0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Strona internetowa firmy - jak rozpoznać czy jest dobra?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Własna strona internetowa firmy to podstawa promocji. Zbadano, że jej atrakcyjność i dobre prowadzenie ma wpływ na postrzeganie marki jako lidera w branży. Jednak zanim naszą stronę ocenią inni, sami powinniśmy spojrzeć na nią krytycznym okiem i ocenić, na ile punktów zasługuje w sześciostopniowej skali.

Zwróć uwagę, czy strona posiada duże fotografie oraz grafiki w tle

W erze urządzeń mobilnych internautów interesuje głównie obraz. To grafika sprzedaje treść, a nie odwrotnie. Warto więc przy projektowaniu strony rozważyć umieszczenie dużego zdjęcia w tle i na nim prezentować tekst. Należy pamiętać, że zdjęcia są wyjątkowo barwne i treść na nich może być nieczytelna. Aby tego uniknąć, można nałożyć na zdjęcia filtry szarości lub ujednolicić je w kolory firmowe. Dzięki temu możemy umieścić logo bezpośrednio na zdjęciu, a całość zyska unikalny charakter. Istnieje jeszcze jeden sposób na ominięcie tego problemu. Polega na umieszczeniu jednokolorowego tła lub z przejściem tonalnym. Pozwala to również jeszcze bardziej wyeksponować nagłówek.

Czy stosujesz flat design?

Flat design to technika projektowania graficznego oparta na minimalizmie i prostocie przekazu. Zakłada wyeliminowanie takich elementów jak gradienty czy cieniowania. Prosta graficznie strona internetowa firmy staje się bardziej czytelna i szybciej się wczytuje. Taki styl wykorzystywany jest przez największe marki, takie jak Apple, Google czy Microsoft. Plus tej techniki to nie tylko estetyka, lecz także lepsza interakcja użytkownika z samą treścią oraz przeglądanie strony bez zbędnych zakłóceń.

Strona internetowa firmy powinna mieć wersję mobilną

Użytkownicy praktycznie najczęściej przeglądają strony na urządzeniach mobilnych. Wraz ze wzrostem tej tendencji projektowanie stron responsywnych, czyli dostosowanych do smartfonów i tabletów, stało się wręcz koniecznością. Właściwie wykonana strona rozpoznaje wielkość urządzenia i dostosowuje układ, rozmieszczenie oraz rozmiar elementów, a także swoje wymiary. Dzięki temu użytkownik dostaje najlepsze rozwiązanie dla swojego urządzenia. Również Google promuje strony, które posiadają wersję mobilną. 

Czy twoja strona posiada animacje?

Coraz więcej stron staje się bardziej interaktywnych i stosuje animacje typu Parallax Scrolling, które przykuwają uwagę i w użyteczny sposób przekazują wartościowe treści, aktywując się podczas przewijania strony. Przykładem może być strona internetowa firmy kosmetycznej Rimmel London.

Strona podczas scrollowania płynnie zmienia swój design, zamiast przechodzić niżej. Zaangażowanie użytkowników na takich stronach jest o 70% większe niż na pozostałych. Taka nawigacja jest funkcjonalnym rozwiązaniem z wielu powodów. Po pierwsze ogranicza czas ładowania strony, ponieważ kolejne elementy ładują się już w trakcie przeglądania poprzednich. Poza tym sam użytkownik nie musi klikać kolejnych treści, jedynie przewijać stronę, a tekst pojawia mu się kolejno w atrakcyjny i uporządkowany sposób.

 

Czy twoją stronę wyróżnia typografia?

Odpowiednia typografia wpływa na odbiór serwisu internetowego. Font na twojej stronie powinien odzwierciedlać atuty firmy, np. tradycję, nowoczesność czy otwartość. Warto wybrać dwie wersje, które będą ze sobą współgrały. Jeden można stosować w nagłówkach a inny do reszty treści. Istnieją fonty darmowe oraz płatne, w zależności od budżetu przeznaczonego na projekt strony, należy wybrać odpowiedni.

Czy twoja strona posiada wideo?

Dzięki funkcji HTML5 istnieje możliwość umieszczania wideo wyświetlanego w tle strony. Taka opcja jest ciekawym rozwiązaniem, które przyciąga uwagę użytkowników i odróżnia od konkurencji. Można jej użyć na stronie głównej zamiast zdjęcia lub grafiki albo na podstronach jako dopełnienie tekstu. 

Na ile punktów oceniłeś swoją stronę?

Po przeanalizowaniu wszystkich tych wskaźników idealnie można zobaczyć, co jeszcze trzeba ulepszyć na stronie oraz jakie elementy dodać, aby była ona jak najbardziej funkcjonalna. Ponieważ strona internetowa firmy może przełożyć się na jej zysk, powinna ona wyróżniać się na tle konkurencji, a zastosowanie powyższych elementów może nam to zapewnić.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów