utwierdza w przekonaniu, że podjęta przez niego decyzja jest słuszna. Dodatkowo możemy uwzględnić również dodatkowe wypunktowania czy też opracować poradnikową informację prasową w formie instrukcji. Wiele zależy od tego, na jaką potrzebę klientów zdecydujemy się odpowiedzieć.

Grafika oraz materiały video a informacje prasowe w e-commerce 

Warto zwrócić również uwagę na dodatkowe elementy, które pomogą nam przyciągnąć uwagę odbiorców. Mogą być to przede wszystkim materiały graficzne lub filmy video. Dzięki nim jesteśmy w stanie zaangażować użytkownika do udostępnienia informacji na Facebooku lub Twitterze. Treści wizualne łatwiej trafiają do świadomości odbiorców niż tekst. Dużym powodzeniem cieszą się przede wszystkim infografiki, filmy dotyczące porad, instrukcji czy też testowania konkretnych produktów. Jednak pamiętajmy, aby uwzględnione w nich informacje prasowe były poprawne merytorycznie, wartościowe oraz atrakcyjne dla potencjalnego klienta. Dzięki temu możemy zyskać zaufanie odbiorców, wzbudzić ich ciekawość lub zbudować pewność, że nasza marka jest tą odpowiednią.